Transwaggon
vagon filosunu GPS sistemiyle donatmaya başlıyor.
Tırlarda
standart hale gelen GPS sistemi, demiryolu yolcu taşımacılığında da yaygın
olarak kullanılıyor. Şimdilik müşterilerle paylaşılmasa da, TCDD yolcu
trenlerini GPS/GPRS sistemiyle takip ediyor.
Demiryolunda
ise yük takibi bu kadar kolay değil. Yük vagonlarına her zaman bir makinist
eşlik etmiyor ve daha önemlisi vagonlara bağlı bir enerji kaynağı bulunmuyor.
Bu yüzden yük vagonlarının takibi genelde istasyonlardaki personelin elle
yaptıkları girişlerle sağlanıyor.
İsviçre
merkezli vagon filosu şirketi Transwaggon, vagonlarına GPS sistemi kurma kararı
aldı. Şirket bu sene 6000 vagonuna GPS aleti takacak. Bu neredeyse filosunun
yarısı anlamına geliyor.
Transwaggon
enerji problemini 6 yıl dayanan aküler ile çözdü. Böylece, bir revizyon
sırasında takılan GPS aleti, bir sonraki revizyon için bakıma alınana kadar
çalışabilecek. Sistem 12 ay boyunca -30°C ile +40°C arası sıcaklıkta test
edildi (üretici firma cihazın -40°C ila +85°C arası sıcaklıkta çalışabildiğini
belirtiyor). Alet, yüklü durumdayken her 30 dakikada bir yerini bildiren sinyal
gönderiyor, boş durumda ise kapalı duruma geçiyor.
Sistem,
müşterilerin, vagonlarını bir portal aracılığıyla çıkıştan varışa kadar
izlemesini sağlayacak.
Transwaggon,
GPS sistemine ek olarak, vagonlarını QR kod ve NFC etiketiyle donatıyor.
Böylece vagon bilgilerine mobil programlar aracılığıyla ulaşılabilecek.
Transwaggon,
iki yıl önce, 20 adet Habbiins kapalı vagonla Türkiye pazarına girmişti.
Kaynak:
railturkey.org