Uluslararası
Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Yönetim Kurulu Eski başkanı
ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, Gemlik Lions Klubü desteği ile Uludağ
Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu tarafından düzenlenen panele
konuşmacı olarak katıldı.
UTİKAD Yönetim
Kurulu Eski Başkanı Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik’te gerçekleşen panelde
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın açılış saatine denk gelen dakikalarda
“Dünyada ve Türkiye’de Lojistik Sektörünün Geleceği” hakkında tecrübe ve öngörülerini
öğrencilerle paylaştı.
UTİKAD Yönetim
Kurulu Eski Başkanı ve FIATA Onur Üyesi Kosta Sandalcı, 30 Ekim’de Gemlik Lions
Klubü desteği ile Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu
tarafından düzenlenen panelde, 100 aşkın katılımcı ile buluştu. Sandalcı,
öğrencilerin yanı sıra Asım Kocabıyık MYO akademisyenlerinin ve sektör
temsilcilerinin de hazır bulunduğu panelde; “Dünyada ve Türkiye’de Lojistik
Sektörünün Geleceği” konulu bir sunum yaptı.
Türkiye’de
lojistik sektörüyle ilgili tecrübelerinin ve sektörün geleceğine yönelik
öngörülerini paylaşan Kosta Sandalcı, “Ülkemizde lojistik büyüklük 100 milyar
TL’nin üzerindedir. Bu gelişimin tabii ki belli dinamikleri var. Son yıllarda
yapılan fiziksel alt yapı yatırımlarının yanı sıra mevzuat değişiklikleri de
lojistiğin gelişimine katkı sağlıyor. Türkiye’nin hava kargo kapasitesinde son
10 yılda 4 kat büyüdüğünü biliyoruz, Türk bayraklı deniz filosunda 10 yıl
içerisinde %60 artış beklendiğini ve demiryolunda serbestleşme sonrası
lokomotif ve vagon kapasitesinin artacağını öngörebiliyoruz” diye konuştu.
Ülkemizin
taşımacılık koridorlarının merkezinde yer aldığını belirten Sandalcı, “1,5
milyar insana ve 26,3 trilyon dolarlık pazara ulaşım imkânlarına sahip olan
Türkiye; karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu alanlarındaki kritik yatırımlarla
küresel ulaşımdaki kavşak noktası olma rolünü güçlendiriyor. Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının verilerine göre, Türkiye bir yandan
uluslararası demiryolu ağını geliştirirken, diğer yandan da küresel taşıma
koridorlarındaki vazgeçilmez konumunu güçlendiriyor. Demiryolu yatırımları
üzerinde hassasiyetle duran Türkiye, uluslararası demiryolu taşıma
koridorlarının geliştirilmesi ve çeşitlendirilmesi üzerine politikalar
üretiyor” dedi.
“BTK’NIN AÇILIŞINDA LOJİSTİK
KONUŞUYORUZ”
Avrupa ile Asya
kıtaları arasındaki payını artırma hedefindeki ülkemizin 6 farklı güzergâhta
uluslararası demiryolu koridoru projesi bulunduğuna da dikkat çeken Kosta
Sandalcı, “Ne güzel bir tesadüftür ki; Türkiye’de lojistiği ve dolayısıyla
demiryolu taşımacılığını konuştuğumuz şu anlarda ülkemizin diğer ucunda çok
önemli bir olay gerçekleşiyor. Uzun süredir hayata geçmesini beklediğimiz
Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu hattı, bugün açılıyor” dedi.
Modern ipek
yolu olarak da anılan girişimin kara ayağını oluşturan İpek Yolu Ekonomik
Kuşağı ile Çin'den, Kazakistan ve Moğolistan'dan başlayarak Rusya ve İran
üzerinden Avrupa'ya ulaşacak şekilde demiryolu bağlantıları oluşturulması ve
bölge ülkeleri ile ticareti artırıcı ve kolaylaştırıcı önlemlerin hayata
geçirilmesinin planlandığını belirten Sandalcı, “BTK’nın tamamlanması ile
Avrupa'dan Çin'e demiryolu ile yük taşımacılığı kesintisiz hale gelecek.
Asya'daki ürünlerin Avrupa'ya ulaştırılması 15 gün gibi kısa bir süreye
inebilecek. İlk aşamada yılda 6,5 milyon ton yük taşınması beklenen bu güzergah
sayesinde bölgenin kalkınacağını ve ihracat için büyük fayda sağlayacağını
öngörebiliyoruz” diye konuştu.
Demiryolu
taşımacılığının ardından Türkiye’nin denizyolu taşımacılığındaki gelişimine de
değinen UTİKAD Eski Başkanı Kosta Sandalcı, “Dış ticaret ve lojistiği
birbirinden ayrı düşünmek imkansız. Dünyada taşıma modları geneline
baktığımızda 2016 yılında taşımaların yüzde 61’nin denizyolu ile yapıldığını
görüyoruz. Bu noktada ülkemizdeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda ortaya
umut veren bir tablo çıkıyor. Son yıllarda artan özel yatırımlar sayesinde
önemli limanlara sahip oluyoruz. Bu noktada limanlarımızın işlevselliğinin
artması amacıyla iltisak hatlarının tamamlanması da büyük önem taşıyor. UTİKAD
olarak çalışmalarına katkıda bulunduğumuz Lojistik Master Planı sayesinde daha
verimli koşullara da sahip olacağımızı düşünüyoruz” dedi.
İnteraktif bir
şekilde gerçekleşen panelde katılımcıların sorularını da yanıtlayan Sandalcı,
iki saatlik sunumunda endüstri 4.0’ın lojistiğe etkilerine ve e-ticaretin
gelişimine dair önemli bilgiler de verdi.