Selçuk Boztepe, U.N Ro-Ro Pendik Limanı'nda “Ephesus Seaways” isimli ro-ro gemisinin hizmete girmesi vesilesiyle basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
DFDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, U.N Ro-Ro Pendik Limanı'nda “Ephesus Seaways” isimli ro-ro gemisinin hizmete girmesi vesilesiyle basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Nakliyecileri çok yakından ilgilendiren ro-ro fiyat tarifesinde indirim konusuyla ilgili soruyu Boztepe şöyle yanıt verdi:
“Gemilerin dolması durumunda ünite başına düşen maliyetlerimizi minimize etmeye çalışacağız. Burada tabi uluslararası nakliyecilerimizden de de destek bekliyoruz. Karadan gidip birçok operasyonel problemle uğraşmak ve daha çok maliyete katlanmak yerine, bizleri tercih edip, bu büyük gemileri doldurup maliyet avantajını yaratmamıza yardımcı olurlarsa indirim konusu zaten planlarımız arasında var. Bu avantajları müşterilerimize fiyat indirimi olarak yansıtmayı şimdiden planlıyoruz. Bu yüzden de kendilerinin desteğini bekliyoruz. Bu gemileri tıka basa, ağzına kadar dolduralım ki ünite başına düşen maliyetler azalsın ve biz de bunu fiyatlarımıza nakliyecimize yansıtabilelim.”
Haziran 20018'de DFDS'nin 950 milyon Euro'luk bir yatırım yaparak U.N. RO-RO'yu satın aldığını hatırlatan Boztepe, “Daha sonra DFDS ve U.N. Ro-Ro'nun entegrasyonuna ve ardından da yatırımlara başladık. Yük salınımını minimize sistemleri sistemleri tüm gemilerimiz için uyguladık. Bunun için 40 milyon Euro yatırım yaptık. IMO kurallarına göre 1 Ocak 2020'den sonra tüm filolarda zorunlu hale geliyor.” dedi.
Hizmete başlayan gemiyi hafta sonları kullanacaklarını söyleyen Boztepe, “İhracatın en yoğun yapıldığı günler cuma ve cumartesi. Yeni gemimizin devreye girmesiyle birlikte, hem ihracatçılarımız hem de uluslararası nakliyecilerimizin yükleri daha hızlı taşınabilecek.” diye konuştu.
Terminalleri genişletme çalışmalarının da başladığını söyleyen Boztepe, “Ekol Lojistik'le yaptığımız anlaşma kapsamında volümümüz arttı. İstanbul'dan sadece Pendik ve Ambarlı'dan değil, Yalova'dan da sefer yapıyoruz. Yunanistan'da Patras'a uğruyoruz. İtalya'da Bari Limanı'na uğrayıp, Trieste Limanı'na ulaşıyoruz. Güney Fransa'da da Toulon Limanı'na gidiyoruz. Türk ihracatçısı ve nakliyecisine en iyi şekilde hizmet etmeye çalışıyoruz. Yatırımlarımızı da bu doğrultuda sürdüreceğiz.”
AVRUPA'YA SEFERLERDE RO-RO'YA TERCİHİ GİDEREK ARTIYOR
Türkiye'den Avrupa seferi yapan treylerlerin yüzde 55'i ro-ro'yu tercih ettiğini söyleyen Selçuk Boztepe, şunları söyledi:
“Yüzde 45'i ise karayolundan gidiyor. Ro-Ro'nun oranı her geçen sene artıyor. Bundan 10 yıl önce ise bu oran tam tersiydi. Karayolu daha ağırlıktaydı. Ro-Ro'nun puanı her yıl 1-2 puan artıyor. Kapıkule ve Avrupa'ya açılan diğer sınır kapılarında yaşanan problemler biliniyor. Kilometrelerce kuyruk oluşuyor. Bunu çözmek için hem devletimiz, UND ve diğer sivil toplum kuruluşlarımız elinden geleni yapıyor. Ancak bu sorunlar tam anlamıyla çözülemedi. Dolayısıyla ro-ro önemli bir alternatif. Karayolu her zaman var olacak.''
Gemilerin doluluk oranıyla ilgili soruyu ise Boztepe şöyle yanıtladı:
“Şu sıralar, ithalat ve ihracat arasında doluluk oranımız değişiyor. Ortalama da yaklaşık yüzde 78-79 doluluk oranıyla çalışıyoruz. önümüzdeki 6 ay içerisinde bunun yüzde 85'lere varacağını umut ediyoruz.”