Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Eğitim ve Etkinlikler / DIGI-TR PROJESİ TAMAMLANDI, 27 GENÇ ANINDA LOJİSTİKTE İŞ BAŞI YAPTI

DIGI-TR PROJESİ TAMAMLANDI, 27 GENÇ ANINDA LOJİSTİKTE İŞ BAŞI YAPTI

DIGI-TR PROJESİ TAMAMLANDI, 27 GENÇ ANINDA LOJİSTİKTE İŞ BAŞI YAPTI08.08.2024Beykoz Üniversitesi’nin geçen yıl eylül ayında başlattığı ve lojistik sektörüne yetkin gençlerin kazandırılmasının amaçlandığı, Avrupa Birliği destekli ‘Dijital Dönüşümdeki Ekonomide Gençlerin İmkanlandırılması: Dijital İş Becerilerinin Araç Tabanlı Yaklaşımla Kazanılması’ adlı DIGI-TR projesi tamamlandı. Bir yıl süren eğitime 19-25 yaş arası 88 genç katıldı ve bunların 66’sı eğitimi tamamlayarak mezun oldu.

Projenin kapanış toplantısı 8 Ağustos’ta yapıldı. Proje Koordinatörü Beykoz Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Selahattin Kuru, yaptığı açıklamada, projeye katkı sunanlara teşekkür ederek, "Kursiyerlerimizi eğittik şimdi onları işe yerleştireceğiz" dedi.

İŞKUR iş buluyor

Projeye destek sunan İŞKUR, UND ve UTİKAD’a ayrıca teşekkür eden Kuru, "İŞKUR projenin bir nevi ortağıydı, kursiyer bulabilmek için veri tabanlarını bize açtılar. İşe yerleştirme kısmının tamamını da İŞKUR yapıyor" dedi.

312 milyon EURO'luk proje

Projenin AB destekli Neet Pro programı çerçevesinde yapıldığını söyleyen Kuru, proje bütçesinin 312 milyon Euro olduğunu, bunun 280 bin Euro’luk kısmının AB desteği ile sağlandığını, geri kalan kısmının da Beykoz Üniversitesi tarafından karşılandığı bilgisini verdi.

Beykoz Üniversitesi

Her bir kursiyerin 250 saat eğitim aldığını açıklayan Kuru, "Dijital iş donanımı olan gençlere ihtiyaç var. Dijitali ve lojistiği birleştiren bir eğitim programı yaptık. Önceliği kadınlara verdik. Belirli yazılım araçlarının kullanılmasını amaçladık. Uygulamalı eğitim sağladık. Kursiyerlerimizin lojistik tesisleri görmeleri için 12 firma gezisi yaptık. 50’si kadın 38’i erkek toplam 88 kursiyer katıldı ve bunların 66’sı programı tamamladı. Tamamlayanların 42’si kadın, 24’iü erkekti. 11’i kadın 16’sı erkek mezunumuz şimdiden iş buldu" diye konuştu.

UND Akademi Eğitim Birimi Müdürü Seda Gültekin de yaptığı konuşmada, "Bu proje sadece gençlerimizin eğitim ve kariyerlerine katkıda bulunmakla kalmadı, aynı zamanda nakliye ve lojistik sektörü için üniversite, devlet kurumları, sivil toplum kuruluşları ve iş insanları arasında çok güzel bir köprü oluşturdu" dedi. Gültekin, projenin gençlerin dijital becerilerini geliştirerek sektöre profesyonel çalışanlar kazandırdığının altını çizdi ve, "Hep birlikte gençlerimizin potansiyellerini ortaya çıkararak, kendilerine sektöre ve en nihayetinde topluma önemli bir katkı sağladığımıza yürekten inanıyorum" ifadelerini kullandı.

Beykoz Üniversitesi Kurucu Rektörü Prof. Dr. Mehmet Durman da "Bugüne kadar birçok proje yaptık ama topluma katkı sağlaması açısından bu program en değerlisi" diyerek programın sağladığı katkıya vurgu yaptı.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İstanbul Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü Uğur Oto, programın ilk başlangıcında yaptığı konuşmayı hatırlatarak, "Projenin başarılı olacağına olan inancımı söylemiştim. Böyle bir bilgi birikimine UND gibi çok önemli bir üstyapının desteği de çok önemliydi. 27 kişi şu anda işe başladı, diğerleri de işe başlayacaklar" dedi.

PROJE ORTAKLARI

Proje ortakları arasında lojistik sektörünün önde gelen Sivil Toplum Kuruluşlarından Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ile Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Servis Sağlayıcıları Derneği (UTIKAD) yanı sıra Mars Lojistics ve Beykoz Eğitime Destek Derneği (BEDES) yer aldı. Beykoz Üniversitesi’nin öncelikli tematik alanlarından biri olan lojistik alanındaki birikimi ve projeye lojistik sektörü temsilcilerinin katılımı ile gençlere istihdam fırsatları oluşturuldu.

Eğitimlere katılan gençlere lojistik alanı ile ilgili ihtiyaç duyulan becerilerin kazandırılması için zorunlu ve seçmeli 10 modül halinde 50 tam günde toplam 250 saat süren kapsamlı bir program hazırlandı. Eğitim proje odaklı olarak tasarlanırken uygulamaya ve belirli yazılımların kullanılmasına da ağırlık verilerek tamamlandı.

Kaynak: transmedya.com