Çinli COSCO,
Hong Kong'lu rakibi OOCL'yi satın almak için 6.3 milyarlık teklif verdi.
Çin'in Asya ve
Avrupa'da taşımacılık alanında etkisini ve ağırlığını artırmak amacıyla
tasarlanan 'Tek Yol, Tek Kuşak' projesine hız verdiği bir dönemde ülkenin
küresel taşımacılıkta rolünü artıracak bir anlaşmaya imza atıldı.
Çinli deniz
taşımacılığı şirketi Cosco Shipping ve Hong Konglu rakibi Orient Overseas
International (OOIL), bu pazartesi günü borsada değerlerini yükselttiler. Bunun
nedeni, OOIL'in Cosco tarafından 5,53 milyar dolar karşılığı alınacak olması.
Bu işlem
gerçekleştiğinde Cosco Shipping dünyanın 3. konteyner taşıyıcısı olacak. Bu
durumda Cosco, Fransız CMA CGM'nin önüne geçerek Danimarkalı Maersk Line ve
İsviçreli MSC'nin arkasından 3'üncü sıraya tırmanmış olacak. Uluştırma
hisselerinde uzman Crucial Perspective CEO'su Corrine Png, konuya ilişkin
değerlendirmesinde, bu anlaşmanın Maersk ve MSC için negatif olduğunu ve Çinli
gemicilik şirketinin büyük ticari rotalarda ciddi bir rekabete neden olacağını
söyledi.
Geçen yıl iki
Çinli armatörün bir araya gelmesiyle oluşan Cosco Shipping 400'ü aşkın sayıda
gemiye sahip olacak. Gerçekleşmek için Amerikan regülasyon yetkililerinin ve
Çin Ticaret Bakanlığı'nın 'olur'una bakan bu devir operasyonu Çin'in bu sektördeki
vizyonunu da gösteriyor.
Cosco bu işlemi
Şanghay liman işletmesi ile birlikte gerçekleştiriyor. İşletmenin de yüzde 9,9
payı olacak. Söz konusu operasyonun açıklanması üzerine, Hong Kong borsasında
Cosco'nun hisseleri cuma kapanışına oranla yüzde 3,93 prim yaptı.
Kaynak: ulasimonline.com