Yeni köprüden
geçişlerin gidiş-dönüş 300 liraya mal olmasıyla, çareyi Sirkeci-Harem hattında
bulan kamyon ve TIR şoförleri İBB’nin aldığı kararla artık burayı da
kullanamayacak. Yani, nakliyecinin yüksek maliyetlere katlanmaktan başka çaresi
yok.
İSTANBUL
Büyükşehir Belediyesi (İBB), ağır tonajlı araçların arabalı vapur kullanımıyla
ilgili düzenlemeye gitti. Düzenlemeye göre; TIR ve kamyon gibi ağır tonajlı
araçların Sirkeci-Harem ile Çubuklu-İstinye arabalı vapurlarını kullanım
izinleri kaldırıldı. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçişte gidiş-geliş
maliyetleri 300 TL’ye yaklaşan kamyoncular çareyi Sirkeci-Harem arabalı vapur
hattında bulmuştu. İskelede uzun kuyruklar oluşturan kamyonlar burada tek yön
geçiş ücreti olarak 17 TL ödüyordu.
İstanbul
Boğazı’na inşa edilen 3. Köprü ve Avrasya Tüneli’nin açılmasıyla birlikte
metropolde yaşayanların hayatında da pek çok değişiklik oldu. Trafikte belli
saatlerde rahatlamalar yaşanırken, bazı noktalarda da trafiğin arttığı
gözlendi. Ancak ağır vasıta araçları yani kamyonlar için ortaya farklı bir
tablo çıktı. Kamyon, TIR ve otobüs trafiği olduğu gibi Yavuz Sultan Selim
Köprüsü’ne verildi. Ancak güzergâhın uzaması yakıt masraflarını da arttırdı.
Yavuz Sultan Selim Köprüsü devreye girmeden önce 4-5 akslı kamyonlar Fatih
Sultan Mehmet Köprüsü’nden 44.50 TL’ye geçiyordu. Yeni köprü devreye girince bu
araçların geçiş ücreti bir anda 137.85 TL’ye fırladı.
6 ve daha
fazla aksa sahip araçların geçiş ücretleri ise 59.25 TL’den 172.55 TL’ye
tırmandı. Üstelik köprüye ulaşmak için kullanılması gereken bağlantı yollarına
da yaklaşık 10 TL daha vermek zorunda kalındı.
Kaynak: lojiport.com