Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / AVRUPA HAVAYOLLARINA THY ÖRNEĞİ

AVRUPA HAVAYOLLARINA THY ÖRNEĞİ

AVRUPA HAVAYOLLARINA THY ÖRNEĞİ03.06.2009

Avrupa Havayolları Birliği Genel Sekreteri Ulrich Schulte-Strathaus, küresel krizde yolcu sayısı azalan Avrupalı havayollarına THY'yi örnek gösterdi.

THY Genel Müdürü Temel Kotil'in de katılımıyla Brüksel'de toplanan Avrupa Havayolları Birliği'nin 34 üyesi, küresel krizin havacılık sektörüne etkilerini tartıştı.

Genel Sekreter Schulte-Strathaus, "vizyon sahibi bir şirket" olarak nitelendirdiği THY'nin son yıllarda kaliteye, güvenliğe ve müşteri memnuniyetine büyük yatırım yaparak Avrupa;nın önde gelen havayolu şirketleri arasına girme başarısını gösterdiğini söyledi.

Küresel krizde, diğer havayolu şirketleri mevcut pozisyonlarını koruma çabasına girerken THY'nin atak yaparak yeni fırsatlar yakaladığını belirten Schulte-Strathaus, "Avrupa Havayolları Birliği Genel Sekreteri olarak THY'yi referans kabul ediyorum. Ne yapılması gerektiği konusunda THY örnek alınmalı" dedi.

RAKİPLERİ YÜZDE 10 KÜÇÜLÜRKEN THY YÜZDE 10 BÜYÜDÜ

Avrupa Havayolları Birliği'nin verilerine göre, bu yılın ilk çeyreğinde 34 üye havayolunun toplam yolcu sayısı yüzde 10'a yakın düşüşle 65,7 milyona inerken THY'nin yolcu sayısı yüzde 10,1 artışla 4 milyon 854 bine ulaştı. Bu dönemde THY dışında hiçbir Avrupalı ulusal havayolu küçülmekten kurtulamadı.

İlk çeyrekte Avrupalı havayollarının kilometre geliri (RPK) yüzde 7,3 ve koltuk kapasitesi yüzde 3,7 gerilerken THY'nin kilometre gelirinde yüzde 11,3 ve yolcu kapasitesinde yüzde 17,4 artış görüldü.

THY GENEL MÜDÜRÜ KOTİL

"Avrupa'da küresel krizde büyümeyi başaran tek ulusal havayolu olmaktan gurur duyduklarını" belirten THY Genel Müdürü Temel Kotil de, verimliliği artırmak ve maliyetleri kısmak yanında hatları ve uçuş sayılarını artırarak küresel krize direndiklerini anlattı.

"Avrupa-Orta Doğu hattı başta olmak üzere bu yıl İstanbul aktarmalı 2 milyon transit yolcu taşıyarak önemli bir ilave gelir elde edeceklerini" kaydeden Kotil, THY'nin yolcu sayısındaki artışın büyük ölçüde Orta Doğu ülkelerine taşıdıkları Avrupalılardan kaynaklandığını bildirdi.

Transit yolculardaki atılımlarına örnek olarak Barselona'yı gösteren Temel Kotil, günde 2 sefere çıkardıkları İstanbul-Barselona hattı sayesinde bu yılın ilk çeyreğinde Barselona havaalanının toplam yolcu sayısı yüzde 21 gerilerken THY'nin Barselona'daki yolcu sayısının yüzde 30 arttığını söyledi.

THY'nin ilk yurtdışı ortaklık tecrübesi olan yüzde 49 hissesini aldıkları Bosna havayollarının yolcu sayısındaki artışın memnuniyet verici olduğunu ifade eden Kotil, bu hafta başında Kırgızistan havayollarıyla da benzer bir çalışma yapma kararı aldıklarını ve önlerine çıkacak yeni fırsatları değerlendireceklerini söyledi.

THY'nin Star Alliance üyeliğinden de çok olumlu sonuçlar aldıklarını belirten Genel Müdür Kotil, şöyle konuştu:

''THY, çalışan başına yolcu sayısını 2 kat artırdı, filosu 64'ten 134 uçağa ulaştı. Çalışanlarıyla, yönetimiyle gereken herşeyi yaptı ama bunlar yetmiyor. Ürününüzü pazarlamanız gerekiyor. Bunun için uçağınızın gittiği ülkedeki yolculara birileri, THY'nin diğer havayollarından daha iyi servis verdiğini ve daha ucuza uçurduğunu söylemesi lazım. Biz bu pazarlamayı geçmişte reklam bütçemizi artırarak yapıyorduk. Şimdi onu da yapıyoruz, bu yıl 35 milyon doların üzerinde reklama para harcayacağız. Fakat bunun yanında en büyük etkiyi Star Alliance üyesi olmamız yaptı. 21 üyesiyle dünyadaki pazar payı yüzde 31 olan Star Alliance;dan çok yolcu kazandık, itibarımıza çok katkısı oldu. Bu sayede Avrupa;da çok daha hızlı büyüyoruz.''

HAVAYOLLARI, ZAM YAPAN HAVAALANLARINDAN ŞİKAYETÇİ

Bu arada, küresel krizi görüşmek üzere toplanan Avrupa Havayolları Birliği üyeleri, yolcu ve sefer sayılarındaki gerileme karşısında kendilerinden aldıkları ücrete zam yaparak gelirlerini dengelemeye çalışan havaalanlarına tepki gösterdi.

Küresel kriz nedeniyle yolcu çekmek için bilet fiyatlarını düşürdükleri bir dönemde havaalanlarının ve hava trafiğini düzenleyici kuruluşların birbiri ardına aldıkları zam kararlarını anlamakta zorlandıklarını belirten havayolu şirketleri, devlet yardımı istemediklerini fakat krizin olumsuz etkilerinin hafifletilmesinde herkesin daha sorumlu davranması gereğine dikkati çekti.

Kaynak: ZAMAN GAZETESİ

 

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr