Uluslararası
Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği Yönetim Kurulu Başkan
Yardımcısı, İTO Meclis Üyesi ve FIATA Avrupa Bölgesi Başkanı Turgut Erkeskin,
Ukrayna’nın Odesa şehrinde düzenlenen FIATA-OSJD Kombine Taşımacılık Ortak Koordinasyon Toplantısı'na katıldı.
Erkeskin,
‘Avrupa-Asya-Avrupa Hattında Yeni Multimodal Taşımacılık Fırsatları’ temalı, 2 Haziran 2017’de Bristol Hotel’de düzenlenen toplantıda
Türkiye’nin OBOR (One Belt One Road)’daki stratejik yeri ve önemine dikkat
çeken açıklamalarda bulundu.
UTİKAD
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, İTO Meclis Üyesi ve FIATA Avrupa Bölge
Başkanı Turgut Erkeskin, Ukrayna’nın Odesa şehrinde 1-2 Haziran tarihlerinde
düzenlenen ‘FIATA-OSJD Kombine Taşımacılık Ortak Koordinasyon Toplantısı’na
katıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, TCDD
yetkilileri, FIATA Eski Başkanı Francesco Parisi ve FIATA Başkan Yardımcısı
Ivan Petrov’un da katıldığı toplantıların teması ‘Avrupa-Asya-Avrupa Hattında
Yeni Multimodal Taşımacılık Fırsatları’ oldu.
FIATA
(Uluslararası Taşıma İşleri Organizatörleri Dernekleri Federasyonu) - OSJD
(Demiryolları İş Birliği Örgütü) ortak koordinasyon toplantısında; OSJD
ülkelerinde demiryolu taşımacılığının gelişimi masaya yatırıldı. Bunun yanı
sıra Avrupa-Asya arasında yapılan taşımalarda demiryolunun artan payı,
demiryolu modundaki taşımalarla ilgili yeni fikirler ve fırsatlar gibi konular
da tartışıldı. Müşteriler için geliştirilecek yeni çözümler, dış ticarette konteyner
taşımalarının artışı ve taşıma modlarının verimli kullanılması da konu
başlıkları arasında yerini aldı.
Ortak
Koordinasyon toplantısının teması ise ‘Avrupa-Asya-Avrupa Hattında Yeni
Multimodal Taşımacılık Fırsatları’ olarak belirlenmişti. Asya taşımacılık
koridorlarındaki gelişimin masaya yatırıldığı toplantıda açıklamalarda bulunan
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve FIATA Avrupa Bölge Başkanı Turgut
Erkeskin; Türkiye’nin OBOR (One Belt One Road)’daki stratejik yeri ve önemine
dikkat çekti.
Çin’den
başlayıp Türkiye üzerinden Avrupa ve İngiltere’ye ulaşmanın mümkün olduğunu
söyleyen Erkeskin, Çin’in en doğusundan başlayıp Avrupa’ya uzanan demiryolunun
Bakü-Tiflis-Kars hattının Türkiye kısmının bu ay sonunda tamamlanmasını
beklediklerini belirtti. Türkiye’nin demiryolu bağlantısı olan limanlarını da
tanıtan Erkeskin, “Uzakdoğu’dan Türkiye’ye varışın ardından Mersin Limanı’ndan
Kuzey ve Güney Afrika’ya, Marmara limanlarından ise Güneydoğu Avrupa’ya
demiryolu ve karayolu ile bağlantı imkanı mevcut” diye konuştu. Türkiye’nin
OBOR’un denizyolu ayağında da büyük potansiyele sahip olduğunu belirten Turgut
Erkeskin, “Ülkemiz denizyolu taşımacılığında da etkin bir toplama ve dağıtım
merkezidir” dedi.
UTİKAD