Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / KONTEYNERDE "YA BİRLEŞ, YA YOK OL" DÖNEMİ

KONTEYNERDE "YA BİRLEŞ, YA YOK OL" DÖNEMİ

KONTEYNERDE 22.05.2017Dünyanın en büyük hat operatörleri kendilerine avantaj sağlamak amacıyla sipariş ettikleri ULCV tipi gemiler, pazarda boy göstermeye başlarken bölgesel hat operatörleri dışındakiler, ya birleşme yolunu seçiyor, ya da sahneden yavaş yavaş çekiliyor.

Dünyanın en büyük hat operatörleri kendilerine avantaj sağlamak amacıyla sipariş ettikleri ULCV tipi gemiler, pazarda boy göstermeye başlarken bölgesel hat operatörleri dışındakiler, ya birleşme yolunu seçiyor, ya da sahneden yavaş yavaş çekilmeye başlıyor.

Hanjin'in batması, CMA CGM'in APL'yi 2 milyar 400 milyon dolara bünyesine katması, Maersk Grubu'nun Hamburg Süd'ü 4 milyar dolara satın alması, küresel rekabetin önümüzdeki günlerde çok daha çetin geçeceğinin bir göstergesi oldu.

Deniz Haber Ajansı'nın DATA verilerinden derlediği bilgiye göre, son beş yılda 18 bin ve 21 bin TEU taşıma kapasitesine sahip 54 adet konteyner gemisi pazara giriş yaparken, önümüzdeki iki yıl içinde 51 ULCV tipi geminin, dünya ticaret filosunun da yerini alması bekleniyor.

Dünyanın en büyük 6 konteyner gemisini yakından tanıyalım;

1 - OOCL HONG KONG

Dünya ticaret filosuna en son katılan Orient Overseas Container Lines (OOCL) mülkiyetindeki OOCL HONG KONG, Güney Kore Samsung Tersanesi'nde inşa edilirken, 21 bin 413 TEU taşıma kapasitesiyle en büyük gemi unvanının elinde bulunduruyor.

400 metre boyunda, 59 metre genişliğinde olan OOCL HONG KONG, LL1 hizmetinin bir parçası olarak Asya-Avrupa ticaret yolunda hizmet verecek.

2 - MADRID MAERSK

Daewoo Tersanesi'nde inşa edilen 20 bin 568 TEU taşıma kapasitesine sahip MADRID MAERSK, DWT kapasitesi olarak dünyanın en büyük gemisi olmasına rağmen, TEU taşıma kapasitesi bakımında dünyanın ikinci büyük konteyner gemisi konumunda. 399 metre boyunda, 58,6 metre genişliğinde olan MADRID MAERSK ikinci nesil Triple-E sınıfı olarak Maersk Line tarafından sipariş edilen 11 gemiden ilki olma özelliğini taşıyor.

3 - MOL TRIUMPH

20 bin 150 TEU taşıma kapasitesiyle dünyanın en büyük üçüncü gemisi unvanını elinde bulunduran MOL TRIUMPH, Samsung Tersanesi'ne sipariş edilen 4 adet gemiden ilki olma özelliğini taşıyor. 400 metre boyunda, 58.8 metre genişliğinde ve 32.8 drafı olan MOL TRIUMPH, FE2 ittifakının hizmetinde Avrupa-Asya hattında sefer yapıyor.

4 - BARZAN

UASC için18 bin üstü olarak 2015 yılında inşa edilen ilk konteyner gemisi olan BARZAN, 19 bin 870 TEU taşıma kapasitesine sahip. 400 metre boyunda, 58.68 metre genişliğinde ve 30.6 drafı bulunan BARZAN, LNG destekli ilk konteyner gemisi özelliğini taşıyor.

UASC'nin Asya ve Kuzey Avrupa arasındaki AEC1 hizmetinde sefer yapan BARZAN, UASC tarafından satın alınan 6 adet 18 bin üstü En Büyük Konteyner Gemisi'nin (ULCV) ilki oldu.

5 - MSC OSCAR

Dünyanın en büyük beşinci konteyner gemisi olan MSC OSCAR, 2015 yılında DSME tarafından inşa edildi. 19 bin 224 TEU taşıma kapasitesine sahip MSC OSCAR, 395.4 metre boyunda ve 59 metre genişliğinde. MSC OSCAR'ı Türk denizcilik sektöründe öne çıkaran bir özelliği de, ASYAPORT Limanı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Soyuer'in torunu OSCAR'ın ismini taşıması.

Ela-Diego Aponte çiftinin büyük oğlu OSCAR, MSC OSCAR'ın isim babalığını yapıyor.

MSC tarafından sipariş edilen MSC OSCAR, ilk olarak 18 bin TEU olarak sipariş edilmesine rağmen, inşa sürecinde güvertelerin üstünde ilave bir katman eklenerek genişletildi ve 19 bin 224 TEU taşıma kapasitesine ulaştı. Ayrıca MSC OSCAR, 6 adetlik serinin ilk gemisi olarak öne çıkıyor.

6 - CSCL GLOBE

China Shipping Container Line (CSCL) için Güney Kore Hyundai Tersanesi'nde inşa edilen CSCL GLOBE, 400 metre boyunda, 58.6 metre genişliğinde ve 19 bin 100 TEU taşıma kapasitesiyle dünya konteryner gemi sıralamasında altıncılık koltuğunda oturuyor.

Haber: Recep CANPOLAT / Deniz Haber Ajansı

Kaynak: lojiport.com