utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Gündem
/
İŞTE TÜRKİYE’NİN EN YÜKSEK BÜTÇELİ PROJESİ
İŞTE TÜRKİYE’NİN EN YÜKSEK BÜTÇELİ PROJESİ
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
12.04.2018
Samsun'da yapılan ve Türkiye'nin en yüksek bütçeli tek majör projesi olan Lojistik Köy Projesi ile ilgili merak edilen cevapları sizler için araştırdık. İşte Lojistik Köy ile ilgili tüm merak edilenler;
Bu proje 2010 yılının Mayıs ayında planlama düşünceleri ile başladı. O dönemde konuya ilişkin bir lojistik master plan hazırlatıldı. Dönemin valisi Hüseyin Aksoy Mersin'den geldi. Ne yapılabilir şeklinde bir fikir ortaya atıldı. Daha sonra bir lojistik master plan çıkarıldı. Lojistik master planında ön görülen hizmetlere ulaşmak için Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının bölgesel rekabet edebilirlik operasyonel programı hazırlanıldı.
43 milyon 400 bin EURO'ya çıktı
Avrupa Birliğinden ilk etapta 23 milyon EURO civarında bir ön kayıt alındı ve müzakereye hak kazanıldı. Müzakere 2014 yılının son aylarına kadar devam etti. Bütçe ise 23 milyon EURO'dan yaklaşık 43 milyon 400 bin EURO'ya çıktı. Önce Bilim, Sanayi, Teknoloji Bakanlığı onayladı. Daha sonra Avrupa Birliği Delegasyonuyla bir müzakere sürdürüldü. 10 milyon EURO'nun üstündeki rakamları Avrupa Birliği delegasyonunun onaylama yetkisi olmadığı için proje Brüksel'e gönderildi. Bu Türkiye'nin Brüksel'den onaylanmış ilk projesidir. En yüksek bütçeli tek majör projedir. Bu bütçenin üstünde başka bir proje yoktur.
Büyükşehir Belediyesinin hissesi %40'a çıktı
Brüksel'de eksiklikler giderildikten sonra AB mevzuatına uygunluğu için bütün birimlerden onların mevzuatına uygun olduğuna dair olurlar alınıp, 43 milyon 900 EURO ile onaylandı. Samsun'da 6 ayrı alternatif yer üzerinde çalışıldı. Bu projeye ortaklar belirlendi. Ortaklar şu şeklidedir: %20 Büyükşehir Belediyesi, %10 Tekkeköy Belediyesi, %25 Ticaret ve Sanayi Odası, %15 Ticaret Borsası, %10 Organize Sanayi Müteşebbis Heyeti'dir. Zaman içerisinde İl Özel İdaresi kanun ile kapatıldığı için özel idarenin hissesi Büyükşehir Belediyesine devir oldu. Böylece Büyükşehir Belediyesinin hissesi %40'a çıktı.
80 metrekare kapalı depo alanı şu anda tamamlanmış durumda
Yapım ihalesi, mal alım ihalesi, teknik destek ihalesi ve mal yapım ihalesinin kontrolü içinde ayrı bir ihale dosyası hazırlandı ve bu hazırlanılan dosyalar Avrupa Birliği Resmi Gazetesinde önce ön ilan olarak, sonra ilan şeklinde yayınlandı. Hem ulusal hem uluslararası firmalar ihaleye girdi. İhaleler ise Bilim Sanayi Teknoloji Bakanlığında yapıldı. 2015'te yer teslimi yapıldı daha sonra 2016 yılının Ocak ayında yapım ihalesi başladı. 2017 Aralık ayının sonlarına doğru yapımı tamamlandı. 680 bin metrekare arazi üzerinde 80 metrekare kapalı depo alanı şu anda tamamlanmış durumda.
14 bin metrekare idari bina bulunmakta
Lojistik Köy'de 14 bin metrekare idari bina bulunmaktadır. Bu idari binalarda 150'ye aşkın sektörde lojistik firmaya ait her aşamada görev yapan, bir rolü olan özel sektöre kiralanıyor. İki ayrı idari bina var. Bir binada kişi tüm ihtiyaçlarını giderebiliyor. Güvenlik düzeyi ise üst noktada ve 24 saat kameralarla izleniyor. Lojistik Köy'de Gümrük Müdürlüğü de bulunmaktadır. Gümrük sahasının olduğu yerde de gümrükleme işlemi yapılmış bir araç limanda tekrar açtırılmıyor. Kırmızı hatta düşmediği müddetçe burada 24 saat gümrükleme hizmetini yapabiliyor. Lojistik köyde Tır ve kamyonlara için servis sistemleri de bulunmaktadır. Üstelik itfaiye istasyonu, revir ve acil ambulans aracıda bu köyde bulunmaktadır.
Bir sürü lojistik firma ile görüşmeler sürdürülüyor
Tesise ait 700 metreküplük bir su deposu bulunmaktadır. Bu su deposundan su basmak için 2 pompa var. Biri elektrikli diğeri ise dizeldir. Dizelin mazotu bittiğinde elektrikli kullanılabilir, elektrik giderse mazotlu kullanılabilir. Hem mazot bitip hem de elektrik giderse ona bağlı jenaratörler devreye girebiliyor. Ayrıca AB mevzuatına uygun tüm depolarda yağmurlama sistemi var. Depolar 2 kattan oluşmakta ve büyük asansörler ile ulaşım sağlanabilmektedir. 155'e yakın ulusal ve uluslararası bir sürü lojistik firma ile görüşmeler sürdürülüyor. Lojistik Köy'ün açılışının ne zaman yapılacağı tam olarak belli değil. Cumhurbaşkanı ve Başbakanın belirleyeceği güne bağlıdır. Türkiye'nin en yüksek bütçeli tek majör projesi olduğu için Avrupa Birliği Büyükelçisi de açılışa katılmak istiyor.
Samsunhaber
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTİKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans
© Copyright 2022 utikad
BİNT Ajans