Türkiye’nin
global düzeyde 160’dan fazla ülkeye hizmet veren dijital platformu
www.cntracking.com her ay düzenli yayınlanacak olan “Konteyner Taşımacılığı
Ritmi” araştırmasının Ağustos 2017 sonuçlarını açıkladı. Araştırmanın
sonuçları, platformun kullanıcılarının anonim verilerinin analizi üzerine
dayanıyor.
Her
ayın sonunda ücretsiz olarak yayınlanacak olan Konteyner Taşımacılığı Ritmi
Araştırması’nda, 2017 yılının Ağustos ayı içerisinde 11.243 farklı kullanıcı
tarafından açılan oturumların anonim verilerinin derlenmesiyle oluşturulan
önemli istatistikler bulunuyor. Araştırmanın temel bulguları Kullanıcıların
Armatör Tercihi, Türk Limanlarının Transit Süre Temelli Erişilebilirlik
Değerlendirmesi ve En Çok Aranan Rotalar’ı içeren üç ana başlıkta ele alınıyor.
AĞUSTOS
AYINDA EN ÇOK TERCİH EDİLEN KONTEYNER TAŞIMACILIĞI ARMATÖRÜ MSC
Kullanıcılarına
armatörler bazında konteynerlerinin takibini yapabilme olanağı veren
Cntracking.com’un raporuna göre, 2017 yılının Ağustos ayı içerisinde en çok
konteyner takip talebi gelen armatör firmalar arasında MSC (% 15,36), Maersk
(%13,49) ve CMA CGM (%11,30) ilk sıralarda yer almaktadır. Ağustos ayı
içerisinde en çok tercih edilen konteyner taşımacılığı armatörü MSC olurken,
onu Maersk çok az bir fark ile takip etmiştir.
TÜRKIYE
AĞUSTOS AYINDA KATAR LIMANLARINI ARADI
Türkiye
limanları çıkışlı en çok aranan ilk 10 rota arasında Mersin-Doha(Katar),
Mersin-Jeddah (Suudi Arabistan) ve İzmir-Doha(Katar) en çok aranan rotalar
olarak üst sıralarda yer alıyor. Ayrıca, Türkiye limanları çıkışlı aranan ilk
10 rota içinde 3 farklı Doha(Katar) rotası (Mersin-Doha, Izmir-Doha ve Ambarlı-Doha)
bulunması oldukça dikkat çekici. Raporda bu aramaların çok fazla ön planda
olmasının Katar krizinin doğal etkisi olabileceğine değinilmiş.
2017
Ağustos ayında küresel düzeyde ise; Alexandria (Mısır)-Shuwaikh (Kuveyt),
Felixstowe (Birleşik Kırallık)-Toronto (Kanada) ve Hamburg (Almanya)- Jebel Ali
(Birleşik Arap Emirlikleri) en çok aranan rotalar olarak üst sıralarda yer
almıştır.
TÜRK
LIMANLARININ TRANSIT SÜRE TEMELLI ERIŞILEBILIRLIK DEĞERLENDIRMESI
Bu
analizde, Türk limanları çıkışlı seçilmiş rotalar temelinde Cntracking
platformunun ölçtüğü minimum ve maksimum transit süreler yer almaktadır Bazı
rotalarda, armatörlerin vermiş olduğu servislerin niteliklerine bağlı olarak
transit sürelerde önemli farklar gözlenmektedir. Örneğin İstanbul Ambarlı-Bangladeş
Chittagong rotasının transit süresi maksimum 35 gün ölçülmüşken minimum 21 gün
ölçülmüştür. Diğer taraftan; İstanbul Ambarlı – Pakistan Karachi (14 gün fark)
ve İzmir–Hamad (13 gün fark) rotaları da transit sürelerde önemli derecede
varyasyon gösteren hatlar içerisinde yer almaktadır.
Kaynak:
yesillojistikciler.com