Deniz Ticaret
Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Öztürk, deniz taşımacılığı konusunda
son dönemde hem uluslararası piyasalarda hem de yerel anlamda umut verici gelişmeler
yaşandığını dile getirdi.
İMEAK Deniz
Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi temmuz ayı meclis toplantısında deniz
taşımacılığı sektöründe uluslararası alanda takip etmekte zorlandıkları
gelişmeler yaşandığını, yeni satın almalar ve hisse değişimlerinin devam
ettiğini ve sektörün çıkışa yaklaştığını dile getiren Deniz Ticaret Odası İzmir
Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Ege’de devam eden limanları
demiryolu ve karayolu ağlarıyla birbirine ve sanayi bölgelerine bağlayacak
yatırımların tamamlandığı ölçüde Ege’nin hem lojistik merkez hem yatırım
cenneti haline geleceğini söyledi. Öztürk, ekonomide tüketici güven endeksinin
yükseldiği, ülkemize yabancı fon girişlerinin hızlandığı, borsada rekorların
kırıldığı, dövizde yükselme eğiliminin hız kestiği bir ayın geçtiğini söyledi.
İşsizlik
oranlarının çeşitli uygulamalarla gerilediğini dile getiren Öztürk, “Ekonomide
olumlu eğilimin devam etmesi, kalıcı ve sürdürülebilir hale gelmesi için yüksek
faiz cazibesiyle ülkemize gelen spekülatif fon yatırımları yerine doğrudan
yabancı yatırımların artması ve özellikle de üretim ve ihracata dayalı büyüme
şart” ifadesini kullandı.
Öztürk, şunları
söyledi: “Deniz taşımacılığı sektöründe uluslararası alanda takip etmekte
zorlandığımız gelişmeler yaşanıyor. Yeni satın almalar ve hisse değişimleri devam
ediyor. Olay artık kartların yeniden dağıtılmasını aştı, kartlar yeniden
basılıyor. Konteyner hatları yeni ittifaklar kuruyor. En son Japon konteyner
hatları uluslararası operasyonları tek çatı altında birleştirdi. Bu tedbirler
sonucunda konteyner navlunlarında iyileşmeler yaşanırken, deniz taşımacılığı
sektörü de krizden çıkışa bir adım daha yaklaşıyor.”
“Ege lojistik
merkez haline gelecek”
Ege Bölgesi’nde
ise limanları demiryolu ve karayolu ağlarıyla birbirine ve sanayi bölgelerine
bağlayacak yatırımların devam ettiğini dile getiren Öztürk, “İzmir-İstanbul
otoyol çalışması iki taraftan devam ediyor, 2018 yılı sonunda tamamlanması
planlanıyor. Bu yıl ihaleye çıkarılması düşünülen İzmir Körfez Geçişi
Projesi’nde imar planı çalışmaları devam ediyor. Kemalpaşa Lojistik Merkez
demiryolu bağlantısı tamamlandı. Seferihisar, Çeşmealtı, Bayraklı, Şakran ve
Özdere marina projeleri ile balıkçı barınaklarının zemin etüt, ÇED ve
fizibilite çalışmaları devam ediyor. Aliağa-Çandarlı- Bergama demiryolu
hattının ihale çalışması sürüyor. Nemrut Körfezi liman bağlantı demiryolu
bağlantı yolları hizmete başladı” dedi.
Tüm bu altyapı
çalışmaları ile Ege Bölgesi’nin hem lojistik merkez hem yatırım cenneti haline
geleceğini belirten Yusuf Öztürk, “Üretim Reform Paketi kapsamında Güney
Marmara’da Bandırma’nın yanı sıra Kuzey Ege’de Çandarlı’ya da bir endüstri
bölgesi kurulacak. Kuzey Ege Çandarlı Liman Projesi’nin üretim birimleri ve
lojistiği birlikte ele alacak şekilde tasarlanması, son derece isabetli
olacaktır. Bölgemizde ülkemiz dış politikasını, enerji ve deniz ulaşım
koridorlarını ve dolayısıyla denizciliğimizi yakından ilgilendiren sıcak
gelişmeler yaşanıyor. Çin demir ve deniz İpekyolu projesine hız verirken, Doğu
Akdeniz de enerji kaynakları üzerinden küresel çekişmenin sonucu olarak
ısınıyor. Ülkemiz limanları da bu gelişmelere ve küresel rekabete ayak uydurmak
zorunda” diye konuştu.
Kaynak: lojistikglobal.com