PricewaterhouseCoopers
(PwC) tarafından gerçekleştirilen 2017 Toplam Perakende Araştırması’na göre
dünya çapında tüketicilerin %40’ı giyim ve ayakkabı alışverişlerini web
üzerinden yapmayı tercih ediyor, sağlık ve güzellik ürünlerinin alımında ise
web’i tercih edenlerin oranı ise %37.
29 ülkede
24.000 tüketici üzerinde yapılan araştırma, tüketicilerin %52’sinin moda
alışverişlerini web’den araştırmayı tercih ediyor (%31’i bilgisayardan ve
%12’si mobil telefondan), buna karşılık %34’ü ise mağazadan alışverişi tercih
ediyor. Bununla birlikte %51’i ise mağazadan almayı tercih ediyor. %24’ü
PC’lerini kullanmayı tercih ederken, %9’u ise akıllı telefonlarından
faydalanmayı yeğliyor.
Tüm ürün
kategorileri arasında giyim/ayakkabı son 12 ayda en yüksek tüketim olasılığına
sahip (%77), dünya çapında tüketicilerin %28’i giyim ve ayakkabı ürünlerinin
tamamını aynı on iki ay içerisinde çevrimiçi olarak satın almış görünüyor.
Ülke çapında
Polonyalı tüketicilerin ürün araştırmasın PC’lerini kullanmayı en çok tercih
edenler olduğu görülüyor (%48), Taylandlı tüketiciler ise bu sınıfta %19 ile en
düşük orana sahipler. Giyim alışverişi bağlamında, Çinli tüketiciler web’den en
çok faydalananlar (%72’si çevrimiçi alışveriş yapıyor), onları Endonezyalılar
(%54) ve Taylandlılar (%50) izliyor. Avrupa’da ise İtalya %48 ile en üstte yer
alıyor.
Sağlık ve
güzellik ürünleri alanında, mağazadan almayı tercih eden tüketiciler çoğunluğu
oluşturmuyor, görüşme yapılanların %37’si e-alışverişi tercih ediyor (%22’si
PC, %9’u akıllı telefon ve %6’sı tablet). Son on iki ayda, tüketicilerin
%302unun sağlık ve güzellik ürünlerini çevrimiçi aldığı tahmin ediliyor.
Mağazadan
almaya eğilimli olan ülkeler arasında Almanya ve İsviçre (ikisi de %69) ilk
sırada yer alırken, onları Çin (%62), Vietnam (%54) ve Tayland (%52). Bu
kategoride de Asyalı tüketiciler çevrimiçi alışveriş bağlamında da en önde yer
alıyor, Çinli ve Taylandlı tüketicilerin PC Vietnamlılar’ın ise mobil telefon
kullanmayı tercih ettiği görülüyor.
Kaynak: lojistikglobal.com