Dünyanın en
büyük hat operatörleri kendilerine avantaj sağlamak amacıyla sipariş ettikleri
ULCV tipi gemiler, pazarda boy göstermeye başlarken bölgesel hat operatörleri
dışındakiler, ya birleşme yolunu seçiyor, ya da sahneden yavaş yavaş çekiliyor.
Dünyanın en
büyük hat operatörleri kendilerine avantaj sağlamak amacıyla sipariş ettikleri
ULCV tipi gemiler, pazarda boy göstermeye başlarken bölgesel hat operatörleri
dışındakiler, ya birleşme yolunu seçiyor, ya da sahneden yavaş yavaş çekilmeye
başlıyor.
Hanjin'in
batması, CMA CGM'in APL'yi 2 milyar 400 milyon dolara bünyesine katması, Maersk
Grubu'nun Hamburg Süd'ü 4 milyar dolara satın alması, küresel rekabetin
önümüzdeki günlerde çok daha çetin geçeceğinin bir göstergesi oldu.
Deniz Haber
Ajansı'nın DATA verilerinden derlediği bilgiye göre, son beş yılda 18 bin ve 21
bin TEU taşıma kapasitesine sahip 54 adet konteyner gemisi pazara giriş
yaparken, önümüzdeki iki yıl içinde 51 ULCV tipi geminin, dünya ticaret
filosunun da yerini alması bekleniyor.
Dünyanın en
büyük 6 konteyner gemisini yakından tanıyalım;
1 - OOCL HONG
KONG
Dünya ticaret
filosuna en son katılan Orient Overseas Container Lines (OOCL) mülkiyetindeki
OOCL HONG KONG, Güney Kore Samsung Tersanesi'nde inşa edilirken, 21 bin 413 TEU
taşıma kapasitesiyle en büyük gemi unvanının elinde bulunduruyor.
400 metre
boyunda, 59 metre genişliğinde olan OOCL HONG KONG, LL1 hizmetinin bir parçası
olarak Asya-Avrupa ticaret yolunda hizmet verecek.
2 - MADRID
MAERSK
Daewoo
Tersanesi'nde inşa edilen 20 bin 568 TEU taşıma kapasitesine sahip MADRID
MAERSK, DWT kapasitesi olarak dünyanın en büyük gemisi olmasına rağmen, TEU
taşıma kapasitesi bakımında dünyanın ikinci büyük konteyner gemisi konumunda.
399 metre boyunda, 58,6 metre genişliğinde olan MADRID MAERSK ikinci nesil
Triple-E sınıfı olarak Maersk Line tarafından sipariş edilen 11 gemiden ilki
olma özelliğini taşıyor.
3 - MOL
TRIUMPH
20 bin 150
TEU taşıma kapasitesiyle dünyanın en büyük üçüncü gemisi unvanını elinde
bulunduran MOL TRIUMPH, Samsung Tersanesi'ne sipariş edilen 4 adet gemiden ilki
olma özelliğini taşıyor. 400 metre boyunda, 58.8 metre genişliğinde ve 32.8
drafı olan MOL TRIUMPH, FE2 ittifakının hizmetinde Avrupa-Asya hattında sefer
yapıyor.
4 - BARZAN
UASC için18
bin üstü olarak 2015 yılında inşa edilen ilk konteyner gemisi olan BARZAN, 19
bin 870 TEU taşıma kapasitesine sahip. 400 metre boyunda, 58.68 metre
genişliğinde ve 30.6 drafı bulunan BARZAN, LNG destekli ilk konteyner gemisi
özelliğini taşıyor.
UASC'nin Asya
ve Kuzey Avrupa arasındaki AEC1 hizmetinde sefer yapan BARZAN, UASC tarafından
satın alınan 6 adet 18 bin üstü En Büyük Konteyner Gemisi'nin (ULCV) ilki oldu.
5 - MSC OSCAR
Dünyanın en
büyük beşinci konteyner gemisi olan MSC OSCAR, 2015 yılında DSME tarafından
inşa edildi. 19 bin 224 TEU taşıma kapasitesine sahip MSC OSCAR, 395.4 metre
boyunda ve 59 metre genişliğinde. MSC OSCAR'ı Türk denizcilik sektöründe öne
çıkaran bir özelliği de, ASYAPORT Limanı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Soyuer'in
torunu OSCAR'ın ismini taşıması.
Ela-Diego
Aponte çiftinin büyük oğlu OSCAR, MSC OSCAR'ın isim babalığını yapıyor.
MSC
tarafından sipariş edilen MSC OSCAR, ilk olarak 18 bin TEU olarak sipariş
edilmesine rağmen, inşa sürecinde güvertelerin üstünde ilave bir katman
eklenerek genişletildi ve 19 bin 224 TEU taşıma kapasitesine ulaştı. Ayrıca MSC
OSCAR, 6 adetlik serinin ilk gemisi olarak öne çıkıyor.
6 - CSCL
GLOBE
China
Shipping Container Line (CSCL) için Güney Kore Hyundai Tersanesi'nde inşa
edilen CSCL GLOBE, 400 metre boyunda, 58.6 metre genişliğinde ve 19 bin 100 TEU
taşıma kapasitesiyle dünya konteryner gemi sıralamasında altıncılık koltuğunda
oturuyor.
Haber: Recep
CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı
Kaynak: lojiport.com