Alibaba.com Türkiye
Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat, “Dijital artık hayatımızda ve sadece daha da
hızlanarak günlük hayatımızda ve iş yapış biçimlerimizde yer alacak, iş yapış
modellerimizi değiştirecek. Belki de bir sonraki iş modelini sizin küçük
işletmeniz belirleyecek” diyor.
Ekonomi
Bakanlığı, Türk sanayicisini e-ticaret ile tanıştırmak, KOBİ’lerin dijital
dönüşümüne katkı sağlamak ve geleneksel ihracattan e-ihracata dönüşümü sağlamak
için başlattığı e-ticaret mekanizmasını 15 Mart’ta tanıttı. Proje kapsamında
e-ticaret sitelerine üye olan KOBİ’lerin üyelik ücretlerinin yüzde 80’i devlet
tarafından hibe edilecek.
Dünyanın en
büyük sanal pazaryeri olan Alibaba.com, Ekonomi Bakanlığı’nın projesine dahil
olarak, sahip olduğu büyük veri kaynağı ile KOBİ’lerin dış pazarlarda yeni
fırsatlar yaratmalarını desteklemeye devam edecek. Alibaba.com’un halihazırda
Türkiye’de 2 milyonu aşan üyesi var.
Alibaba.com
Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat’a hem projeyi hem de KOBİ’lerin dijital
dönüşüm sürecini nasıl karşıladıklarını sorduk.
Türk
KOBİ’lerin dünyaya açılma süreçleri kısalacak
“T.C. Ekonomi
Bakanlığı’nın himayesinde Türk KOBİ’lerinin yeni pazarlara erişimini
kolaylaştırmak, yeni ihracatçılar oluşturmak, KOBİ’lerin dijital dönüşümüne
katkı sağlamak ve geleneksel ihracattan e-ihracata dönüşümü sağlamak amacıyla
bir e -ticaret projesi geliştirdik. İhracatçıya yeni pazarlar oluşturmak, dış
pazarlarda sürekli artan ve sabit müşteri portföyü oluşturmak, mevcut
ihracatçıların verimliliğini artırmak gibi hedefl eri olan e-ticaret projemizle
her yıl ihracat yapan ihracatçı sayısını ve ihracat menzilini artırmayı da
amaçlıyoruz. E-ticaret sitelerine üye olan KOBİ’lerin üyelik ücretlerinin yüzde
80’i de devlet tarafından hibe edilecek. Ayrıca, Alibaba.com’un büyük veri
kaynağıyla potansiyel ürün ve ürün grubu ile bölge ve ülkelerin belirlenmesini,
verimliliğin artırılmasını, e-ticaretin toplam ticaret içindeki payını gelişmiş
ülkeler seviyesine çıkartmayı da amaçlıyoruz. Bu proje, Türk KOBİ’lerinin
dünyaya açılma süreçlerini bir adım daha kısaltarak yeni pazarlara erişimlerini
attıracak.”
Uluslararası
projeleri yerel ortağımızla pazara adapte edeceğiz
“Türkiye’de 2
milyonu aşan üye sayısı ve Avrupa’nın en büyük ikinci pazarı olarak, Türk
KOBİ’lerinin Alibaba.com üzerinden dış pazarlara açılarak yeni fırsatlar
yaratmalarını desteklemeye devam ediyoruz. Alibaba. com’un kuruluş amacı,
KOBİ’lerin uluslararası alanda iş yapmalarını kolaylaştırmak ve geliştirmek.
Bunu Türk KOBİ’leri, her yıl Alibaba.com üzerinde yüzde 20 büyüyen sayılarıyla,
işlerini uluslararası pazarlara açarak geliştiriyorlar. Genç ve adaptasyon hızı
yüksek bir nüfusa sahibiz. Olumsuzlukları fırsata çevirmeyi çok iyi biliyor,
online kanalları kullanarak olumsuz zamanlarda daha çok çalışarak daha yüksek
hacimli sonuçlar alıyoruz. Bu özelliğimiz, yerele bağlı kalmadan her koşulda
uluslararası projeleri olumsuz şartlardan bağımsız sunabilmemizi sağlıyor, bu
yeni projemiz de bunun en iyi örneği. Önümüzdeki dönemlerde Türkiye’de büyümeye
devam edeceğiz, uluslararası projelerimizi yerel iş ortağımızla pazara adapte
edeceğiz.”
E-Glober ile
işbirliği Türkiye’ye uzun süreli bağlılığımızın kanıtı
"Alibaba.com
ile E-Glober, Türk KOBİ’lerinin uluslararası pazarlara açılarak büyümelerine
destek olmak amacıyla 2015 Kasım ayında iş birliği yapma kararı aldılar. Bu iş
birliği ile E-Glober, Alibaba.com’un Gold Supplier üyeliğinin Türkiye‘deki
satışlarını ve yerel müşteri hizmetleri yönetimini gerçekleştiriyor,
Alibaba.com ile işbirliği içinde müşteri ilişkilerini yürütüyor. Alibaba. com
olarak 2008 yılından beri Türkiye’de faaliyetlerimizi sürdürüyoruz ve bu süre
zarfında her geçen gün sayısı hızla artan Türk şirketinin sınır ötesi ticarete
açıldığını gördük. Bu iş birliği sayesinde daha da çok sayıda KOBİ’nin
uluslararası ticaret fırsatından yararlanması için güçlü bir üs sunuyoruz.
Zengin kaynaklara ve rezervlere sahip Türkiye, Avrupa’nın en yüksek internet erişim
oranına sahip genç nüfusu, nitelikli işgücü ve yetenekli bireyleriyle
uluslararası piyasalarda rekabet gücüne sahip olunması gereken her şeye sahip.
Bizler, Türk KOBİ’lerinin bu nitelikli birikimlerini ticarete döndürebilmeleri
ve dünyanın dört bir yanındaki uluslararası alıcılarla ticari ilişkilerini
geliştirmeleri için Alibaba.com üzerinde gereken tüm desteği sunmaya hazırız.
Bu iş birliği aynı zamanda Alibaba.com’un, Türkiye’ye olan uzun süreli
bağlılığını da bir kez daha vurgulamış oldu."
Takip edin,
güncellenin ve adapte olun
“Djital
dönüşüme uyum sağlamak için KOBİ’lere ilk önerimiz internet sitelerini
kurmaları. Ardından Alibaba. com’a üye olan şirketlere e-ticarette nasıl
başarıya ulaşabilirler, hangi adımları uygulamaları gerekiyor ve bu adımları
uygularken nelere dikkat etmeleri gerekiyor anlatıyoruz, devamlı eğitimler
düzenliyoruz. Online ve anında soru sorup cevap alabilecekleri kanalımız 24
saat açık. Dijital artık hayatımızda ve sadece daha da hızlanarak günlük
hayatımızda ve iş yapış biçimlerimizde yer alacak, iş yapış modellerimizi
değiştirecek, bu kesin. Aynı zamanda, her geçen gün aynı hızda insanlar bu yeni
modelleri geliştirerek yeni iş kanalları açacak. Önerimiz; takip edin,
güncellenin ve adapte olun, belki de bir sonraki iş modelini sizin küçük
işletmeniz belirleyecek.”
"Alibaba.com’dan
en çok ABD’ye satıyoruz, en çok Çin’den alıyoruz"
Cüneyt
Erpolat, Türkiye’de toplam e-ticaret hacminin 2017 yılı itibariyle yaklaşık
55-57 milyar TL civarında olduğunu söylüyor. E-ticarette öne çıkan segmentler
ise perakende, elektronik biletleme ve seyahat. Rakamlarla bakacak olursak:
- Alibaba.com
üzerinde Türkiye’den en çok talep edilen ilk 5 ürün; Yiyecek & İçecek;
Giyim; İnşaat & Emlak; Tekstil & Deri Ürünleri ve Tarım.
- Alibaba.com
üzerinde Türkiye’ye ithal edilen ilk 5 ürün; Tüketici Elektroniği Ürünleri;
Makine; Otomobil&Motosiklet ürünleri; Ev & Bahçe ve İnşaat & Emlak.
- Alibaba.com
üzerinde Türkiye’den en çok talepte bulunan ilk 5 ülke: ABD; Mısır; İngiltere;
Çin; Hindistan.
- Alibaba.com
Üzerinde Türkiye’nin en çok alım yaptığı ilk 5 ülke: Çin; Hindistan; Türkiye;
ABD; Hong Kong.
- Alibaba.com
üzerinde Türkiye’nin diğer ülkelerden en çok talep ettiği ilk 5 ürün: Cep
telefonu; Cep telefonu çanta ve kılıfl arı; Fotokopi Kağıdı; Tıbbi sarf malzemesi;
Otomatik aydınlatma sistemi.
Hedefimiz 1
yılda 10 bin yeni ihracatçı
Alibaba.com’un
Türk iş ortağı E-Glober, Türkiye’den yeni ihracat yıldızları yaratmak ve Türk
ihracatçılarının küresel pazarlarda dış ticaret hacimlerini artırmalarına
destek olmak hedefiyle çeşitli ürün, hizmet ve danışmanlıklar sunan dijital
ticaret ve yatırım şirketi. E-Glober CEO’su Orkan Aytulun Türkiye’de
e-ticaretin ve KOBİ’lerin dijitalleşme sürecini şöyle anlatıyor: “Türkiye’de
bulut servisi hizmeti alan, internet sitesi ve sosyal medya üyeliği olan
KOBİ’lerin toplam KOBİ’lere oranı yüzde 4 civarında. Bu hizmetlerin en az
birini kullanan KOBİ’lerin toplama oranı ise yüzde 47 civarında. Ancak bu
servislerin hiçbirini kullanmayan yaklaşık yüzde 49 oranında KOBİ var.
E-ticaret
oranı yüzde
Türkiye’de
yapılan e-ticaret oranı şu anda yüzde 2 civarında. Bu rakamın yüzde 6’ya
çekilmesi halinde Gayri Safi Yurtiçi Hasıla’ya katkısı yaklaşık 250-260 milyar
dolar oluyor. Bu rakamın yüzde 25’inin ihracata döndüğünü düşünürsek, 50 milyar
dolarlık bir fırsat ortaya çıkıyor. Yani 5 yılın sonunda 50 milyar dolarlık bir
ihracat yaratmış oluyoruz. Türkiye’nin 2023 hedefl eri arasında yer alan 500
milyar dolarlık ihracat ve 2 trilyon dolarlık ekonomik büyüklük için de
dijitalleşme gerekiyor. Hedefimiz, Ekonomi Bakanlığı öncülüğünde ve Türkiye
İhracatçılar Meclisi’nin destekleriyle hayata geçirilen e-ihracat projesi için
1 yıl içerisinde 10 bin yeni ihracatçıyı sisteme dahil edebilmek. Hindistan,
Rusya ve Meksika gibi ülkeler dünyadaki e-ticaret pazarından pay alabilmek için
devlet ve bütün kurumlarıyla birlikte atak yapıyorlar. Projenin birinci
fazında, KOBİ’lerin platforma üyelikleri; ikinci fazında, platform üyeliği
dışında kalan diğer araç ve fonksiyonları içeren uluslararası pazarların ihtiyaçlarına
yanıt verecek uçtan uca entegre bir ekosistemin oluşturulması planlanıyor. Bu
araç ve fonksiyonlar, lojistik, ödeme sistemleri, finansman, gümrükleme
(e-gümrük) ve denetim, dijital pazarlama, danışmanlık, data analitiği ve bulut
hizmetlerini kapsayacak.”
Kaynak: dunya.com