Uluslararası
proje taşımacılığı, Borusan Lojistik’in bilgi birikimi, deneyimi, altyapısı ve
yaygın ağıyla son derece iddialı olduğu bir alan.
Modern
yönetim tekniklerini etkin olarak kullanan Borusan, müşterileriyle birlikte
geliştirdiği sürekli iyileştirmeler ve fark yaratan uygulamalarla, onlara
rekabet avantajı kazandırıyor, iş süreçlerine değer katıyor. Borusan’ın Proje
Taşımacılığını başından sonuna kapsayan hizmetleri arasında Gemi Kiralama,
Proje Danışmanlığı, Ağır Taşımacılık, Gemi Tahliye Yükleme ve Saha İndirme,
Gümrükleme ve Enerji Lojistiği yer alıyor. Borusan Lojistik, 98 kara
taşımacılık ofisi, 21 transfer merkezi, Türkiye’de toplam 400 bin metre kare
gümrüklü ve gümrüksüz kapalı depo alanı ve Avrupa’daki güçlü ağı ile proje
lojistiğinde farklı ve özgün çözümler sunuyor. Nehir ve denizyolu gemi
kiralamaları ile yılda 330 gemi kiralaması gerçekleştiriyor. Uzak yol
kaptanlarının da bulunduğu deneyimli kadrosu ile müşterilerinin yurt dışı deniz
taşımacılık operasyonlarını yerinde denetliyor.
Kanat
Adaptörü yatırımı yapıldı
Proje
Lojistiği’nde farklı sektörlerin yanı sıra enerji sektöründe de çok başarılı
çalışmalara imza attıklarını belirten Borusan Lojistik Tedarik Zinciri Yönetimi
ve Stratejik Müşteriler İcra Kurulu Üyesi Serdar Erçal, Türkiye’de Rüzgâr
Enerjisi Lojistiği’nde önemli bir sistem olan Kanat Adaptörü (Rotor Blade
Adaptor) yatırımını gerçekleştirdiklerini vurguluyor. Bu yatırım sayesinde
taşınması en zor yük olan rüzgâr türbinlerinin kanatlarını farklı bir yöntem
ile taşıdıklarını kaydeden Erçal, “Bu sistem, dik yokuşlar ve dolambaçlı dağ
yollarında, zaman kaybetmeksizin kanatların pozisyonunun yola uyarlanabilmesini
sağlayan bir sistem” diyor. Hizmet veren firma sayısının artmasının rekabetin
de artması anlamına geldiğini ifade eden Erçal, bunun da tüm hizmet veren
firmaların yaptıkları işin kalitesini artırmalarını ve rekabette müşterilerine
değer yaratan ilave hizmetler sunmalarını gerektiren bir durum yarattığına
işaret ediyor. Erçal’ın görüşleri şöyle: “Bu gelişim süreci bizleri; güçlü,
yabancı rakiplerimize karşı da farklı hizmetler sunan, müşterisine değer
yaratan bir firma olarak konumlandıracaktır. Bu nedenle rekabetten korkmamak,
rekabetin bize katacağı değerlere uyum sağlamak gerektiğini düşünüyorum” Proje
taşımacılığının sadece ekipman işi olmadığına vurgu yapan Erçal, “Ciddi bir
uzmanlık, güçlü altyapı ve yenilikçi bir yaklaşım; başarılı olmanın diğer ön
koşullarını oluşturuyor. Biz Borusan Lojistik olarak “Fark Yaratan, Fayda
Sağlayan İş Ortağınız” misyonu ile hareket ediyoruz. Müşterilerimiz nasıl bir
çözüm istiyorsa güçlü alt yapımız, dijital sistemimiz ve yetkin çalışanlarımız
ile istenilen her çalışmayı yapıyor, her süreci başından sonuna kadar takip
ediyor ve raporluyoruz. Bu sürecin başarıyla yönetilmesi ve müşterilerimiz için
değer yaratılması konusunda kendimize güveniyoruz.” şeklinde konuşuyor.
Ar-Ge’ye
düzenli yatırım
Borusan’ın
en büyük avantajlarından biri düzenli bir şekilde Ar – Ge’ye yatırım yapması ve
iş süreçlerini dijitalleştirerek en son teknolojileri en etkin şekilde
kullanabilmesi. Borusan’ın Ar - Ge Departmanı, Bilim Sanayi ve Teknoloji
Bakanlığı tarafından Lojistik Temalı Ar - Ge Merkezi olarak onaylandı.
İnovasyon ve dijitalleşme çalışmalarının yürütüldüğü Ar – Ge merkezinde 51 kişi
çalışıyor. Merkez, Borusan Lojistik’in en son teknolojileri kullanarak
desteklediği hizmetleriyle fark yaratmasını sağlıyor. Gemi Kiralama ve Proje
Taşımacılığı kapsamında yıllık 330 adedin üzerinde gemi kiralaması ve yaklaşık
2 milyon 500 bin ton civarında demir çelik, dökme yük, genel kargo ve proje yük
taşıması yaptıklarının altını çizen Serdar Erçal, Türkiye’de bunu
gerçekleştirmiş tek kurumsal lojistik firması olduklarını vurguluyor. Erçal,
gerçekleştirdikleri projeler hakkında şunları söylüyor: “En ağır yükleri
taşıdığımız projeleri özel olarak değerlendirdiğimizde bunların arasında bazıları
öne çıkıyor. Örneğin, Hayat Kimya Projesi ile 153 tonluk bir taşıma yapıldı.
Karayolu nakliyesinde 30 km’lik mesafe 8 saat sürdü. Mersin Limanı’nda tahliye
hizmeti ile birlikte yol incelemesi yapılarak yol izinleri alındı. Mersin
Limanı’ndan Tarsus’a kara nakliye hizmeti yapıldı. Tek parça olarak 153 ton
ağırlığındaki Yankee Dryer adı verilen kurutma makinesi indirildi ve 2,5 m
yükseklikte kuruldu. Mardin Ilısu Barajı için temin edilen malzemenin
Macaristan’dan Türkiye’ye taşınması projesinde ise taşınan hareketli bölümlerin
(rotorların) her biri 95 ton, sabit bölümlerin (statorların) her biri ise 42,5
tondu. Bir başka örnek, Borusan Mannesmann için tamamlanan Houston/Teksas
projesidir. Bu projede dev hat borularını taşımak için her biri 40-50,000 deadweight
ton’luk 8 özel gemi kullanıldı. Boruların ortalama 24,5 metre uzunlukta olması
nedeniyle ambar ağızları ve ambarları daha büyük, özel gemilere ihtiyaç
duyuldu. Borular bu gemilerin ambarlarına Borusan Limanı’nda özel bağlama ve
emniyete alma operasyonu ile yüklendi. Boruların gemiye yatay istiflenmesi bu
projeye özel gerçekleştirdiğimiz bir istifleme modeliydi ve kendi alanında
dünyada bir ilk oldu. Nisan başında ise; Gemlik’te bulunan Borusan Limanı’ndan
hareket eden gemilerle yaptığımız taşıma işinde, 8 ayda toplam 100 bin ton
ağırlığında 20 bin adet boruyu ABD’nin Houston Limanı’na ve sonrasında 3 farklı
nihai müşterinin stok sahalarına taşıdık.”
Kaynak:
transmedya.com