Gümrük
İşlemlerinin Kolaylaştırılması Yönetmeliği ile Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü
(AEO Authorized Economic Operator) sürecinin son hali yürürlüğe girdi. Bu
kapsamda Türkiye’nin ilk deniz yoluyla “Güvenli İhracatı”nı Medlog Lojistik
yaptı.
Uluslararası
ticarette güçlenmek ve ülkemizin ihracat hedeflerinin desteklenmesine katkı
sağlanması amacıyla; 21.05.2014 tarihli ve 29006 sayılı Resmi Gazetede
yayımlanan Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın Gümrük İşlemlerinin
Kolaylaştırılması Yönetmeliği ile Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü (AEO
Authorized Economic Operator) sürecinin son hali yürürlüğe girdi. Bu kapsamda
Türkiye’nin ilk “Güvenli İhracatı” gerçekleşti.
EN GEÇ İKİ
SAATTE GEMİYE YÜKLEMEYE HAZIR
Yükleme
yapılacak MSC’ye ait konteynerin üretim tesisinde ihracat yüküyle
doldurulmasının ardından güvenli park alanına alınan konteyner, ihracat
beyannamesi tescillenmesiyle 15 dakika içinde muayene bildirimi yapılıp
mühürlenerek, transit tescili yapıldı. Transit tescillenmesiyle 15 dakika
içerisinde muayene bildirimi sonuçlanarak eşya tesisten limana gönderime hazır
hale geldi. “İzinli Gönderici” olan Medlog Lojistik’e ait araçlarla “İhracatta
Yerinde Gümrükleme” alanından çıkan ilk ihracat yüklemesi Tekirdağ’da bulunan
Türkiye’nin en büyük, Avrupa’nın ilk 10 limanı arasında yer alan Asyaport
Limanı’na sevk edilerek gümrük işlemlerine tabi tutulmadan limana alındı.
Türkiye'nin
ilk ithalat ve ihracatta güvenli taşıyıcı sertifikasını ve bu anlamdaki ilk
yetkilendirilmiş yükümlü sertifikasını 2 Mart 2016 'da alan MEDLOG Lojistik bu
yükleme ile Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdi.
Gümrük
mevzuatını değiştirmesi beklenen bu yükleme hakkında Medlog Lojistik Genel
Müdürü İsmail Görgün şunları söyledi: “Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası
(YYS) uygulaması gümrük mevzuatına yeni giren bir kavram olmasına rağmen mevcut
uygulamaların işleyişine engel olmuyor. YYS Uygulaması; gümrük işlemlerinde
sağladığı muayene avantajı ile birlikte, şirketleri bir nevi gümrük idaresi
gibi gümrük işlemini yerine getirmesine imkan sağlayan uluslararası bir
uygulama olarak öne çıkıyor. Buradaki ana koşul, şirketlerin fiziksel olarak
gümrük idaresine benzer bir ortama ve gümrük idaresinin bakış açısına sahip
olmaları gerekliliği. Bu bakış açısı ile hem personel sıkıntısı çeken gümrük
idaresi yasal olmayan ticaret ile daha etkin mücadele edecek hem de sertifikaya
sahip şirketler gümrük işlemlerini daha az maliyetli ve daha hızlı
gerçekleştirebileceklerdir.”
Kaynak:
lojiport.com