Türkiye'nin en büyük konteyner ihracat limanı olan Alsancak Limanı; personel eksikliği ve techizatların eski olmasının yanında dünya genelinde yaşanan ekonomik kriz gibi sorunlarla uğraşıyor.
Liman ile ilgili ortaya çıkan istatistiki veriler de limanın krizden etkilendiğini gözler önüne seriyor. Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Öztürk, kriz nedeniyle yılın ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemlerine göre elleçlenen konteyner sayısında yüzde 17, konteyner tonajında ise yüzde 21 azalma olduğunu söyledi.
Krizin etkileri azaldıkça eski günlere dönüleceği yönündeki inancını yitirmediğini belirten Öztürk, "Çünkü, 2009 yılı Haziran ayına ait veri biz denizcileri umutlandırdı. Haziran 2009 ayı elleçlenen konteyner sayısında 2008 yılı Haziran ayına göre yüzde 2.76 oranında artış yaşandı. Ayrıca, limanda 24 saati demirde geçiren gemi sayısında geçen yıla oranla yüzde 4 gibi düşük bir seviyeye geriledi. Elleçlenen konteyner sayısında ve konteyner tonajında yaşanan düşüşün geçici olmasını diliyorum. Ülke, ekonomik anlamda kötü bir dönemden geçti. Bu dönemi hep birlikte elbirliği ile aşacağımıza inanıyorum. Şimdi birlik olma zamanı. Liman ile ilgili araç-gereç revizyonlarının yapılması, eksik personelin eğitilmesi ve adapte edilmesi için en uygun zaman. TCDD Liman İşletmeleri tarafından alt yapı revizyonları için onaylanan 900 bin liralık yatırım bütçesi ile limanda betonlama ve asfaltlama çalışmalarının yapılması planlanıyor. Böylelikle yeni sahalar elde edilebilinir. Ancak, yetkililerden techizat revizyonları için de bütçe ayrılmasını talep ediyoruz" diye konuştu.
İZMİR LİMANI'NDAN SATIRBAŞLARI
İzmir Alsancak Limanı konumu, niteliği ve hinterlandı nedeniyle İzmir ve bölgenin en önemli limanı,
İhracat bakımından İstanbul dahil tüm Anadolu'ya hizmet verdiğinden Türkiye’nin dışa açılan en önemli kapısı,
Liman 50 seneye yaklaşan bir sürede yapılabilmiş ancak henüz tamamlanamamıştır.
Limanın alt ve üst yapı itibariyle kaldırılması veya nakledilmesi mümkün değildir.
Limanın 2.kısım tevsii inşaatının gerçekleştirilmesi ve dolayısı ile kapasitesinin artırılması gerekiyor.
Limanın tevsii paralelinde 3.kuşak konteyner gemileri trafiği için Alsancak-Yenikale arasındaki körfez derin suyolunun taranması gerekiyor.
Alsancak Limanı, liman hizmetlerinin yürütülmesi için muhafaza edilmeli ve en kısa zamanda tevsii ve derin suyolu taraması yapılmalıdır.