Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / ‘GELECEK E-TİCARETTE, TEKNOLOJİYE AYAK UYDURAMAYAN GERİ KALIR’

‘GELECEK E-TİCARETTE, TEKNOLOJİYE AYAK UYDURAMAYAN GERİ KALIR’

‘GELECEK E-TİCARETTE, TEKNOLOJİYE AYAK UYDURAMAYAN GERİ KALIR’14.04.2017Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Gelecek e-ticarette. Teknolojiye ayak uyduramayan geri kalır.” dedi.

Hisarcıklıoğlu, Türkiye Perakendeciler Federasyonunun düzenlediği “Uluslararası Yerel Zincirler Buluşuyor 2017 Konferansı”ndaki “Yeni Dünya Düzeninde Gündem ve Öngörüler” başlıklı oturumda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin 2016’da yüzde 2,9 büyüdüğünü, bu büyüme oranının ABD ve AB ülkelerinin üzerinde olduğunu söyledi.

“Türkiye’de 72 milyon kişiye mobilden ulaşabiliyorsunuz”

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, ticaretin geleceğine ilişkin değerlendirmede bulunurken de, perakende sektörü temsilcilerine hitaben şunları kaydetti:

“Gelecek e-ticarette. Teknolojiye ayak uyduramayan geri kalır. Türkiye’de e-ticaretin payı yüzde 2. Önümüzde fırsatlar var. Çünkü Türkiye’de 72 milyon kişiye mobilden ulaşabiliyorsunuz. e-ticaret kullanımında 137 ülke içinde 49. sıradayız. Dünyanın 17. büyük ekonomisiyiz. Eğer gelişmeleri takip etmezsek daha da geri düşeceğiz. e-ticaret konusunda Gümrük Bakanlığı ile bir çalışma yaptık. Güven damgası başladı. Artık e-ticaret daha güvenli olacak. Türkiye’de bu işe en hızlı sizler adapte olabilirsiniz. Bunun için girişimci ve cesur olmak lazım. Siz yereller müthiş güçlü ve iyisiniz. Girişimcilik zaten ruhunuzda var. Önümüz açık. Cesur olun. Bizim yaşıtlarımız, 35. sırada olan ekonomimizi 17. sıraya getirdi. Bizden sonraki kuşak eğitimli, kültürlü, teknolojiden anlıyor. Onların da desteğiyle hedefimiz olan ilk 10 içinde yer alacağız.”

“Eti, gelecekte perakende sektöründe yer almayacak”

ETİ Gıda Satış Grup Başkanı Ahmet Cüneyt Volkan da ticarette değişmeyen şeyin karlılık olduğunu vurgulayarak, “Değişen koşullarda ayakta kalabilmek, değişime ayak uydurabilmek en temel yaklaşımımız. Bu konudaki yaklaşımlarımızı eskiden olduğundan daha farklı yöneterek günümüzdeki ticari beklentilerimizi yerine getirmeye çalışıyoruz.” dedi.

Sektör temsilcilerinden ETİ’nin yatırımlarına ilişkin birçok soru aldıklarını ifade eden Volkan, ETİ’nin gelecekte perakende sektöründe yer almayacağını, ETİ’nin kendi markalarıyla perakendeci müşterileriyle işini geliştirmek istediğini kaydetti.

Kaynak: lojistikglobal.com

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr