KOTO’dan
Bakan Arslan’a özel lojistik dosyası. Kocaeli Ticaret Odası tarafından
düzenlenen ‘Lojistik ve Taşıma Sektörü Toplantısı’nda, sektörde faaliyet
gösteren işadamlarıyla bir araya gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme
Bakanı Ahmet Arslan’a özel lojistik dosya sunuldu.
‘BAKANLIĞIMIZIN
DESTEĞİNE İHTİYACIMIZ VAR’
Toplantının
açılış konuşmasını gerçekleştiren KOTO Başkanı Necmi Bulut, “Bilindiği üzere
dünya ekonomisine artık ülkelerden ziyade rekabet gücü yüksek kentler ve
bölgeler yön vermektedir. Özel sektör temsilcileri olarak; rekabet ortamında
mücadelemizi sürdürmek için ciddi desteğe ihtiyaç duymaktayız. Sayın Bakanım,
üyelerimizin yaşamış olduğu sorunlara kısaca değinmek istiyorum. Sadece ilimiz
için değil Doğu Marmara Bölgesi için önemli bir merkezde yer alan Cengiz Topel
Havalimanı’nın işlerliğinin kazandırılması gerekmektedir. havalimanı için yerel
ve merkezi idarecilerin politika üretmesi önem arz etmektedir. İstanbul
metrosunun Gebze’ye kadar uzatılma çalışmaları sürmektedir. Bununla birlikte
Gebze-Adapazarı arasında banliyö hattının işlerliğinin kazandırılması şehiriçi
trafiği ve taşıma maliyetlerinin azalmasına katkı sağlayacaktır. Bu bağlamda
bölgemizdeki iller arasında banliyö seferleri olması ekonomik gelişmişliği de
beraberinde getirecektir.
‘LOJİSTİK
SEKTÖRÜ ÇOK ÖNEMLİ’
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan da konuşmasında, Kocaeli
Büyükşehir Belediyesi ile birlikte kentte çok önemli yatırımlar yaptıklarını
belirterek, “Lojistik ve nakliye kentler için çok önemli. İhracatçıdan, tek
kamyonu olana kadar hepsi Lojistik sektörünün bir parçası. 80 milyonun her bir
ferdi bu sektörden etkileniyor. İyi organize olur iyi hizmet verirseniz
insanımız iyi etkilenir; ülke iyi etkilenir. Son 14 yılda 320 milyar lira
yatırım yaptık. Kocaeli merkezli bölünmüş yollarla ülkemizin batısından giren
bir aracın doğusundan çıkmasını sağlamak istiyoruz. İstanbul ve Kocaeli’de
sıkışıklık oluyor. Bu sıkışıklığı azaltmak için Çanakkale 1915 köprüsünün
temellerini attık. Kocaeli’nin liman kenti olması yetiyor, hızlı tren hattının
yanına bir hat daha yapıldı. Kuzey Çevre yolu yapılıyor. Bunlar da yetmiyor
Akyazı’dan başlayarak yeni bir hızlı tren yapacağız. Liman kenti olarak Kocaeli’yi geliştiriyoruz.
Büyükşehir
Belediye Başkanlığımızın imkanlarını doğru kullanmak ve bakanlığımızın
imkanlarını kullanılması için birlikte çok güzel çalışmalar yapıyoruz. Gebze’de
Halkalıya kadar olan banliyö hatlarını 2018 yılının sonuna kadar hizmete
koyacağız. Gebze’yi Ankara’ya bağlayan hızlı tren hattının yanı sıra Marmaray
ile Gebze’ye gelen kaliteli taşımayı İzmit’e taşıyacağız. Bir kısmını biz, bir
kısmını da Büyükşehir yapacağız. Limanların demiryoluna ve lojistik
merkezlerine bağlanması için çalışmalar yapılıyor. Bu bağlantılar için 400
milyon yatırım. Sizlerin de görüş ve önerileri çok önemli, lojistik ve taşıma
konusunda Kocaeli ne isterse başımızın üstüne” dedi.
KOTO’DAN
BAKAN ARSLAN’A ÖZEL DOSYA
KOTO Meclis
Salonu’nda düzenlenen toplantı sonrası Bakan Arslan, sektör temsilcileriyle bir
araya geldi. KOTO Başkanı Necmi Bulut’un ev sahipliğinde, Kocaeli Büyükşehir
Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, AK Parti İl Başkanı Şemsettin Ceyhan,
İzmit Belediye Başkanı Nevzat Doğan ve bakanlığa bağlı bölge müdürlerinin de
yer aldığı toplantıda, kooperatif başkanları ve taşımacılık sektörünün
temsilcilerinin görüş ve önerileriyle hazırlanan özel dosya sunumu yapıldı.
Dosyada yer
alan konu başlıkları;
·
OSB’lerin
otoyol bağlantıları
·
Cengiz
Topel Havalimanu’na işlerlik kazandırılması
·
‘Adi
Ortaklık’ işletmelerine K2 belgesinin verilmemesinin neden olduğu sorunlar
·
Kocaeli’ne
çevreyolu yapılmasının önemi
·
Deniz
turizmi, marinaların geliştirilmesi ve koyların yapılaşmadan korunması için
‘Kıyı Master Planı’ hazırlanması, yat limanı kurulması
·
UKOME
Komisyon toplantılarında ticaret odası temsilcilerine yeniden oy hakkı tanınması
·
Okul
Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinde değişiklik yapılarak odalara azami fiyat
tarifesi belirleme yetkisi verilmesi
·
Yük
taşımacılığında mesafe gözetilerek yeniden ücret düzenlemesi yapılması
·
K1
yetki belgesinin birinci derece yakınları haricinde, gerçek kişilere devrinin
de mümkün kılınması
·
Ücretsiz
servis taşımacılığı uygulamasının yeniden düzenlenmesi
·
İstanbul
Metrosunun Gebze’ye kadar uzatılması
·
Gebze-
Adapazarı banliyö hattına işlerlik kazandırılması
·
Körfez-
Kartepe metrosunun hızlandırılması
·
ADR
sözleşmesi kapsamında tehlikeli maddelerin taşınması için kullanılan araç ve
tankların ADR sözleşmesi hükümlerine uygun hale getirilebilmesi için verilen
sürenin uzatılması
·
ADR
uygunluk muayenesi hizmeti veren özel kuruluşların sayıca az olması sorunu
·
ADR’ye
uyumlu tankların ülkemizde üretilemiyor oluşunun sektör için oluşturduğu ek
maliyetler
·
SRC
5 belgesi alımında yaşanan zorluklar
·
Tehlikeli
Madde Güvenlik Danışmanı çalıştırılması zorunluluğunun neden olduğu sıkıntılar
·
SRC
belgeli sürücü istihdamında, yaşanan sıkıntılar
·
ÖDY-
ÜDY eğitimi almış personel istihdamında yaşanan sıkıntılar
Kaynak: lojistikglobal.com