DSV Türkiye
Genel Müdürü Ozan Önder, “Denizdeki yüklerin yüzde 15’i demiryoluna kayacak.
Çin-Avrupa ticaretinde Türkiye köprü olacak. Bu pazarda her türlü yatırıma
açığız” dedi.
Danimarka
merkezli lojistik devlerinden DSV, en önemli pazarlarından biri olarak gördüğü
Türkiye’de yatırımlarını hızlandırıyor. Şirketin yatırımda odaklandığı alan ise
demiryolu. DSV Türkiye Genel Müdürü Ozan Önder, “Dünyada büyüyen taşıma modu
demiryolu. Önümüzdeki 10 yılda denizdeki yükün yüzde 15 ‘i demiryoluna kayacak.
Türkiye de Çin ile Avrupa arasında köprü olacak. Karayolunda da Çin ilk
anlaşmayı Türkiye ile yapıyor. Rüzgar Türkiye’den esecek. Biz de bu pastadan
daha fazla pay almak için çalışıyoruz” diye konuştu. DSV, Türkiye’de şirket arayışını
da sürdürüyor.
Türkiye'nin
önemi artıyor
Dünya çapında
80’e yakın ülkede tüm taşıma modlarında lojistik hizmeti sunan DSV’nin toplamda
40 bin çalışanı bulunuyor. Türkiye DSV’nin en önemli pazarlarından biri
konumunda. Pazarda her yıl yaklaşık yüzde 40 büyüme sağlayan şirketin Türkiye
cirosu 400 milyon TL’yi aştı. DSV'nin hedefi 2018 yılı sonuna kadar
Türkiye'deki cirosunu iki katından fazla artırmak. DSV Türkiye Genel Müdürü
Ozan Önder, “Düşen navlunlara rağmen ciromuz hızla artıyor. Piyasayı iyi tanıyoruz,
doğru yapılanmamız sayesinde havada, denizde ve karada hızlı büyüyoruz. Ciro
hedefimiz 2018’e kadar 1 milyar TL’ye çıkmak” dedi.Şirket geçtiğimiz haftalarda
yeni ve modern binasına taşındı. Dünya ticaretinin yüzde 15’inin önümüzdeki 10
yılda denizyolundan tren yoluna kaymasının beklendiğini aktaran Önder, “Bu
konuda tüm istatistikler yapıldı ve Türkiye’de bununla ilgili elinden geleni
yapıyor. TCDD de bununla ilgili tüm çalışmalarını yaptı. Türkiye’de bu noktada
çok iyi bir hub konumunda. DSV de Türkiye’de çok daha fazla büyümek istiyor.
Bunun için de elinden geleni yapıyor ve her türlü yatırıma açık” dedi.
Lokomotif
yatırımı da planlıyor
Çin-Avrupa
ticaretinin önümüzdeki dönemde Türkiye üzerinden geçmesi yönünde hem
karayolunda hem de demiryolunda çalışmalar yapıldığına dikkat çeken Önder, “DSV
olarak TCDD ile görüşmelerimiz devam ediyor. Şu anda Çin’den kalkan seyahatler
Rusya- Sibirya üzerinden Avrupa’ya bağlanıyor. Mevcut demiryolu projeleri ve
diğer projelerle Sibirya hattının Türkiye üzerinden dönmesi planlanıyor. Dahası
Suriye, Irak ve İran önümüzdeki dönemde tekrar eski günlerine döndüğünde
Türkiye’nin bu noktada da önemi artacak. Türkiye’de tüm yapılandırmaların
önümüzdeki 10 yılda buna göre değişeceğini umuyorum” diye konuştu. DSV’nin Türkiye’de
lokomotif yatırımı da planladığının altını çizen Önder, şunları söyledi:
“Demiryoluna yatırımımız var zaten. Türkiye’nin en büyük 3 demiryolu
firmasından biriyiz zaten. Türkiye içi demiryolu yatırımlarımız devam ediyor.
Ancak bunu artırmak istiyoruz. TCDD de özelleştirme konusunda kararını
veremedi. Bizim amacımız burada Halkalıdan sonraki bağlantıda yüklerin Çin’e
kadar ulaştırılması. Biz Türkiye’nin bu ticarette hub olacağına inanıyoruz. Çin
TIR sistemini de onayladı. Normalde Çin'e karayoluyla giriş yasaktı. 2017'de
onayladı. Rüzgar Türkiye üzerinden esecek. Rusya'nın şu anda Avrupa ile olan
ilişkilerinden de bizim için büyük şanslar olabilir. Biz Türkiye ekonomisine
güveniyoruz, büyüyeceğine inanıyoruz, yatırımlarımız da buna göre yapıyoruz. Türkiye'de
şirket arayışımız da sürüyor."
Halkalı'ya
antrepo yatırımı yolda
2017'de
depolama yatırımlarını artıracakları söyleyen DSV Türkiye Genel Müdürü Ozan
Önder, “TCDD ile görüşmelerimiz devam ediyor. Halkalı bölgesinde büyük bir
genel antrepo alanı yapmak üzereyiz. Bununla ilgili görüşmelere başladık. Bunun
dışında tren projelerimiz var. Bulgaristan hattında TIR kullanmak yerine
dorselerimizi trenle götürmek konusunda görüşmelerimiz var. Rutin dorse ve araç
yatırımlarımız da devam ediyor” dedi.
Dünya
Kaynak: lojiport.com