utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
KALKINMA YOLU CİDDİ BİR YÜK KAZANDIRACAK
KALKINMA YOLU CİDDİ BİR YÜK KAZANDIRACAK
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
12.08.2024
Ana Konteyner Limanı'nın Adana'yı yoksa Mersin'e mi yapılacağıyla ilgili açıklama yapan Uraloğlu, "Birbirine komşu olan iki ilde bazen farklı şekillerle tatlı rekabet, bazen birbirini eleştiri olabilir. Bazı konularda bazı haksızlıklara uğranıldığı söylenebilir. Baktığınızda bunlar doğru da olabilir. Ama kamu görevlileri olarak, siyasetçiler olarak, illerin yönetimi, ülkenin yönetimindeki kişiler olarak gerçekten kimseye bir haksızlık edilmesi gibi asla bir düşüncemiz olamaz. Ve bu şekildeki düşüncelere de prim verme ihtimalimiz olamaz. Bunu çok net söylemek isterim" ifadelerini kullandı.
Ana konteyner Limanı'nın geçmişte de çokça gündem olduğunu vurgulayan Uraloğlu, şöyle devam etti: "Şu anda Türkiye'de 217 liman var. Halihazırdaki kapasite kullanma oranımız yüzde 48. Yani şu anda taşınan yükler iki katına çıksa bile Türkiye'de buna bir kapasite var demektir. Ama nasıl bir problem var? Şöyle bir problem var. İşte A noktasındaki limanın kapasitesi yüzde 100, ama bir B noktasındaki limanın kapasitesi yüzde 25. Dolayısıyla bu anlamda tam bir dengeli dağılım yok. O zaman bu ne demektir? Bazı yerlerde yeni limanlara, yeni tesislere ihtiyacımız olacak demektir. Aynı şekilde mevcut tesislerin de büyütülmesine ihtiyacımız olacak demektir. Dolayısıyla bu noktada da hem Mersin'de, hem Adana'da ki bakın Mersin'de mesela ülkemizin en büyük limanlarından biri var. Hem Mersin'de, hem Adana'da yeni konteyner veya dökme yük ki bunları genelde karma yapıyoruz, liman projelerimiz devam ediyor. Biz sadece bugünü planlamıyoruz. Bizim bir kalkınma yolu koridorumuz var. O kalkınma yolu koridorundan çok ciddi bir yük düşünüyoruz. Biz İskenderun'da Dörtyol Hassa tarafında 19 kilometre demiryolu düşünüyoruz. Ve kara yolu düşünüyoruz. Aynı zamanda yani Akdeniz Havzası'nda şu andaki kapasite zaten yeterli değil ama geleceği planlama adına bize bir tane, iki tane liman bile yetmeyecek. Onun için her ikisine de devam ediyoruz. Bundan çok net emin olabilirsiniz."
Kaynak:
transmedya.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans