utikad@utikad.org.tr
+90 212 663 08 85 / +90 530 960 84 24
ENGLISH
ÜYE GİRİŞİ
MENÜ
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği
ENGLISH
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
Faaliyet Raporları
UTİKAD ÜYELİK
Üyelik Başvurusu
Üyelik Kazanımları
Üye Listesi
İş Birlikleri
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenleri
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
İLETİŞİM
Anasayfa
/
Sektörel
/
Sektör Haberleri
/
Karayolu
/
TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK TÜNELİ BİTİYOR
TÜRKİYE'NİN EN BÜYÜK TÜNELİ BİTİYOR
Yıl Seçiniz
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
05.12.2017
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Türkiye'nin en uzun tüneli Ovit'in bir tüpünün tamamlandığını belirterek, "planlanandan 10 gün önce kontrollü bir şekilde geçişleri verdik" dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yaptığı açıklamada, Karadeniz ile Doğu Anadolu'yu birbirine bağlayan en önemli koridorlardan olan Rize-Erzurum karayolunun Ovit Dağı Geçidi'nde inşa edilen tünelin 14 bin 200 metre uzunluğunda çift tüpten oluşan ve Türkiye'de bitmiş olan en uzun tünel olduğunu söyledi.
Ovit Tüneli projesinin önemine değinen Arslan, "Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayacak olan proje, Karadeniz trafiğinin Nahçivan'a, İran'a, Gürcistan'a, Ermenistan'a gidişini kolaylaştıracak" diye konuştu.
Arslan, önceki yıllarda kar yağışı nedeniyle Ovit Geçidi'nin trafiğe kapatıldığını hatırlatarak, "Bu mevsimlerde özellikle Ovit Geçidi, geçit vermediği için biz oraya araçların gidişini yasaklıyorduk ve araç gidişine izin vermiyorduk, kışın 3-4 ay orası tamamen kapanıyordu. Dün itibarıyla Ovit Tüneli'ni açmayı hedeflemiştik ancak yaklaşık 10 gün önce yağan kar nedeniyle Ovit Dağı'nın geçit vermediğini görünce planlanandan 10 gün önce kontrollü bir şekilde geçişleri verdik" diye konuştu.
TÜNELİN ÖZELLİKLERİ
Tünelde bir gidiş bir geliş şeklinde ulaşım sağlandığını ifade eden Arslan, şunları kaydetti:
"Ovit Tüneli'nin iki tüpünden bir tanesini hizmete sunduk, bir gidiş bir geliş olarak, bir tüp insanlarımıza hizmet edecek. İnşallah önümüzdeki yılın ilk aylarında da Ovit'teki ikinci tüpü bitirerek, iki gidiş iki geliş hizmet edecek şekilde insanımızın, sürücülerimizin, misafirlerimizin hizmetine sunacağız. Türkiye'nin en büyük tünelini bitirmiş olduk. Bu kış bir gidiş bir geliş olarak tünelin bir tüpünü hizmete verdik."
Arslan, tünelin hizmete girmesinin vatandaşları da oldukça memnun ettiğini belirterek, "Milletimizin memnuniyeti görülmeye değer. Gerçekten hem teşekkür ediyorlar hem şükran duyuyorlar hem de ülkemizin geldiği nokta adına kendilerine gurur da çıkartıyorlar. Biz de bu konuda Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a, Başbakanımız Binali Yıldırım'a, bakanlık olarak yaptığımız çalışmalarda bize verdikleri destekten dolayı çok teşekkür ediyoruz" şeklinde konuştu.
Ovit Tüneli
İlk olarak 1880 yılında Osmanlı Devletinin kalkınma planında "Rize-Erzurum Karayolu ve Tüneli Projesi" olarak gündeme gelen Ovit Tüneli'nin temeli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, başbakanlığı döneminde 13 Mayıs 2012'de atıldı. Tünelde "ışık göründü" töreni ise 11 Kasım 2016'da Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirildi. Türkiye'de hizmete giren en uzun tünel olan Ovit Tüneli'nin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre, tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olarak gerçekleştirildi. Kazı ve kaplama betonu imalatı tamamlanan Ovit'in bin 710 metre uzunluğunda yaklaşım tüneli ve bin 369 metre uzunluğunda çığ tüneli bulunuyor.
Tünelin hizmete girmesiyle 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolunun uzunluğu, 200 kilometreye düşüyor. Rize'nin İkizdere ilçesinde Ovit Dağı'nda yapılan tünelde, trafik işaretleme ve ışıklandırma çalışmaları sürdürülüyor.
Kaynak:
lojiport.com
KURUMSAL
Hakkımızda
Tarihçe
Temsil Haritası
Faaliyet Raporları
Tüzük
UTİKAD Kuralları
UTİKAD Mesleki Etik Kuralları
Organizasyon Şeması
Kurumsal Sorumluluk
UTİKAD ÜYELİK
UTİKAD Üyelik Kazanımları
UTİKAD Üyelik Başvurusu
UTİKAD Üye Listesi
HİZMETLER
UTİKAD Yayınları
Ticari Belge ve Ürünler
Kütüphane
Emisyon Hesaplama
SEKTÖREL
Bilgi Bankası
Mevzuat
Duyurular
Haftalık Bültenler
Sektör Haberleri
Üye Firmaların İş İlanları
Etkinlikler
LOJİSTİK EĞİTİM
Lojistik Eğitim Takvimi
Mesleki Eğitim Seminerleri
Kuruma Özel Lojistik Eğitimleri
FIATA Diploma Eğitimi
MEDYA MERKEZİ
Basında UTIKAD
Basın Bültenler
E-Bültenler
Fotoğraf Galerisi
Video Galerisi
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans
© Copyright 2022 UTIKAD
BİNT Ajans