Dünyayı etkisi altına alan koronavirüsün en fazla etkilediği sektörlerin başında havacılık geliyor. Dünya genelinde uçuşlar yüzde 90, Türkiye'de ise yüzde 89 azaldı.
Dünyayı etkisi altına alan koronavirüsün en fazla etkilediği sektörlerin başında havacılık geliyor. Dünya genelinde uçuşlar yüzde 90, Türkiye'de ise yüzde 89 azaldı. Tek sorun satılmayan biletler değil. Yerdeki uçaklar her geçen gün uçma kabiliyetini yitiriyor.
Yerdeki uçaklar havayolları için zarar demek. Bu zarar koronavirüs dönemi boyunca uluslararası havacılık sektöründe bugüne kadar 400 milyar doları bulmuş durumda. Bu da sektör genelinde yüzde 40 küçülme anlamına geliyor. Tüm havayolları şirketlerinin 2019 yılı rakamlarına ulaşması 3 yıllık bir süreyi bulacak.
Türk tescili ile uçan 570 uçak bulunuyor. Bu uçakların şu an itibarıyla 507'si yerde duruyor. Uçmayan uçakların maliyetleri ise bakımlarıyla birlikte ikiye, üçe katlanıyor. Uçaklar, Türkiye'nin farklı havalimanlarında yeniden uçacakları günleri bekliyorlar. En fazla yerde bekleyen uçak 179 adet ile İstanbul Havalimanı'nda bulunuyor. Bu havalimanını 98 adet ile İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, 95 adet ile sivil ticari uçuşlara kapatılan Atatürk Havalimanı, 45 adet ile Antalya Havalimanı, 28'er adetle Ankara Esenboğa ve İzmir Adnan Menderes Havalimanları izliyor.
Kaynak:
ulasimonline.com