TÜSİAD
Başkanı Bilecik: ‘Dünyada e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay yüzde
8,5’lere ulaştı. Ülkemizde e-ticaret büyümesini sürdürüyor. Yakalanan ivmeye
rağmen, e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay 2016 itibarıyla yüzde 3,5
seviyesinde’- ‘Tüketici tercihlerinin sınır tanımadığı ve beklentilerin hızla
yükseldiği bir dönemdeyiz. Ve bu eğilim artarak devam edecek’
Türk
Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Erol
Bilecik, “Dünyada e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay yüzde 8.5’lara
ulaşmış vaziyette. Ülkemizde de e-ticaret büyümesini sürdürüyor. Yakalanan
ivmeye rağmen e-ticaretin toplam perakendeden aldığı pay 2016 itibarıyla yüzde
3,5 seviyesinde.” dedi.
TÜSİAD
tarafından The Boston Consulting Group (BCG) ve GittiGidiyor’un desteğiyle
hazırlanan “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: e-Ticaret” raporunun
tanıtım toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantının
açılış konuşmasını yapan Bilecik, dijital ekonominin son yıllardaki gelişimine
işaret ederek, dünya nüfusunun yaklaşık yarısı, yüzde 46’sının, internet
kullanıcısı olduğunu belirtti.
Bunun önemli
bir oran olduğunu dile getiren Bilecik, diğer yandan neredeyse 3,5 milyarın
üzerindeki kişinin de hala internet bağlantısının olmadığına dikkati çekerek,
şunları kaydetti:
“2020 yılında
mobil kullanıcı sayısının 5,5 milyara ulaşması ve bunun dünyada elektrik ve
temiz suya ulaşabilen veya araba sahibi insan sayısından daha fazla olması
öngörülüyor. İş dünyası tarafına baktığımızda, yenilikçi iş modelleri ve ticaret
olanakları, günlük iş hayatımıza giren robotlar, dronelar gibi teknolojik
unsurlar hem üretimi ve hizmet sunum süreçlerini, hem de kurumların yapı ve
işleyişlerini baştan aşağı dönüştürmekte.
Tüketici
tercihlerinin sınır tanımadığı ve beklentilerin hızla yükseldiği bir
dönemdeyiz. Ve bu eğilim artarak devam edecek. Bu koşullarda verimlilik ve
rekabet baskısı yenilikçi fikirlere yatırım yapmayı, ürün ve hizmetlerin
tasarım, üretim ve sunumunda teknolojiyi odağa almayı gerektiriyor. Kısacası,
kurumların dijitalleşmesi, gelecekte hayatta kalabilmeleri için yaşamsal ve en
kritik konu haline geliyor.”
“Dijital
ekonomiyi çalışmalarımızın merkezine koyduk”
TÜSİAD
Başkanı Bilecik, küresel dinamiklerin hızla değiştiği günümüzde, Türkiye’nin de
dev dijital dönüşüm dalgasında ayakta kalacak ekonomiler arasında yer almayı hedeflemesi
gerektiğini söyledi.
Bu nedenle
hem rekabet edilen hem de ulaşma hedefi güdülen ülkelerdeki ekonomik
gelişmelerin yakından takip edilmesi gerektiğini belirten Bilecik, şöyle devam
etti:
“Dijital
dönüşümü sağlayacak tedbirleri eş zamanlı hayata geçirmeye kararlılıkla devam
etmeliyiz. TÜSİAD olarak biz de bu anlayışla dijital ekonomiyi çalışmalarımızın
merkezine koyduk, bu konunun üstünde ısrarla duruyoruz. Kurumlarımızın dijital
devrimde ayakta kalmaları için dijital vizyona sahip liderliğe ve dijital
stratejilere ihtiyaç duyulduğu konusunda farkındalık yaratmaya çalışıyoruz.
Büyük ölçekli
şirketlerden KOBİ’lere kadar, dijital dönüşüm için gerekli altyapı, insan
kaynağı gibi temel gereksinimleri ele alan çalışmalar yürütüyoruz. Dijitalleşme
süreci içerisinde, ekonominin itici gücü olabilecek, son derece güçlü
potansiyele sahip elektronik ticaret de bu anlamda ilgi alanımızda. E-ticaretin
önümüze getirdiği fırsatlarla karşı karşıyayız.”
Bilecik,
dünyada e-ticaretin güçlü bir büyüme trendi sergilediğine dikkati çekerek,
dünyada e-ticaretin toplam perakendeden aldığı payın yüzde 8,5’lere ulaştığını,
Türkiye’de de büyümesini sürdüren e-ticarette yakalanan ivmeye rağmen toplam
perakendeden aldığı payın 2016 itibarıyla yüzde 3,5 seviyesinde olduğunu
aktardı.
Sektör
potansiyeli dikkate alındığında Türkiye’de gelişim alanı mevcut olan sektörde
daha çok gidilecek yol bulunduğunu ifade eden Bilecik, bu gelişim alanındaki
fırsatların doğru şekilde değerlendirilmesi halinde e-ticaretin ekonomide hak
ettiği yeri alacağı değerlendirmesinde bulundu.
Bilecik
konuşmasında bu anlamda yapılması gerekenlere vurgu yaparak şu bilgileri verdi:
“E-ticareti
bir ekosistem olarak düşünmek durumundayız. Teknik altyapı ve lojistikten,
internet girişimciliğine, finansal altyapıdan alternatif ödeme sistemlerine ve
sağlıklı bir mevzuat yapısına kadar her unsur bütünlük içinde ele alınmalı ve
geliştirilmeli. Bu kapsamda atılması gereken adımların, son derece etkin bir
program çerçevesinde, sektörün ve kamunun katılımıyla ve hızla hayata geçirilmesini
çok önemli görüyoruz.
Sektör ve
idari yapı arasında etkili ve yapıcı iletişimin, kamu tarafında e-ticaret ile
ilgili eşgüdümü güçlendirici bir mekanizmanın çok faydalı olacağını da
düşünüyoruz. Ülkemizde klasik perakende firmalarının ve KOBİ’lerin henüz
e-ticaretin nimetlerinden yeterince yararlanmadığını söyleyebiliriz. E-ticaret
ekosistemine daha fazla dahil olmalarını bu anlamda çok önemsiyoruz. “
“Türkiye’de
dijital okuryazarlığın geliştirilmesi önemli”
Bilecik,
alınacak aksiyonlarla Türk firmalarının dünya çapında bilinirliğini, pazar
payını ve e-ihracatını artırmasının mümkün olduğunu belirterek, konunun
tüketici tarafında ise, internete erişimin yaygınlığı kadar, bireylerin,
internetin nasıl işlediği ve kendilerine ne gibi fayda ve hizmetler sağlayacağı
hakkında bilinçli olmasının da büyük önem taşıdığını söyledi.
Türkiye’de
artan internet kullanım oranlarına atıfta bulunan, e-ticaret ile ilgili
tüketici algısının güçlendirilmesi ve Türkiye’de dijital okuryazarlığın
geliştirilmesi konularının altını çizen Bilecik, “Elbette e-ticaret sektörümüzü
büyütecek tüm bu unsurlar, ancak iletişim ve bilgiye erişim hakkının güvence
altına alındığı, özgür internet ortamının güçlendirildiği bir iklimde
anlamlıdır.” diye konuştu.
Rapora
buradan ulaşabilirsiniz: dijitallesen-dunyada-ekonominin-itici-gucu-e-ticaret
Kaynak:
lojistikglobal.com