Ulaştırma
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü`nü 2023
yılına kadar tamamlamayı planladıklarını belirterek, "Cumhuriyetimizin
100. kuruluş yılı olan 2023 yılını simgeleyecek şekilde 2 bin 23 metre orta
açıklığa sahip köprümüz, orta açıklığı ile dünyanın en uzun asma köprüsü
olacak.” dedi.
Bakan
Arslan, Tekirdağ'ın Kapaklı ilçesi Belediye Meydanı'nda düzenlenen ''İyilik için
İftar'' programına katıldı.
Burada
konuşan Arslan, Tekirdağ'ın sanayisiyle, ekonomisiyle, endüstrisiyle İstanbul
ile birlikte Türkiye ekonomisini canlandıran çok önemli bir merkez olduğunu
belirtti.
Tekirdağ'a
14 yılda yapılan yatırımların 2 milyar 640 milyon lirayı bulduğunu ifade eden
Arslan, kente yapılan yatırımların son hızla devam ettiğini vurguladı.
Tekirdağ'a
79 yılda 85 kilometre bölünmüş yol yapıldığını aktaran Bakan Arslan, ''Son 14
yılda Tekirdağ'ın bölünmüş yol uzunluğu 311 kilometreye ulaştı. AK Parti
iktidarları göreve geldiğinde bırakın komşu vilayetleri, Tekirdağ'ın kendi
ilçelerine bile ulaşımında büyük sorunlar vardı. 14 yılda Tekirdağ'ı Edirne’ye,
İstanbul'a, Kırklareli’ye ve Çanakkale’ye bölünmüş yollarla bağladık. Neredeyse
ilçelerinin tamamını bölünmüş yollarla birbirine bağladık." diye konuştu.
Arslan,
kentte yapılan ve yapılması planlanan bölünmüş yol çalışmaları hakkında da
bilgi verdi.
''Dünyanın
en uzun asma köprüsü olacak''
Bakan
Arslan, Tekirdağ'ı sadece Çanakkale’ye değil, tüm Ege’ye otoyolla bağlayacak
1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren otoyol projesini başlattıklarını
hatırlattı.
Toplam
uzunluğu bağlantı yolları dahil 352 kilometre olan bu dev projenin temelini 18
Mart’ta attıklarını anımsatan Arslan, ''1915 Çanakkale Köprüsü'nü 2023 yılına
kadar tamamlamayı planlıyoruz. Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yılı olan 2023
yılını simgeleyecek şekilde 2 bin 23 metre orta açıklığa sahip köprümüz, orta
açıklığı ile dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü, Ege Bölgesi’ne giden
araçların mevcut durumda kullandıkları Edirne-İstanbul-İzmit-Bursa güzergahına
alternatif olmakla kalmayacak, ana yol haline gelecek.'' ifadelerini kullandı.
Türkiye'nin
demiryollarıyla tam anlamıyla bir köprü olabilmesi için çalıştıklarını anlatan
Arslan, bu kapsamda Halkalı-Kapıkule demiryolu projesini de başlattıklarını
söyledi.
Bakan
Arslan, Kapıkule’den başlayan güzergahın, doğu yönüne doğru mevcut
İstanbul-Ankara-Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars üzerinden Kars-Tiflis-Bakü hattı
ile Tiflis'e ve oradan da mevcut demiryolu ile Bakü’ye ulaşacağını anlattı.
Türk
halkına ve Tekirdağ'a ne kadar yatırım yapılsa az olduğunu belirten Bakan
Arslan, şöyle devam etti:
''Ecdat
bu coğrafyayı bize vatan yapmak için yüzlerce şehir verdi. 100 sene önce
Kurtuluş Savaşı'nda, dedelerimiz, burada Çanakkale'de de gözlerini kırpmadan
şehit olmaya gittiler. Onlardan 100 sene sonra da 15 Temmuz'da hain darbe
girişiminde, meydanlara indik ve onlara dersini verdik. 249 evladımızı şehit
verdik. 2 bin 100'den fazla gazi verilmesi bizim omuzlarımıza bir sorumluluk
yüklemiştir. Biz de ülkemizin her yerinde olduğu gibi vatandaşlarımızın
hizmetinde olacağız.''
Kaynak:
T.C.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME BAKANLIĞI