İstanbul
Yeni Havalimanı Çevre ve Sürdürülebilirlik Direktörü Özeren, "Yeşil
havalimanı olması hedeflenen İstanbul Yeni Havalimanı, sürdürülebilir, kendi
enerjisini üreten, çevreci, engelsiz bir havalimanı olarak inşa ediliyor."
dedi.
İstanbul
Yeni Havalimanı (İGA) Çevre ve Sürdürülebilirlik Direktörü Ülkü Özeren, yeşil
havalimanı olması hedeflenen İstanbul Yeni Havalimanı'nın, sürdürülebilir,
kendi enerjisini üreten, çevreci, engelsiz bir havalimanı olarak inşa
edildiğini belirterek, "Yeni havalimanı, yeşil havalimanı olmak için tüm
gereklilikleri henüz inşaat aşamasındayken gerçekleştirmeye başladı. Yeni
havalimanının 'Yeşil Havalimanı Sertifikası'na sahip olması amacıyla tüm 3.
parti firmalara 'Yeşil Kuruluş' olma zorunluluğu sözleşmeyle getirildi."
dedi.
Almanya'nın
Bonn kentinde düzenlenen 23. Birleşmiş Milletler (BM) İklim Değişikliği
Taraflar Konferansı'nda, "Havacılıkta İklim Değişikliğine Uyum ve
Sürdürülebilir Uygulamalar” konulu konferansa katılan Özeren, "İstanbul
Yeni Havalimanı İklim Değişikliği Aksiyon Planı" başlıklı sunum yaptı.
Özeren,
Havacılıkta İklim Değişikliğine Uyum ve Sürdürülebilir Uygulamalar
konferansında sunum yaptıÖzeren, Havacılıkta İklim Değişikliğine Uyum ve
Sürdürülebilir Uygulamalar konferansında sunum yaptı
İklim
değişikliği konusunun tüm dünyanın sürdürülebilirlik ajandasında ilk sıralarda
olduğunu belirten Özeren, iklim değişikliğinden dünyanın her yerindeki her iş
kolunun etkileneceğini ifade etti.
Havacılığın,
etki listesinin ön sıralarında yer aldığını kaydeden Özeren, "Önemli olan
bunun farkına varmak ve uluslararası standartlarda çalışmalar yaparak iklim
değişikliğinden kaynaklanan etkilerin minimuma indirilmesi için çalışmak. Pek
çok havalimanı, operasyona başladıktan sonra analiz ve değerlendirme yaparken,
biz İGA olarak henüz tasarım aşamasında bu çalışmalarımıza başladık. Bu noktada
çalışanların ve yöneticilerin adaptasyon ve emisyon azaltımı konusunda farkında
olmaları ve buna yatırım yapmalarının büyük önem arz ettiğini görüyoruz. Dünya
çapındaki tüm havalimanlarının da buna benzer aksiyonlar alarak, vakit
kaybetmeden iklim değişikliğine adapte olması gerekiyor. Bu noktada yaptığımız
çalışmalarla dünya çapında tüm havalimanlarına örnek olabileceğimizi
düşünüyorum.” diye konuştu.
Havalimanlarının
iklim değişikliği sebebiyle karşılaştığı sorunların fiziksel, iş, güvenlik ve
finansal olmak üzere dört kategoriye ayrıldığını anlatan Özeren, sel, su
baskını, deniz seviyesinin yükselmesi ve ısı değişikliğinden kaynaklanan
zararların iklim değişikliğinin fiziksel çıktıları arasında bulunduğunu
bildirdi.
Hava
sıcaklığının düşmesi ve buna bağlı gerçekleşen ısıtma ve soğutma sorunları,
flora ve faunada yaşanan değişimler, uçuşlarda yaşanan gecikmeler ve
havalimanlarının kapanmasının en önemli iş riskleri arasında gösterildiğine
değinen Özeren, tüm bu çıktılardan en az şekilde etkilenmesi için İstanbul Yeni
Havalimanı’nda planlamaya önem verdiklerini belirtti.
Özeren,
şu bilgileri verdi:
"Bu
çalışmaların temelinde altyapı ve risk değerlendirmesi için kapsamlı bir
çalışma yürüttük. Burada çıkan hassas ve zafiyet yaratabilecek noktaları
değerlendirip her biri için önlemlerimizi tanımlıyoruz. Önceliklerimizden biri
de yakıt kaynaklı emisyonların azaltılması. İstanbul Yeni Havalimanı’nın
sıfırdan mevcut ve gelecekteki hava trafiği yükünü kaldıracak şekilde
geliştirilen bir proje olması sebebiyle hava trafiğinin yoğunluğundan kaynaklı
yaşanan sıkıntılar burada olmayacak. Bu da gerek uçakların uzun taksi sırasında
gerekse sıra beklerken havada şehir yerleşimi üzerinde attıkları turlar
sırasında harcadıkları yakıtlardan kaynaklı emisyonların salınımını da
azaltacak."
Yeşil
havalimanı olması hedeflenen İstanbul Yeni Havalimanı'nın, sürdürülebilir,
kendi enerjisini üreten, çevreci, engelsiz bir havalimanı olarak inşa
edildiğini vurgulayan Özeren, "Yeni havalimanı, yeşil havalimanı olmak
için tüm gereklilikleri henüz inşaat aşamasındayken gerçekleştirmeye başladı.
Yeni havalimanının 'Yeşil Havalimanı Sertifikası'na sahip olması amacıyla tüm
3. parti firmalara 'Yeşil Kuruluş' olma zorunluluğu sözleşmeyle getirildi. Yeni
havalimanı kapsamında enerji üretimi ve soğutma için makine ve ekipmanların
seçimi hem çevresel etkiyi hem de tüm yaşam maliyetini düşürüyor. Terminal
binası ile havalimanı altyapısının tasarımı enerji kullanımı ve emisyonlarını
en aza indirmek için en son tasarım uygulamalarının avantajları kullanılarak
gerçekleştiriliyor." diye konuştu.
Kaynak:
ulasimonline.com