Çin Lojistik
ve Satın Alma uzmanlarına göre bir ürünün maliyeti içerisinde lojistik giderler
gelişmiş ülkelerde yüzde 10 -15 oranında yer tutarken, Çin'de bu oran yüzde 30
yüzde 40'lara çıkıyor. Alibaba yüksek lojistik maliyetlerini azaltmaya
çalışıyor.
E-ticaret
devi Alibaba 100'den fazla lojistik şirketi ve 1.700 nakliye firmasını
kullanıyor. Alibaba, çevrimiçi mağaza, öncelikle Çinli üreticilerden oluşan ve
genel olarak mal satan uluslararası bir üyelik tabanına sahip. Alibaba,
OneTouch servisinin yardımıyla ihracatçılarına Maersk konteyner gemileri
üzerinde yer ayırtma imkânı sunuyor. 150 bin üyesi bulunan Alibaba, çok sayıda
potansiyel müşteriyi konsolide ediyor. Alibaba.com Lojistik Uzmanı Steve Su,
lojistik süreçlerini basitleştirmek ve kolaylaştırmak, maliyetleri düşürmek ve
küçük ve orta ölçekli ihracatçıların benzer fiyatlarla hizmetlere erişmesini
sağlamak için çözümler üretmeye odaklandığını dile getiriyor.
Kaynak:
transmedya.com