Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / MÜDÜRLER SAHAYA İNDİ, ORTADOĞU VE AFRİKA REVAÇTA

MÜDÜRLER SAHAYA İNDİ, ORTADOĞU VE AFRİKA REVAÇTA

MÜDÜRLER SAHAYA İNDİ, ORTADOĞU VE AFRİKA REVAÇTA18.03.2009

Lojistik ve taşımacılık firmalarının operasyon, satış ve pazarlama ekipleri, azalan talepleri canlandırmak ve yeni müşteri bulmak için tamamen sahaya indi. Firma temsilcileri müşteri ziyaretlerinde Ortadoğu ve Afrika yönlü mal akışları için operasyon talebinin canlılığını gördü. Bir lojistik firma aylık ziyaretini 250’den 400’e çıkarırken, bir firma da müşteri ziyaretleriyle sağlanan ilişkiler sonucunda kuruluyor

 

 

Lojistik hizmet talebi, özellikle her yılın ilk üç ayında düşüş sergiliyor. Ancak, krizin de etkisiyle otomotiv, tekstil ve diğer kuru yükler bazında uluslararası ticarette ciddi daralmalar oluşunca, dolayısıyla taşımalarda ve navlunlarda da aynı paralelde düşüşler yaşanıyor. Bu azalmayı uluslararası taşımacılar, transit araç giriş-çıkışı bazında yüzde 30 civarında ifade ederken, operasyonel süreçlerde de yaklaşık oranların yaşandığı belirtiliyor. “Bu süreci en az hasarla nasıl atlatırız”ın arayışına giren lojistik ve taşımacılık firmalarının operasyon, satış ve pazarlama ekipleri agresif satış yönteminde karar kıldılar. Saha ziyeretlerine daha çok zaman ayırmaya başladılar. Avrupa yönlü operasyonlarda ciddi bir azalma söz konusu olunca, satış ve pazarlama ekipleri daha çok Ortadoğu ve Afrika yönlü mal akışı olan müşterilere ziyarette bulunuyor.

 

Ayda 400 müşteri ziyareti

Krizden önce ayda 250 müşteri ziyaretinde bulunan ulsulararası entegre lojistik hizmet sunucusu bir firmasının satış ve pazarlama müdürü, şimdi ayda 400 firmayı ziyaret ettiklerini söylüyor. Satış ve pazarlama müdürü ziyaretlerde teslimat süreleri ve diğer operasyonel süreçler yerine, mevcut ilişkileri koruyup ve yeni bağlantılar kurmaya çalıştıklarını kaydediyor. Başka bir uluslararası taşımacı firmanın genel müdürü, artık operasyonlar yerine günlük müşteri ziyaratleri için program yaptıklarını, ajandalarının müşteri ziyareti notlarıyla dolduğunu dile getiriyor.

 

Firmalar müşteri
ziyareti ile kuruluyor

Yeni firmalar da müşteri ziyaretleriyle sağlanan ilişkiler sonucunda kuruluyor.

Yakın zamanda kurulan bir forwarder firmansının sahibi ise, işe saha ziyaretleri ile başladıklarını vurguluyor ve başak çarelerinin de olmadığını hatırlatıyor. Firma sahibi yetkili, ziyaretlerinde Ortadoğu talebindeki fazlalığın dikkatlerini çektiğini kabul ediyor.

 

Denizyolu kargo, kuru yük veya kimyasal taşımalarda öne çıkan bir başka firmanın lojistik müdürü de müşteri ziyaretlerinin arttığına, ancak, fiyat bazlı pazarlıkların öne çıktığına dikkat çekiyor.

Yetkili, Ortadoğu taşımalarında kriz etkisi yaşamadıklarını, özellikle İsrail’e yönelik taşımalarının aynı seviyede devam ettiğini dile getiriyor.

 

Irak, İran ve Suriye başta olmak üzere bölgeye yönelik taşımalarının artarak devam ettiğini söyleyen uluslararası taşımacılar da bulunuyor.

 

Ortadoğu ve Afrika yönlü
operasyonlara büyük ilgi

Lojistik ve taşımacılık firma temsilcileri, son aylarda Ortadoğu ve Kuzey Afrika yönlü operasyonlar için adeta yarışa girdi. Ortadoğu bölgesinde Suriye, S. Arabistan, Irak, İran, Kuveyt, İsrail, Lübnan, Bahreyn, Katar ve BEA; Afika’da ise Mısır, Libya, Fas, Tunus ve diğer aşağı ülkelerde talebin kriz öncesi seviyesini korduğu, bölge ülkelerinde mal ve hizmet talebinin devam ettiği, dolayısıyla lojistik ve taşımacılığa olan ihtiyacın da arttığı vurgulanıyor.

 

Başta TİM, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) ve Dış Ticaret Müsteşarlığı olmak üzere benzer özel-kamu sektörü birimlerinin de desteği bu bölgelere yönelik ticari ilişkilerin geliştirilmesi çalışmaları sürüyor.

 

Ekonomik büyümede bakir sayılan, uluslararası yatırım çeken bu bölgelere sadece Türk lojistik ve taşımacılık firmaları değil, uluslararası lojistik firmaları da büyük ilgi duyuyor. DHL, Schenker, Exell gibi firmalar bu bölgelerdeki ağ yapılarını yeni büro, şirket, dağıtım merkezleri gibi alt yapı yatırımlarıyla güçlendiriyorlar. Lojistikhaber