Borusan
Lojistik, uluslararası taşımacılıkta yapılanmasını tamamladıktan sonra sektörün
deneyimli isimlerinden Okyay Öztuğran’ı bu işin başına geçirdi. Şirket
uluslararası taşımacılık alanında ses getirecek uygulama ve hizmetleri devreye
almaya hazırlanıyor. Öztuğran yılın ikinci yarısından sonra beklenen sıçramayı
yapacaklarını söylüyor. En büyük atılım intermodal taşımalarda olacak.
Öztuğran, “Bu yılın sonlarına doğru kendi blok trenlerimizle hizmete
başlayacağız” diyor.
Balnak satın
almasının ardından uluslararası taşımacılık için yeni bir yapılanma oluşturmak
için çalışan Borusan Lojistik, yapılanmasını tamamladı ve işin başına Okyay
Öztuğran’ı getirdi. Sektörün deneyimle ismi, tüm uluslararası taşımacılık
süreçlerini yönetiyor. Borusan’ın uluslararası taşımacılıktaki stratejisi ve
hedefleri ile ilgili Okyay Öztuğran ile özel bir söyleşi gerçekleştirdik.
ULUSLARARASI
TAŞIMACILIKTA SES GETİRECEK
Borusan
Lojistik Uluslararası Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Okyay Öztuğran, yılın
ortalarından itibaren Borusan Lojistik’in uluslararası taşımacılıktaki
etkinliğinin hissedileceğini söylüyor. “Beklenen uluslararası taşımacılık
hamlesi bu yılın ortaları gibi olacak” diyen Öztuğran, yapılan planlamalar ve
çalışmaların yoğun şekilde sürdüğünü aktarıyor. Öztuğran, uluslararası
taşımacılıkta hedeflerinin daha geniş alanlara hitap etmek olduğunu söylüyor.
Full Truck Load (FTL) ve intermodal hizmetlerini devreye koyup sadece
Türkiye-Avrupa arasında değil Avrupa’dan başlayıp İran’a ve Kazakistan’a kadar
uzanan yakın coğrafyayı hizmet kapsamına alabilecekleri bir bölgesel oyuncu
olmak istediklerinin altını çiziyor. İNTERMODAL HAT KURUYOR Borusan’ın
uluslararası taşımacılıktaki en büyük atılımlarından biri intermodal taşımalar
olacak. Öztuğran, şu anda içinde olmadıkları intermodal hat üzerinde
çalıştıklarının bilgisini veriyor. Bu hattın işleyişi ile ilgili de,
“Avrupa’nın iç kesimlerine kadar treylerlerimizi Ro-Ro ve tren bağlantıları ile
ulaştıracağız. 2017 yılı sonunda blok tren taşımalarına başlayacağız. 2018’de
de artan volümlerle birlikte tren sıklığını artırıp paralel yatırımlarla hattı
desteklemek istiyoruz. Örneğin ilk başladığımızda 100 treylerlik bir slotla
başlayacağız, hemen peşinden belki de 200 treylerlik bir tren daha gelecek.
Hedefimiz kontrollü yatırımla belirli bir büyüklüğe ulaşmak ve aradaki akışı
dengeleyerek Borusan’a katmak” diye konuşuyor.
AVRUPA’DA
YENİDEN YAPILANIYOR
İntermodal
taşımaların devreye girmesi için yeni yatırımların ve anlaşmaların yapılması
gerekiyor. Öztuğran bunun için Avrupa’da yapılanma ve filo yatırımlarının
olacağını belirtiyor. Belirli bir kapasite için yatırım öngördüklerini, bu
yatırım planının ilk hamlesine haziranda başlayarak o yolculuğa çıkmış
olacaklarını ifade ediyor. Öztuğran, iş geliştikçe Avrupa’daki organizasyon
yapılarını güçlendireceklerini anlatarak şunları söylüyor: “Borusan Lojistik
bir hat işletmecisi olacak. Bu acentelerimizin ve partnerlerimizin desteklediği
bir sistem. Acentelerimiz içerisinde, Türkiye satışını kolaylaştırmak için
kilit bazı ticari kadrolar kuracağız. Biliyorsunuz acenteler kendi network
yapıları içerisinde ilerliyorlar. Bizim kuracağımız kadrolar ile yeni satış
fırsatlarını ve müşterileri yakalamak istiyoruz. Türkiye’de piyasaya
çıktığımızda müşterilerimizin alıcı bacağının, yani karar merciinin Avrupa’da
olduğunu görüyoruz. Bu firmaların yanında durup onlara yakın olup, onlarla aynı
dili konuşan aynı mantaliteyi paylaşan, sektörü iyi bilen ve anlayan kişilerle
Borusan Lojistik kalitesini Avrupa’ya taşımış olacağız.” Avrupa’daki
yapılanmanın bir müddet acente ve partner networkü kanalıyla ilerleyeceğini
söyleyen Öztuğran, “Gelişmelere bağlı olarak farklı bir yapılanmaya gitmeyi
düşünebiliriz. Ama ilk etabımız kendi kadrolarımızı oluşturmak olacak. Bu sayede
oradaki akışları ve volümleri başlatmak istiyoruz. Ondan sonra da yapılanma ve
partner networkünü oluşturup ikinci etaba geçeceğiz” diyor.
ULUSLARARASINDAN
GELEN CİRO ARTACAK
Borusan
Lojistik’in cirosuna uluslararası taşımacılığın ne kadar katkı sağladığı ile
ilgili sorumuza cevap veren Okyay Öztuğran, “Liman hariç, toplam ciromuzun
aşağı yukarı beşte biri uluslararası taşımacılıktan geliyor. Bunun artması
lazım. Çünkü Borusan Lojistik’in hitap ettiği pazar hem karayolu hem forwarding
anlamında çok geniş. Sadece Türkiye merkezli değil, diğer ülkeler arasında
taşımalar yapan bir yapıya dönüşmek istiyoruz. Bunun için kilit noktalarda Çin,
Dubai gibi ülkelerde ofisler açacağız” diyor.
AVRUPA’DA BÜYÜMENİN YOLLARINI ARAŞTIRIYOR
Okyay
Öztuğran fırsatları değerlendirmek istediklerini belirterek Avrupa’da organik
ve inorganik büyümenin yollarına bakacaklarını söylüyor. “Sadece Türkiye’de
yapılanarak belirli bir noktaya kadar gidebiliyorsunuz” diyen Öztuğran, “Eğer
bölgesel ve global oyuncu olmak istiyorsanız; daha entegre hizmetlerin
satılabildiği, bütün iş kollarınızın müşteriye bir paket olarak sunulabildiği,
müşterinin olmak istediği pazarda onların yanında olunabildiği, her türlü
ihtiyaca çözümler üretilebildiği bir yapınızın olması gerekiyor. Borusan
Lojistik’in de hedefi budur” diye konuşuyor.
LOJİSTİĞİN
ENDÜSTRİ 4.0’INI YAPIYORUZ
Borusan
Lojistik son dönemde dijitalleşmeye büyük önem veriyor ve bu yönde yatırımlar
gerçekleştiriyor. Okyay Öztuğran, şirketlerini ileriye taşıyacak,
dijitalleşmeyi de hizmet kapsamına eklediklerini söylüyor. Müşterilerin bütün
gönderilerini internet platformundan izleyerek takip edebilecekleri,
siparişlerini yönetebilecekleri bir uygulamayı devreye alacaklarını söylüyor.
“Dijitalleşmeye holding olarak çok inanıyoruz” diyen Öztuğran, “İnovasyon ve
digitalleşme bizim mottomuz. Bu yıldan itibaren yatırımlarımızı daha da
artıracağız. Bununla bağlantılı olarak da kendimize özgü software’imizi
yazıyoruz. Buna göre altyapımızı genişletiyoruz. IT altyapımızı tamamen
sıfırdan elleçliyoruz. Kurduğumuz yeni hizmetler ve hatların ile
müşterilerimizin telefondan bile siparişlerini girebilecekleri ve takip
edebilecekleri bir altyapı platformu oluşturuyoruz. Bunu lojistiğin Endüstri
4.0’ı gibi düşünebilirsiniz” şeklinde konuşuyor.
Kaynak: transmedya.com