Türkiye
Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, “Gelecek
e-ticarette. Teknolojiye ayak uyduramayan geri kalır.” dedi.
Hisarcıklıoğlu,
Türkiye Perakendeciler Federasyonunun düzenlediği “Uluslararası Yerel Zincirler
Buluşuyor 2017 Konferansı”ndaki “Yeni Dünya Düzeninde Gündem ve Öngörüler”
başlıklı oturumda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin 2016’da yüzde 2,9 büyüdüğünü,
bu büyüme oranının ABD ve AB ülkelerinin üzerinde olduğunu söyledi.
“Türkiye’de
72 milyon kişiye mobilden ulaşabiliyorsunuz”
TOBB Başkanı
Hisarcıklıoğlu, ticaretin geleceğine ilişkin değerlendirmede bulunurken de,
perakende sektörü temsilcilerine hitaben şunları kaydetti:
“Gelecek
e-ticarette. Teknolojiye ayak uyduramayan geri kalır. Türkiye’de e-ticaretin
payı yüzde 2. Önümüzde fırsatlar var. Çünkü Türkiye’de 72 milyon kişiye
mobilden ulaşabiliyorsunuz. e-ticaret kullanımında 137 ülke içinde 49.
sıradayız. Dünyanın 17. büyük ekonomisiyiz. Eğer gelişmeleri takip etmezsek
daha da geri düşeceğiz. e-ticaret konusunda Gümrük Bakanlığı ile bir çalışma
yaptık. Güven damgası başladı. Artık e-ticaret daha güvenli olacak. Türkiye’de
bu işe en hızlı sizler adapte olabilirsiniz. Bunun için girişimci ve cesur
olmak lazım. Siz yereller müthiş güçlü ve iyisiniz. Girişimcilik zaten
ruhunuzda var. Önümüz açık. Cesur olun. Bizim yaşıtlarımız, 35. sırada olan
ekonomimizi 17. sıraya getirdi. Bizden sonraki kuşak eğitimli, kültürlü,
teknolojiden anlıyor. Onların da desteğiyle hedefimiz olan ilk 10 içinde yer
alacağız.”
“Eti,
gelecekte perakende sektöründe yer almayacak”
ETİ Gıda
Satış Grup Başkanı Ahmet Cüneyt Volkan da ticarette değişmeyen şeyin karlılık
olduğunu vurgulayarak, “Değişen koşullarda ayakta kalabilmek, değişime ayak
uydurabilmek en temel yaklaşımımız. Bu konudaki yaklaşımlarımızı eskiden
olduğundan daha farklı yöneterek günümüzdeki ticari beklentilerimizi yerine
getirmeye çalışıyoruz.” dedi.
Sektör temsilcilerinden
ETİ’nin yatırımlarına ilişkin birçok soru aldıklarını ifade eden Volkan,
ETİ’nin gelecekte perakende sektöründe yer almayacağını, ETİ’nin kendi
markalarıyla perakendeci müşterileriyle işini geliştirmek istediğini kaydetti.
Kaynak: lojistikglobal.com