Kosta Sandalcı TCDD’nin değişiminde; “İhtilal kansız olmaz diyorlar, değişim sancısız olmaz. TCDD’nin değişimin rüzgârlarının getirmiş olduğu doğum sancılarının artmış olduğunu sektör olarak gözlemliyoruz. Bu sancıların azaltılması gerekiyor” dedi. Sandalcı hasarlı gidecek bir malın ne TCDD’ye ne de müşteriye yararı olmayacağını belirtti.
Van Gölü’nün önemine de değinen Sandalcı “Eğer bugün Van Gölü konusunu konuşuyorsak inanın bana 10 sene önce de aynısını konuşuyorduk. En azından 5 sene sonra aynısını konuşmayalım” dedi. Sandalcı, Türkiye’nin 72 milyar dolarlık pastadan daha fazla pay alabilmesi için Boğaz Tüp Geçit, Kars-Tiflis-Bakü ve Van Gölü Kuzey Geçiş projelerinin bir an önce hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı. Sandalcı ayrıca Türkiye’den İran ve ilerisine yapılan taşımalarda yıllardır yaşanan Van Gölü geçiş sorunu taşımanın transit süresinin artmasına neden olduğunu belirtti.
“Türkiye’nin, bölge ülkeler arasında bir transit ülke ve lojistik üs konumuna gelmesi hedefleniyorsa Van Gölü sorununa bir an önce çözüm bulunması gerekiyor” diyen Sandalcı en ucuz taşıma yolunun trenler olduğunun altını çizdi ve öncelikle piyasanın ne verdiğini ve müşterinin ne ödeyeceğini bilmek gerektiğini belirtti. TCDD’nin derneklere fiyatları sunması gerektiğinin önemli olduğunu söyleyen Sandalcı, TCDD’nin asıl görevinin bu ilgili kuruluş ve derneklere yakın olması gerektiğini vurguladı.