Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / MERSİN LİMANI NA KRİZ UĞRAMADI

MERSİN LİMANI NA KRİZ UĞRAMADI

MERSİN LİMANI  NA KRİZ UĞRAMADI27.05.2009

Özelleştirildikten sonra Türkiye´nin en büyük konteynır limanı olan Mersin Limanı´nda yatırımlar kriz dinlemiyor. Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP) Genel Müdürü John Arthur Phillips, kriz ortamında Türk ihracatçısının daha faydalı ve daha verimli bir şekilde ihracatını geliştirmesi için önemli çalışmalar yaptıklarını söyledi.

MIP İdari Binası´nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Phillips, özelleştirmeden sonra limana önemli yatırımlar yaptıklarını ve yapmaya devam edeceklerini kaydetti. Limanda yapılan çalışmalarla ilgili bilgi veren MIP Genel Müdür Yardımcısı Kürşat Tezkan ise, Mersin Limanı´nı devir almaları ile birlikte yapılan çalışmalarla Türkiye´nin en büyük konteynır limanları arasına yerleştiğini söyledi. MIP´nin pozisyonunu her geçen gün geliştirerek Türkiye´nin güneyinde lider bir konuma geldiğini belirten Tezkan, "Mersin Limanı coğrafi konum açısından önemli bir yerde bulunuyor.

Kapasitesi geniş hinterlandının yanı sıra, yurt içi ve yurt dışındaki bağlantıları ile yalnız Türkiye´nin değil, aynı zamanda Orta Doğu ve Akdeniz´in önemli limanı konumundadır." dedi. Mersin Limanı´nın, AB´nin 2007-2013 dönemi ulaşım ağı projelerinin önemli ayağı olan deniz otobanları projesinde Türkiye´den dahil edilen iki liman arasına girdiğini anlatan Tezkan, ayrıca, ABD´nin benimsediği TRACECA projesi çerçevesinde Türkiye´nin 2002 yılında dahil olması ile temelleri atılan Tiflis-Kars Demiryolu Hattının da Akdeniz´e açılan önemli kapısı haline geldiğine dikkat çekti.

Limanı teslim aldıkları 2007´den bugüne kadar kapasitede yüzde 30, iş hacminde ise yüzde 24 artış sağlandığına dikkat çeken Tezkan, "Devir teslimi öncesinde maksimum 159 metre büyüklüğünde gemi alabilirken, bugün 304 metre uzunluğunda gemi alabiliyoruz. Limanın konteynır dizayn kapasitesi 2,5 milyon TEU, genel kargo kapasitesi 500 bin TEU, dökme katı ve dökme sıvı kapasitesi ise 400 milyon ton civarında. 2006´da 647 bin TEU olan toplam elleçleme kapasitesi miktarı, 2007´de 804 bin TEU, geçen yıl ise 868 bin TEU´ya ulaştı. Bu yılın iki ayında ise 112 bin TEU olarak gerçekleşti. Özelleştirme sonrasında liman kapasitesi 2, ekipman sayısının ise 3 kat artırıldı." diye konuştu.

Limanın yaşanan ekonomik krizden az da olsa etkilendiğini ifade eden Tezkan, iş hacminin geçen yılın Kasım ve Aralık aylarında yüzde 30 ile 50 arasında değişen oranlarda azaldığına işaret etti. Tezkan, buna karşın yatırımlarının sürdüğünü ve işlem hacmini artırmak için çalışmalar yaptıklarını kaydetti. Önümüzdeki sürece yönelik önemli projeler gerçekleştirmek için girişimde bulunduklarını belirten Tezkan, "Bunların başında Mersin-Samsun demiryolu köprüsü ile Akdeniz-Karadeniz arasında bağlantı kurulması geliyor.

Bunun yanı sıra, İran ve Irak transit yüklerinin Mersin üzerinden geçmesi, Mersin-Alexandria (Mısır) Limanı arasında deniz taşımacılığının geliştirilmesi, Mersin´den Avrupa´ya Ro-Ro taşımacılığının geliştirilmesi ve kurvaziyer turizminin geliştirilmesi gibi projeler bulunuyor." diye konuştu. Toplantının ardından genel müdür Phillips ve genel müdür yardımcısı Tezkan gazetecilerle birlikte limanda gezi yaparak yapılan yatırımları yerinde gösterdi.

Kaynak: Aktüel Deniz

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr