Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / ALİAĞA LİMANI YATIRIMLAR İLE BÜYÜYOR

ALİAĞA LİMANI YATIRIMLAR İLE BÜYÜYOR

ALİAĞA LİMANI YATIRIMLAR İLE BÜYÜYOR22.06.2009

Bölgedeki ticari hareketlilik, gözleri Nemrut iskelelerine ve Aliağa bölgesindeki denizcilik ve liman yatırımlarına çevirdi.

Nemrut Körfezi'nde özel şirketlere ait yedi iskele bulunuyor. HABAŞ, Ege Çelik, Batıçim, İzmir Demir Çelik, Ege Gübre, Petrol Ofisi ve Petkim iskeleleri, ilçeye büyük bir ticari hareketlilik getiriyor. Bunların dışında Egegaz, Total ve TÜPRAŞ Aliağa Rafinerisi'nin iskeleleri de bulunuyor. Nemrut bölgesindeki beş iskeleye ilave olarak, birçok kuruluş yeni iskele talep ediyor.

Aliağa Ticaret Odası Başkanı Adnan Saka, son yıllarda ilçe ve çevresindeki denizcilik ve liman yatırımlarının büyük hız kazandığını söyledi. Aliağa'nın yakın gelecekte ülkenin en önemli ihracat üssü olacağını belirten Saka, yılda 4 bin 500 geminin bu limanı kullandığını belirtti.

ALTO Başkanı Saka, "Aliağa'da deniz ticareti ve buna bağlı sektörlerdeki bütün yatırımları destekliyoruz, ancak bunlar makro bir planlama dahilinde yapılırsa bölgemiz daha kazançlı çıkar. Aliağa gibi stratejik sektörlerin yerleştiği ve her metrekaresinin değerli olduğu bir bölgede kıyıların yanlış ve gelişigüzel kullanımını önlemek amacıyla bölgenin ve genel ekonomik menfaatleri doğrultusunda kıyı master planı yapılması gereklidir" dedi.

Bölgedeki ticari hareketlilik, gözleri Nemrut iskelelerine ve Aliağa bölgesindeki denizcilik ve liman yatırımlarına çevirdi. Nemrut Körfezi'nde özel şirketlere ait yedi iskele bulunuyor. HABAŞ, Ege Çelik, Batıçim, İzmir Demir Çelik, Ege Gübre, Petrol Ofisi ve Petkim iskeleleri, ilçeye büyük bir ticari hareketlilik getiriyor. Bunların dışında Egegaz, Total ve TÜPRAŞ Aliağa Rafinerisi'nin iskeleleri de bulunuyor. Nemrut bölgesindeki beş iskeleye ilave olarak, birçok kuruluş yeni iskele talep ediyor.

Nemrut Körfezi'ndeki Çakmaklı köyü kıyısında Tayfun Liman A.Ş. tarafından dolgu alanı, rıhtım ve konteyner terminali olarak planlanan projenin ÇED toplantısı, geçen ay Aliağa'da düzenlendi.

250 milyon dolarlık yatırım öngörülen projede, rıhtımın 1 milyon adet 20'lik konteyner kapasitesi sağlayacağı belirtildi. Toplam kaplayacağı alan 298 bin metrekare olan rıhtımın inşaat aşamasında 210, işletme aşamasında 410 kişilik istihdam bekleniyor. Petkim'i satın alan Socar&Turcas ortaklığı da Aliağa'da bir rafineri kurmak için çalışmalarına başladı. Rafinerinin, Nemrut Körfezi'ndeki gemi hareketliliğine ve ticari potansiyele büyük katkı yapması bekleniyor.

Socar&Turcas Rafineri A.Ş. tarafından 2010'da yapımına başlanacak tesisin inşaatı beş yıl sürecek ve 3,5 milyar dolara mal olacak. Burada yılda 10 milyon ton hammadde işlenecek. Aliağa'daki deniz trafiğinin büyük bölümünü, TÜPRAŞ İzmir Rafinerisi'ne hammadde getiren ve mamul götüren gemiler oluşturuyor. Yeni rafinerinin de en az orası kadar deniz ticaretine katkı sağlayacağı ifade ediliyor.

Ege Bölgesi'nin diğer illerinden de Aliağa'daki liman ve iskelelere ulaşım yollarını çoğaltacak yatırımlar devam ediyor. Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nden Nemrut iskeleler bölgesine doğru demiryolu hattı döşeniyor. Aliağa Karakuzu köyünden Manisa'ya giden dağ yolu, Manisa'dan itibaren genişletiliyor.

Ulaştırma Bakanlığı'nın, Nemrut'u da içine alan Çandarlı Körfezi'ni Doğu Akdeniz'in en önemli limanı haline getirecek Kuzey Ege Çandarlı Limanı yatırımlarının da bir süre sonra başlaması bekleniyor. Çandarlı Limanı için önümüzdeki ağustos ayında ihaleye çıkılacak. 15 bin kişiye istihdam sağlayacak, Türkiye'nin en büyüğü, dünyanın en büyük 10 konteyner limanından biri olacak liman, yap-işlet-devret modeliyle yapılacak. Aliağa Çaltıdere'de yıllardır bekleyen tekne ve yat tersanesi projesi ise 800 hektar alanda yeniden yapılacak.

Kaynak: www.UlasimOnline.Com