Katar ile
‘direkt hat’ 5 milyar dolarlık hacim yaratacak. Geçtiğimiz hafta Katar’ın Doha
Limanı ile direkt deniz nakliyatı seferleri anlaşmasına imza atan Safiport
Derince Limanı’nın patronu Hakan Safi, tarihi bir süreç başlattıklarını
söyledi.
Komşularıyla 5
Haziran’dan bu yana zor günler geçiren Katar, ekonomik ablukanın zararlarını
azaltmak için geçtiğimiz hafta Türkiye’den önemli bir destek daha aldı.
Katar’ın başkenti Doha’daki Hamad Limanı ile Safiport Derince Limanı arasında
direkt deniz nakliyatı seferlerini mümkün kılan bir anlaşmaya imza atıldı.
Anlaşmanın
detayları hakkında bilgi veren Safi Derince Uluslararası Liman İşletmeciliği
Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Hakan Safi, bu anlaşmayla iki ülke arasındaki
ilişkilerin yeni bir boyuta taşındığını söyledi. 15 Temmuz darbe girişiminde
Türkiye’nin yanında yer alan ilk ülkelerden birinin Katar olduğunu hatırlatan
Safi, “Onlar da 5 Haziran’da abluka altına alındığında yanlarında ilk
Türkiye’yi buldu. Bu nedenle bir gönül bağımız var” dedi. Katar’ın şu anda
abluka nedeniyle büyük sıkıntılar yaşadığına dikkat çeken Safi, “Gıda
malzemeleri bir ay sonra ulaşıyor. Bu anlaşmayla 8 gün içinde ürünler
raflarında olacak.
Bunları
aşmaları için bizim Türkiye olarak yanlarında olmamız lazım. Bu anlaşmayla
Katar ile Türkiye arasındaki ekonomik iş hacmi 5 milyar doları bulacaktır” diye
konuştu.
Ortak gemiler
alınacak
Safi Holding
olarak bu iş birliğinin getireceği hareketliliği karşılamak üzere yeni
yatırımlar yapacaklarının altını çizen Safi, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ortak
gemiler alacağız. Biz gıda ve inşaat malzemeleri göndereceğiz ama onlardan da
petro-kimya ürünleri gelecek.
LPG gelecek. Bu
nedenle LPG tankları yapacağız. 3 yeni gemi almayı planlıyoruz.” Önümüzdeki 15
gün içinde ilk direkt seferin başlayacağını vurgulayan Hakan Safi’ye göre bu
model tüm Arap Yarımadası’na örnek olacak. Yakın zamanda benzer anlaşma teklifl
erinin Yemen ve Umman gibi ülkelerden de gelebileceğini vurgulayan Safi, bu
ivmenin yeni istihdam alanları yaratacağını da ifade etti.
’10 yılda Güney
Kore oluruz’
Türkiye’nin son
iki yılda arka arkaya ağır şoklar atlattığını anlatan Safi, “İki yıldan bu yana
kötü şeyler yaşandı ama Türkiye artık düzlüğe çıktı. Çok iyi şeyler olacak.
Bizi ülke olarak rahat bıraksalar 10 yıla Güney Kore’yi yakalarız. Türkiye
artık düzlüğe çıktı önümüz açık” dedi.
2011 yılında
Derince Limanı’nı, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’ndan (ÖİB) 543 milyon dolara
alan Safi Holding, aradan geçen 2 yılda limana 350 milyon dolarlık yatırım
yaptı. Yakında yatırımın ikinci fazına geçecekleri bilgisini veren Hakan Safi,
“Bu yatırım ülkemize ve ekonomimize duyduğumuz güvenin eseri. Aile olarak zor
zamanlarda elimizi taşın altına koyduk. Ülke bizim, vatan bizim. Yatırımlara
devam edeceğiz” diye konuştu.
‘Derince’yi,
Singapur Limanı gibi etkin yapmak için çalışıyoruz’
Türkiye’nin 500
milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmasında limanların önemine dikkat çeken
Hakan Safi, aile olarak bu yolda önemli planları olduğunu vurguladı. Denizci
bir aileden geldiğini anlatan Safi, şu bilgileri verdi: “Armatörlüğe 2006’da
girdik. Karadenizliyiz. Kendi gemilerimiz var. Allah’a şükür borcumuz yok.
Borçlu armatörün bu zamanda işi çok zor. Baltık, Akdeniz ve Karadeniz’deyiz.
Derince Limanı’nı yapmak için 18 dev liman gezdim. İşimizi liman üstüne
kurgulamaya çalıştık. Şu anda otomobil sektörüne Ro-Ro hizmeti veriyoruz.
Otomotiv ihracatçılarının neye ihtiyacı varsa onlara getirip elleçleyip hizmet
vermeye talibiz.”
Hedeflerinin
Derince’yi Singapur Limanı kadar büyük ve önemli hale getirmek olduğunu ifade
eden Hakan Safi, yeni alımlar planladıklarını da vurguladı. Safi, “İzmir
Alsancak Limanı ile ilgiliyiz. Şu anda Varlık Fonu’nda. Satışa çıkarsa bakarız.
Yabancı ortaklardan çok talep alıyoruz ama şu an onlara ihtiyacımız yok. Türk
bankaları bize, biz onlara inanıyoruz. Uzun vadeli proje finansmanı anlaşması
yaptık. Yurt dışında da liman arayışlarımız var” dedi.
Dünya
Kaynak: lojistikglobal.com