İhracatta kayıp sürüyor. 25 Şubat günü itibariyle Türkiye'nin ihracatı yüzde 31,1 geriledi. Krizin miladı sayılan ekim ayından bu yana ihracatçının kaybı ise 10 milyar dolara ulaştı. Şubat ayı rakamları, yıl sonu itibariyle ihracatın 100 milyar doların altında kalacağını gösteriyor. Kriz nedeniyle ciddi bir nakit sıkıntısı yaşayan ihracatçı kredi bulmakta da zorlanıyor. İhracatçı kesimler, talep için gözlerinin dış pazarlarda, finans için de banka ve sektörel kredilerde olduğunu belirtiyor
İhracatta kayıp sürüyor. 25 Şubat günü itibariyle Türkiye'nin ihracatı yüzde 31,1 geriledi. Krizin miladı sayılan ekim ayından bu yana ihracatçının kaybı ise 10 milyar dolara ulaştı. Şubat ayı rakamları, yıl sonu itibariyle ihracatın 100 milyar doların altında kalacağını gösteriyor. Şubatta en büyük gerileme ise yüzde 56,5 ile yine otomotiv sektöründe yaşandı.
Şubat ayının en önemli sürprizi uzun yıllardır istikrarlı bir seyir gösteren demir çelik ürünleri sektöründe görüldü. Demir çelik sektöründe bu ay ilk kez yüzde 20 gibi yüksek bir oranda düşüş oldu. Türkiye'nin toplam ihracatı üzerinde krizin etkisi ise giderek büyüyor. 5 aydır devamlı yüksek oranlarda düşen ihracat toplamda 10 milyar 338 milyon 936 bin dolarlık kayıp yaşadı. Düşüşün bu hızda devam etmesi halinde yıl sonu ihracatı 100 milyar doların altında kalarak 93-95 milyar dolar aralığında gerçekleşmesi sürpriz olmayacak.
İhracattaki bu kaybın ana nedeni talep yokluğu. Özellikle Avrupa Birliği (AB) pazarının ihracat içindeki payı yüzde 55'lerden ilk defa yüzde 50'nin altına indi. Şubat itirabiyle AB pazarının payı yüzde 48'e geriledi. Bu gerilemede İngiltere ve Almanya'daki resesyonun etkisi oldukça büyük. Öte yandan anlık talep ve siparişler gelse bile ihracatçının önüne bir başka ciddi engel çıkıyor. Kriz nedeniyle ciddi bir nakit sıkıntısı yaşayan ihracatçı kredi bulmakta da zorlanıyor. İhracatçı kesimler, talep için gözlerinin dış pazarlarda, finans için de banka ve sektörel kredilerde olduğunu belirtiyor. Referans