Gündem

ADR MEVZUATI VE YAPILMASI GEREKENLERADR MEVZUATI VE YAPILMASI GEREKENLER14.05.2009

ADR’nin sağlıklı bir şekilde devreye alınması için yapılması gerekenler konusunda herkes üzerine düşeni yapmalı; üretici, nakliyeci, sürücü, denetimci, yetkili devlet organları, sektör temsilcileri kısacası muhatap herkes elini taşın altına koymalı, henüz net olmayan konuların hızla çözüme kavuşması ve netleşmesi adına çaba sarf etmelidir. Bu konuların başında, uygulamanın devreye alınması, seyir halindeki araç denetimi, araçların periyodik kontrolleri, araç imalatının ve trafiğe ilk çıkacak aracın teknik kriterlere uygunluğunun denetimi, onay mekanizması ve sertifikasyon süreçleri, sürücü ve araç personeli eğitimi gibi tüm sektörün ortak sıkıntıları gelmektedir.

Belirtilen konuların hızla ve sağlıklı bir şekilde netleştirilmesi, ADR’nin ölü doğmaması adına büyük önem arz etmektedir. Bu konuda Ulaştırma, Sanayi ve İç İşleri Bakanlıklarımıza, konuya gösterdikleri ve gösterecekleri hassasiyet için, tüm sektör ve ülke adına teşekkür ederiz.

İlan edilen 1 yıl gecikmeli uygulamaya giriş tarihine (01.01.20010) bağlı kalınmaması, hem sektördeki inancı kıracak hem de sürekli erteleme beklentisi gibi olumsuz sonuçlar doğuracaktır. Bunun dışında, ADR’nin ertelenmesi; büyük yatırımlar yaparak filosunu ADR’li araçlarla kuran birçok büyük firmayı, oluşacak haksız rekabetten dolayı olumsuz etkileyecek ve sektörde ciddi zararlar doğuracaktır.

Sonuç olarak, eksikliklerin bir an evvel tespiti ve bunların doğru bir şekilde tamamlanması, buna paralel olarak da sektörün, yapılacak tanıtım, eğitim, panel gibi faaliyetlerle bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi gerekmektedir. Bilgilendirmeler sonucunda, tehlikeli madde taşıyan ADR’siz araç sahiplerinin yeni uygulamaya yönelik olarak araçlarını yenilemeleri doğrultusunda hazırlıklarını yapmaları, yeni araç alacak firmaların ise bu gelişme doğrultusunda hareket etmeleri büyük önem arz etmektedir.

Yapılması gerekenlerin başında;

1.1.2010 tarihinden itibaren yeni üretilecek ve trafiğe çıkacak olan araçlar için:

Tasarım Onay ve Üretilen araçların kontrol süreçleri için bağımsız ve tarafsız kurum ve kuruluşların hızlı bir şekilde görevlendirilmesi gerekmektedir.

Tanker üreticileri arasındaki rekabetinin korunabilmesi, Üreticilerin üretim planlarına uyumunun ve verimlilik artışının sağlanabilmesi ve daha az bürokrasi ile çalışmanın sağlanabilmesi için denetim kurumlarının ivedilikle belirlenerek görevlendirilmesi ve bu denetçi kurum sayısının birden çok olması sektörün yararına olacaktır.

ADR mevzuatında özellikle

Tasarım/Proje Onayı,

Üretim Uygunluğu,

Bitmiş Aracın Uygunluğu,

Periyodik Kontroller gibi uzmanlık ve tecrübe gerektiren konular vardır.

Türkiye’de ADR gereklerine göre tasarım, üretim ve belgelendirme yapmış ve halen araç üretimi yapan firmaların, Mevcut tasarım onaylarının Avrupa’da kurulu bağımsız kurum ve kuruluşlarca verilmiş olması şartı ile geçerli kabul edilmesi mantıklı ve doğru bir adım olacaktır.

Güvenli taşımacılık anlayışı ile ADR sertifikalı araçlara yatırım yapmış nakliyecilerin mağdur olmamaları için orijinalinde ADR sertifikasına sahip araçların sertifikalarının, araçların periyodik kontrollerinin Türkiye’de atanacak yetkili kuruluşlara yaptırmaları şartı ile geçerli olmasının gerekli olacağı inancındayız.

ADR’nin ülkemizde de uygulamaya girmesi, tehlikeli madde taşıma işlevinin güvenliğinin artırılmasında çok önemli bir adım anlamına gelmektedir.

TIRSAN/Kässbohrer, bu yönetmeliğin şartlarını bugünden yerine getirmekle, müşterilerine tamamen ADR’li ve ADR sertifikalı araç yatırımı imkânını sunmaktadır.

TIRSAN/Kässbohrer olarak ADR’ye uygun tanker ve silobas araç üreterek ülkemizin bu ihtiyacına Avrupa standartlarında cevap vermekten ve gereksinimleri karşılamaktan gurur duymaktayız.

Kaynak: www.UlasimOnline.Com 

Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72