Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / AMAZON, TÜRKİYE PAZARINA GİRDİ

AMAZON, TÜRKİYE PAZARINA GİRDİ

AMAZON, TÜRKİYE PAZARINA GİRDİ05.09.2017

E-ticaret sitesi Amazon.com Türkiye pazarına girdi. Perakendeciler bu gelişmeyi olumlu karşılarken, Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 20 büyüyeceğini öngörüyorlar.

Amazon.com Türkiye pazarına girmek için ilk somut adımını attı. Amazon Turkey Services Yönetim ve Destek Hizmetleri Limited Şirketi kuruldu. Yakın dönemde Türkiye'de faaliyetlerine başlaması beklenen e-ticaret sitesi, perakende sektörünü hareketlendirdi. Amazon.com'un gelmesiyle Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 20 büyüyeceğini öngören perakendeciler, pazarda rekabetin kızışacağını belirtti.

Konuyla ilgili DÜNYA'ya açıklamada bulunan Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Yardımcısı Hulusi Belgü, bu durumun Türkiye e-ticaret sektörünü büyüteceğini söyledi. E-ticaret sitelerini AVM'lere rakip olarak görmediklerini belirten Belgü, "Türkiye'de e-ticaret sektörü her geçen gün hızla büyüyor. Müşterilerimizin büyük bir kısmı e-ticaret sitelerine bakıp mağazadan alış veriş yapıyor. Ya da tam tersi durum da yaşanıyor. Sadece ucuz ve çoğu insanımız kasada kuyruk beklememek için e-ticaret sitelerini tercih ediyor" diye konuştu. Bugün için Türkiye'de olan e-ticaret sitelerinin hiçbirinin Amazon. com'a karşı zorlanmayacağını anlatan Belgü, aksine Amazon. com'un pazara gelir gelmez bu sitelere ve sektöre hemen ayak uyduramayacağını belirtti. Ayrıca Belgü, Amazon.com'un perakende sektörüne girişiyle rekabetin daha da yükseleceğini aktardı.

"Satacağı ürünleri Türkiye'den temin edecek"

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel de Amazon.com'un Türkiye e-ticaret sektörüne fayda sağlayacağını düşünenler arasında. Öncel, indirimli e-ticaret sitelerinin Türkiye pazarında iyi konumda olduğunu belirtti. Amazon.com'un pazarda rekabet gücüne girmeyeceğini ifade eden Öncel, Amazon. com'un satacağı ürünleri Türkiye'den elde edeceğini söyledi. Öncel, şöyle devam etti: "Diğer e-ticaret siteleriyle aynı koşullarda pazara girmiş olacak. Sonuçta halen yerel tedarikçi zinciri Türkiye'de çok iyi konumda. Amazon hemen ayak uyduramayabilir. Bir de amazon giyim dışında kitap, cd, elektronik tarzı ürünlerin satışını yapıyor. Tercih edip bizim pazarımıza gelmek istiyorsa hangi ürünlerle girecek bu da ayrı bir merak konusu" ifadelerini kullandı.

"E-ticaret pazarında rekabet kızışacak"

Beta Ayakkabı Genel Müdürü Barbaros Akyıldız, Amazon. com'un Türkiye'ye gelmesiyle e-ticaret pazarını yüzde 20 büyüteceğini söyledi. Akyıldız, Türkiye'deki e-ticaret pazarının yüksek potansiyele sahip olduğunu Amazon.com'un da gördüğünü savunarak, bu satış kanalının pazara girmesiyle potansiyelin daha da büyüyeceğini vurguladı. Akyıldız, şöyle konuştu: "Pazarda rekabet kızışacak. Müşteriler, geniş ürün gamına ve fiyatlara ulaşacak. Herkesin e-ticarete bakış açısı değişecek. Amazon.com'un Türkiye'ye girmesiyle rakipleri kendilerini daha geliştirmeye çalışacak."

10 bin lira sermaye ile kuruldu

Amazon Turkey Services Yönetim ve Destek Hizmetleri Limited Şirketi 7 Temmuz'da 10 bin lira sermaye ile kuruldu. Kuruluş beyanında yer alan bilgilere göre, şirketin amaç ve konusu öncelikle grup şirketlerine olmak üzere, herhangi bir yöntem ile her türlü idari, muhasebesel, mali, teknik veya diğer hizmetlerin ve bu alanlardaki hizmetler konusunda sürekli destek sunulması ve bunun yanısıra bu şirketlere satış promosyonu, pazarlama, ürün temini, operasyon destek faaliyetleri sağlanması ve ayrıca her türlü tedarikçi, ticari ortak ve yetkili ile iş ilişkilerine ilişkin hizmetlerin sunulması olarak belirlendi.

İrem ÇETİNGÖZ / DÜNYA

Kaynak: ulasimonline.com

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr