Üye Şirketlerden

BORUSAN 12 MİLYAR TL YATIRIM PLANLIYORBORUSAN 12 MİLYAR TL YATIRIM PLANLIYOR31.03.2022
2021 yılı finansal tablolarını açıklayan Borusan Holding, bir önceki yıla kıyasla finansallarını güçlendirmeye devam etti. 2020 yılında 26 milyar TL olan net konsolide cirosunu 2021 faaliyet döneminde 47 milyar TL’ye yükseltti. FAVÖK’ünü ise 2,6 milyar TL’den 5,1 milyar TL’ye yükselten Borusan, 2022-2024 döneminde 12 milyar TL yatırım yapmayı planlıyor.
200 yıllık şirket olma hedefiyle açıkladığı yeni yol haritasında geleceğin ekonomilerine açılan bir strateji benimseyen Borusan Grubu, "temel", "yakın" ve "yeni" alanlarda büyümeyi hedeflerken kurumsal girişim sermayesi ile start-up’lara yatırım yapmayı odağına alıyor. Sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve yetenek yönetimi konularında kapsayıcı projelere imza atan Borusan Grubu, dijitalleşmeye 2019-2021 döneminde 790 milyon TL’lik yatırım yaparken, önümüzdeki 3 yıl içinde bu miktarı ikiye katlamayı planlıyor.
Pandemi gibi zorlu ve belirsizliklerle dolu bir dönemi başarıyla geçirdikten sonra yüksek performans sergilediklerini vurgulayan Borusan Holding Grup CEO’su Erkan Kafadar, "2021 yılı hem finansal açıdan güçlü başarıların yaşandığı, hem de 200 yıllık şirket olma hedefiyle yeni bir yol haritası belirlediğimiz önemli bir yıl oldu" dedi. Kafadar "Bu hedefe doğru ilerlerken günümüzü yakalamakla kalmayıp geleceğin iş modellerini, yeteneklerini ve çalışma şekillerini öngörmeyi ve hayata geçirmeyi planlıyoruz. Hedeflerimize ulaşabilmek için kendimize detaylı bir yol haritası çizdik. Geleceğin ekonomilerine açılan bu haritada öncelikle temel faaliyet alanlarımızı dönüştürüp geliştireceğiz. Sonraki rotamız yakın faaliyet alanlarında büyüme olacak. Bir sonraki adımımız elimizdeki kıymetli birikimi kullanarak yeni faaliyet alanlarına doğru ilerlemek olacak. Büyüme yaklaşımımızın son aşamasında farklı bir yapı altında konumlandıracağımız kurumsal girişim sermayesi bulunuyor. Büyüme potansiyeli olan işlere bu çatı altında yatırım yapacağız. Bu amaçlarımıza giden yolda en önemli araçlarımız ise dijitalleşme, yetenek yönetimi ve sürdürülebilirlik yaklaşımımız olacak" dedi.
Büyüme yaklaşımında 4 ana odak
Yeni yol haritasında öncelikle temel faaliyet alanlarını dönüştürüp geliştirecek olan Borusan, böylece Grubu çağın ihtiyaçlarına göre dönüştürerek sağlam bir temel inşa etmiş olacak. Borusan’ın hem yenilenebilir enerji hem üretim alanındaki büyüme yatırımları tam hızıyla devam ederken, şirketleri geleceğe hazırlayacak stratejik hedeflere de planında yer veriyor. Bu kapsamda geleceğin enerjisi; temiz ve yenilebilir enerji alanındaki faaliyetlerine 100 MW’ın üzerinde yeni kapasite ekleyerek büyümeyi hedefliyor.
Üretim alanındaki çalışmaları arasında ABD ve Romanya boru yatırımları bulunurken Grup şirketlerinden Borusan Mannesmann, gerçekleştireceği yeni yatırım ile ABD’de de hizmet alanını genişletmeye hazırlanıyor. İlk etapta yaklaşık 50 milyon dolar olarak öngörülen yeni yatırım ile ABD’de faaliyet gösteren bağlı ortaklığı Borusan Mannesmann Pipe US’in boru üretim kapasitesi 400 bin tona ulaşacak.
Bu büyümelere ek olarak iş makinelerinde müşterilerine sunduğu inovatif saha çözümlerini daha da geliştirip büyütecek olan Borusan, elektrikli araçlar başlığında da önemli çalışmalara imza atıyor. Yakın faaliyet alanlarında da büyümeyi hedefleyen Borusan, ana faaliyet alanlarındaki güçlü yetkinliklerini kullanarak büyüme fırsatlarını değerlendirecek. Otomotiv sektöründe yeni iş fırsatlarını takip eden Grup, yatırımcısına yüksek değer yaratma potansiyeli sunan yenilikçi iş modellerini süreçlerine entegre ediyor. Otomotiv, bağımsız ikinci el, yedek parça & servis, kiralama, yeni nesil komponent üretimi alanları önemli fırsatlar sunarken dijital müşteri deneyimi de öne çıkan başlıklar arasında yer alıyor. Bugün enerji alanında ise Türkiye sanayicisinin yeşil dönüşümünde öncü enerji çözümleri sağlayıcısı olabilme fırsatları bulunuyor. Bu alanlarda, dijitalizasyon ve karbonsuzlaşmayı destekleyici iş modelleri üzerinde çalışılıyor.
Bugüne kadar farklı alanlarda elde ettiği deneyim ve birikimi kullanarak yeni faaliyet alanlarına açılacak olan Borusan, yeni iş alanlardaki fırsatları da değerlendiriyor. Ana portföyün ulaştığı boyut ve gücü itibarıyla yeni alanlara açık olduklarını belirten kurum, yatırım yapacağı alanları analiz ederek sürdürülebilir, fark yaratabilecekleri, büyüme ve ihracat odaklı, sanayi tabanlı yeni alanlarda organik ve inorganik yatırım fırsatlarını değerlendiriyor.
Borusan ayrıca, kurumsal girişim sermayesi ile dış inovasyon ekosisteminden faydalanmayı amaçlayarak, bugünkü portföyünün ölçeği içinde farklı bir risk/getiri profiline sahip, gelecek trendlere uyumlu işlerden oluşacak dinamik bir portföyü ayrı bir yapı altında geliştirmeyi amaçlıyor. Bu hedefe giderken Grubun bilgi birikimini kullanarak değer yaratacaklarını belirten Kafadar, bu alandaki hazırlıkları tamamladıklarını belirtti. Kafadar, odak alanları olarak mobilite, tedarik zinciri ve lojistik, iklim teknolojileri ve enerji başlıklarını belirlediklerini ve girişimlere yatırım çalışmalarına bu yıl içinde başlayacaklarını duyurdu.
İklim, insan ve inovasyon odaklı gelecek hedefleri
2020 yılında sürdürülebilirlik çalışmalarını çok daha kapsayıcı bir şekilde güncelleyen Borusan, iklim, insan ve inovasyon odak alanlarında bütünleyici çalışmalar yürütüyor. Grup genelinde iklim odağında 2030 yılında karbon nötr olmak, su tüketimini azaltmak hedeflenirken temiz ve yenilenebilir enerji portföyü oluştururken karasal yaşamı desteklemek amaçlanıyor. Bununla birlikte sürdürülebilir satın alma politikası devreye alınırken bertarafa giden atık oranının yüzde 50 düşürülmesi hedefleniyor. İnsan başlığında yeteneği elde tutmak ve geliştirmek, istenmeyen kayıpların önüne geçmek, en çok tercih edilen işveren olmak, kadın lider ve çalışan oranını artırmak öne çıkan konu başlıklarından. İnovasyon başlığında ise inovatif, sürdürülebilir iş modelleri yaratmak hedeflenirken start-up’lara yatırım yapılması planlanıyor.
2022-2024 döneminde 2 katına çıkan dijital yatırımlar
Dijital alandaki yatırımlarına pandemiden önce başlayan Borusan, gelişen teknoloji ve dijitalleşmeyi iş süreçlerine entegre ederek verimliliği artırıyor. 2019-2021 yılları arasında dijitalleşmeye 790 milyon TL yatırım yapan kurum, önümüzdeki 3 yıl içinde de bu yatırım miktarını ikiye katlamayı hedefliyor. Dijitalleşmede müşteri ve iç süreçlere odaklanan Borusan, benzersiz müşteri deneyimi sunmaya yönelik yatırımlar yapıyor. Geliştirilen iş modelleri ve kendi iç süreçlerini iyileştirmek için dijitalin sunduğu fırsatları değerlendiren kurum, bu iki amacına hizmet edecek tüm dijital teknolojileri yapay zekâ, robotlar, mobil uygulamalar ve artırılmış görselliği iş süreçlerine entegre ediyor.
İnsanı merkezine alan Borusan Kültürü
78 yıldır insanı merkezine alan ve insan sayesinde başarıya inanan Borusan, hayata geçirmekte olduğu "Borusan Kültürü" projesiyle nesiller boyu var olup fayda yaratmayı amaçlıyor. Borusan’ı bugünlere getiren kültürü günümüz ihtiyaçları ve gelecek öngörüleriyle geliştirmek ve geleceğe taşımak üzere yola çıkan kurum, Borusan kültürünü çalışanlarına, müşterilerine, topluma ve çevreye fayda yaratma anlayışıyla genişletiyor. Bu kapsamda 1 Ocak 2022 itibarıyla yeni düzen çalışma modeline geçen Borusan, yeni düzende işin uzaktan çalışmaya hazır ve uygun olma durumuna göre Yerinde Çalışma, Hibrit Çalışma ve Uzaktan Çalışma olmak üzere 3 farklı çalışma modelinde çalışmalarını sürdürüyor.
İlk notadan beri sanatın destekçisi
Kurulduğu günden bugüne, 78 yıldır sanata verdiği desteği sürdüren Borusan, bu sene desteklerini İstanbul Müzik Festivali’nin ana sponsoru olarak taçlandırıyor. Borusan Kocabıyık Vakfı, Borusan Sanat ve Borusan Contemporary ile eğitim, kültür ve sanatı merkezine alan kurum, bu alanlara verdiği desteği kesintisiz devam ettiriyor. 50 yıldır gösteri ve festival sponsoru olarak İKSV’nin yanında olan Borusan, İstanbul Müzik Festivalinin 50. yılında ana sponsor olarak kültür ve sanatın geniş kitlelerle buluşmasına yönelik çalışmalara önemli bir destek verecek.
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı
Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6
Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72