utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Denizyolu
/
PETROL TANKERİ NAVLUNLARINDA KESKİN DÜŞÜŞ
PETROL TANKERİ NAVLUNLARINDA KESKİN DÜŞÜŞ
Yıl Seçiniz
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
10.08.2023
Ham petrol taşımakta kullanılan tanker nakliye ücretleri dünyanın en büyük petrol üreticilerinin arz kesintisine gitmesiyle sert düştü. Orta büyüklükte Aframax tankerlerinin günlük gelirleri bir ay öncesine göre yüzde 80'e varan düşüş gösterdi.
Dünyanın en büyük petrol üretici ülkelerinden bazılarının tedarik kesintilerine gitmesi tanker ihtiyacını azaltırken bu durumun dünya çapında ham petrol taşıma maliyetlerinde kayda değer derecede düşüşe yol açtığı belirtildi.
Taşıma maliyetleri orta büyüklükteki Aframax’lar ve super tankerlerde hafiflerken fiyatlarda yaşanan düşüş Eylül ayınde devreye girecek Rusya’nın ihracat kısıtlamaları ve Suudi Arabistan’ın üretim kesintileriyle aynı döneme denk geliyor.
Sektör yetkilileri yaşanan fiyat hareketinde OPEC+’nın üretim kesintilerinin en önemli faktörü olduğunu ancak Irak ve Nijerya’daki tedarik kesintilerinin de etkili olduğunu değerlendiriyor.
Karadeniz’de Rusya’nın Tahıl Anlaşması’ndan çekilmesi sonrası yaşanan gerilimin dahi nakliye fiyatlarının yükselmesine yardımcı olmadığı gözlenirken bu gemilerin bölge dışında ticaret yapmak zorunda kalarak fiyatlar üzerinde daha fazla baskı oluşabileceği öngörülüyor.
Bir ayda yüzde 80 düşüş gösterdi
Baltic Exchange verilerine göre bu hafta başında Akdeniz üzerinden taşımacılık yapan orta büyüklükte tankerlerin günlük kazancı bir ay önceki 30 bin dolar seviyelerinden 5 bin 905 dolara geriledi. Bu rakam Haziran 2022’den bu yana en düşük seviye olurken fiyatlar 25 Kasım tarihinde 157 bin 744 dolara kadar sıçramıştı.
Süper tankerlerde ise ABD Körfezi, Batı Afrika ve Latin Amerika’dan petrol taşımak için kullanılması nedeniyle düşüş daha sınırlı olsa da Orta Doğu’dan Çin’e giden referans süper tanker fiyatları haziran ayında yaşadığı sert yükselişleri büyük oranda geri verdi.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans