Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / TÜRKİYE ROTTERDAM KURALLARI NA ÜYE OLMAMALI

TÜRKİYE ROTTERDAM KURALLARI NA ÜYE OLMAMALI

TÜRKİYE ROTTERDAM KURALLARI NA ÜYE OLMAMALI15.04.2009

Sandalcı, deniz taşımacılığında iki konvansiyonun bulunduğunu bunlardan birisinin Hamburg Rules; Haguevisby Rules olduğunu ve Birleşmiş Milletler nezdinde yeni kurallar belirlendiğini bunlara da; “Rotterdam Kuralları” adı verildiğini belirtti. Birleşmiş Milletler tarafından organize edildiğini belirten Sandalcı bazı ülkelerin bu konvansiyonlara karşı Amerika, Çin ve bazı Afrika ülkelerinin de Rotterdam Konvansiyonu’ nu desteklediğini belirtti. Sandalcı Rotterdam Kurallarının Eylül 2009’ da Rotterdam da imzaya açılacağını ve taşıma komisyoncularına bazı ek yükümlülükler getireceğini ifade etti. Sandalcı, “Rotterdam kuralları armatörde olması gereken bazı yükümlülükleri armatörün sırtından alıp freight forwarderlara veriyor ve haksız bir şekilde verdiğine inanıyoruz. Bu yüzden Türkiye’nin taraf olmaması gerekiyor bu kurallara. Hukuk profesörlerine Rotterdam kurallarını iletmiş durumdayız. Tetkiklerine müteakip onların göstereceği yolda Türkiye’nin hareket etmesi doğru olacaktır. Ama daha önce Belçika’da, Hollanda’da, Almanya’da yapılan hukuk profesörlerinin araştırma sonuçlarında Rotterdam kurallarının kara Avrupa’sı için doğru kurallar olmadığı, bu kuralların sürtüşmeye yol açacağı ve sorunların çözülemeyecek konuma geleceği belirtiliyor. O yüzden şimdilik benim görüşüm ve piyasanın da görüşü Rotterdam kurallarının düzeltilmesi gerektiği yönünde” dedi. Sandalcı konuşmasında şunları da kaydetti: “Örneğin; bir hasar gemide olmuş ama kamyon ile teslim edildiğinde ortaya çıkıyor. ABD diyor ki ben teslim edeni yakalayayım. Ama kamyoncunun orada suçu yok ki, hasar gemide olmuş. Rotterdam kurallarına göre ise o ancak teslim edeni yakalayabilir. Yani freight forwarderları sorumluluk altına alabilir ama aslında oradaki sorumluluk tamamıyla gemi armatörleri, gemi sahiplerindedir. Bu konuda iki kutuplaşma var. Bu kurallara Almanya, Belçika, bütün kara Avrupa’sı karşı olmakla birlikte ABD, Çin ve bazı Avrupa ülkeleri kuralları destekliyor.” Sandalcı, Türkiye’nin uluslar arası konvansiyona imza atmasının ancak meclisten geçecek bir yasayla mümkün olacağını, Rotterdam kurallarında da işleyişin bu şekilde olması gerektiğinin altı çizildi.

UTA LOJİSTİK
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr