utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
FINANCIAL TIMES: ÇİNLİ MARKALAR LİMANLARI OTOPARKLARI GİBİ KULLANIYOR
FINANCIAL TIMES: ÇİNLİ MARKALAR LİMANLARI OTOPARKLARI GİBİ KULLANIYOR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
11.04.2024
Otomobil üreticileri ve distribütörler, satışlardaki yavaşlama ve nakliye konusunda yaşanan aksaklıklar ile mücadele ederken ithal araçlar Avrupa limanlarını "otoparklara" dönüştürdü.
Financial Times'ta yer alan habere göre, liman ve otomobil endüstrisi yöneticileri, yaşanan yığılmanın nedenlerinden biri olarak Çin menşeli elektrikli otomobillerin yarattığı birikmeyi gösterdi. Limanlarda yaşanan yığılmanın nedenleri arasında bazı şirketlerin nakliye siparişi vermeden nakliye teslim yerlerini rezerve etmesi ve lojistik desteğin yetersizliği yer aldı.
Avrupa'nın en işlek limanı olan Antwerp-Bruges Limanı "Otomobil distribütörlerinin, araçlarını bayilerinde saklamak yerine limanı otopark olarak kullanması" sebebiyle "sıkışlıkla" mücadele ediyor.
Sektör yöneticilerine göre, bazı Çin markalı elektrikli araçlar 18 aya kadar Avrupa limanlarında bekletilirken, bazı limanlar ise ithalatçılardan ileriye dönük nakliye kanıtı sunmalarını istedi.
Çin Binek Otomobil Birliği Genel Sekreteri Cui Dongshu, "Avrupa pazarlarında iç nakliye [Çinli elektrikli araç markaları için] zor" açıklamasında bulundu.
Markaların "satış sonrası" hizmetlerini geliştirmeleri gerektiğini vurgulayan Dongshu, "Kendimizi olumsuz bir duruma sokacak olan gerilla savaşı benzeri otomobil ihracatını değiştirmemiz gerekiyor" dedi
Avrupa'nın ikinci en yoğun araç limanı olan Almanya'nın Bremerhaven limanında terminal işleten BLG Logistics, Almanya federal hükümetinin geçen yıl Aralık ayında elektrikli araç alımlarını sübvanse etmeyi durdurmasının ardından tesislerinde daha uzun bekleme süreleri yaşadıklarını söyledi.
Çin'in 2023 yılındaki otomobil ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 58 artarak araç pazarının önemli ölçüde yeniden şekillenmesine yol açtı.
Bu yılın ilk iki ayında Çin'in araçlarının en çok ihraç edildiği ülkeler arasında Belçika, İngiltere, Almanya ve Hollanda yer aldı.
Çin Ticaret Bakanı Wang Wentao, "kapasite fazlası" suçlamalarına ilişkin "temelsiz" iddialar olduğunu söyledi.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans