Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİ BEDAVA GİBİ

KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİ BEDAVA GİBİ

KÖPRÜ VE OTOYOL ÜCRETLERİ BEDAVA GİBİ07.07.2009Dünyada otoyol köprü ücretlerinin en ucuz olduğu ülkenin Türkiye olduğunu söyleyen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, "Hatta bedava gibi" dedi.

Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ile ihale edilen Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfezi geçişi ve bağlantı yolları dahil) otoyoluna ilişkin bilgilendirme toplantısı yapıldı.

Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu projesinin teklifleri 9 Nisan'a alındı. Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay grubu 22 yıl 4 ay; Cengiz-Kolin-Limak-Mapa grubu 34 yıl 9 ay görev süresi yapım işletme teklif etti.

Karayolları Genel Müdürlüğü Halil Rıfat Paşa Toplantı Salonu'nda proje hakkında bilgi veren Binali Yıldırım, tahmini proje bedelinin 6 milyar dolar olduğunu ifade etti.

Her hizmetin bir bedeli olduğuna dikkat çeken Yıldırım, ama sosyal devletin görevinin vatandaşa seçenek oluşturmak olduğunu ifade ederek tercihi vatandaşın yapacağını vurguladı.

Köprü ücretinin tavanının 35 dolar olacağını kaydeden Yıldırım, ancak işletmecinin istemesi ve trafik çekmek için bu bedeli daha aşağıya çekebileceğini ifade etti.

Proje için kazmayı bu yıl sonunda vurmayı hedeflediklerini anlatan Yıldırım, çok önemli bir proje olduğunu vurgulayarak Türkiye'nin en büyük yap-işlet-devret modeli olduğunu söyledi. Krizin ilacının yatırım olduğunu dile getiren Yıldırım, bunu dünyanın bütün ülkelerinin söylediğini aktararak yatırımcıların Türkiye'ye güvendiğini belirtti.

İZMİR- İSTANBUL ARASI 3.5 SAATE İNECEK

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu projesi hayata geçirildiği zaman karayoluyla 6,5 saat olan İstanbul-İzmir arası 3,5 saate inecek, yıllık 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. İstanbul-İzmir arası 140 kilometre kısalacak. Bu durum göz önüne alındığında köprü geçiş ihalesinin vazgeçilmez olduğu ortaya çıkıyor.

Proje kapsamında inşa edilecek olan asma köprünün orta açıklığı yaklaşık bin 700 metre ve toplam uzunluğu ise 3 bin metre olacak. İzmir'e kadar uzanacak otoyolla proje, 377 kilometre otoyol ve 43 kilometre bağlantı olmak üzere toplam 420 kilometrelik bir güzergâhtan oluşacak.

20 yıl önce planlanan Körfez Köprüsü bir türlü hayata geçmemesi nedeniyle Kocaeli'nde trafik yoğunluğu gittikçe artıyordu. İzmit Körfezi'nin birbirine en yakın noktası olan Gebze Dilovası'ndaki Dil Burnu ile Karamürsel ilçesindeki Hersek Burnu arasında yapılması planlanan köprü sayesinde Gebze ile Orhangazi arası ortalama 40 dakikaya düşecek.

Her bayram yaşanan sıkıntılar Köprünün hayata geçirilmesi ile sona erecek. Trafik sıkıntısı İstanbul'u Anadolu'ya bağlayan köprü konumundaki Kocaeli'nin yanı sıra, Yalova Topçular'daki İDO'nun feribot iskelelerinde yaşanıyordu. TEM'de trafik zaman zaman kilitleniyor, D-100 karayolunun İzmit kent içi geçişi de tamamen kapanıyordu. Gebze Eskihisar'a karşılıklı sefer yapılan İDO'ya ait Yalova Topçular'daki feribot iskelesinde de kilometrelerce araç kuyruğu oluşuyordu. Bu proje hayata geçtiğinde artık feribot kâbusu da vatandaşlar için sona ermiş olacak.

Kaynak: www.UlasimOnline.com

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr