Sarp
Intermodal Yönetim Kurulu Başkanı Onur Talay, intermodal taşımacılıkta yüklerin
Türkiye’den çıkışını Ro-Ro gemileri ya da demiryolu ile yaptıklarını, akabinde
de demiryolu ya da karayolu ile varış noktasına ulaştırdıklarını belirtti.
Karayollarında
ve gümrük kapılarında yaz yoğunluğu devam ederken bu duruma bir de bayram
tatilinin eklenmesi, ihracat taşımalarında gecikme yaşamak istemeyen birçok
firmayı intermodal taşımacılığa yöneltti.
Yükün
birden fazla taşıma modeli kullanılarak ilgili noktaya ulaştırıldığı intermodal
taşımacılığın Avrupa’da 30 yıllık bir geçmişi olduğunu ancak Türkiye’de birkaç
yıldır etkin olarak kullanıldığını söyleyen Sarp Intermodal Yönetim Kurulu
Başkanı Onur Talay, “Bu dönemlerde karayolu ile Türkiye’den Avrupa ülkelerine
gidebilmek bir haftayı geçiyor.” dedi.
İntermodal
taşımacılıkta yüklerin Türkiye’den çıkışını Ro-Ro gemileri ya da demiryolu ile
yaptıklarını, akabinde de demiryolu ya da karayolu ile varış noktasına
ulaştırdıklarını belirten Talay, bayram tatilinin 10 gün olarak açıklanmasıyla
birlikte taşıma rezervasyonlarında yüzde 20’lik bir artış yaşandığını söyledi.
Özellikle
tatil dönemlerinde intermodal taşımacılığın daha çok tercih edildiğini belirten
Onur Talay, standart karayolu taşımacılığına göre daha ekonomik ve çevreye
duyarlı olması sebebiyle intermodal taşımacılığın önümüzdeki yıllarda en çok
tercih edilen taşıma modeli olacağının altını çizdi.
Sarp
Intermodal Hakkında
Türkiye’de
intermodal taşımacılık hizmeti vermek amacıyla kurulan ilk şirket olan Sarp
Intermodal, Türkiye ile Avrupa ve Kuzey Afrika ülkeleri arasında taşımalar
gerçekleştiriyor. Havuzunda bulundurduğu farklı tipte ekipmanlar sayesinde
başta kimya endüstrisi, gıda, tekstil ve otomotiv sektörüne hizmet veriyor.
Avrupa’nın lider lojistik şirketlerinden Gartner KG ile iş ortaklığı bulunan
Sarp Intermodal’in İstanbul’daki merkez ofisinin dışında, Bursa, Mersin ve
İtalya’da ofisi bulunuyor.
Kaynak:
lojiport.com