Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Coşkunyürek "Son 14 yılda
gerçekleştirilen ulaştırma yatırımları 304 milyar TL'ye ulaştı" dedi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakan Yardımcısı Yüksel Coşkunyürek, son 14 yılda
gerçekleştirilen ulaştırma yatırımlarının 304 milyar TL'ye ulaştığını
belirterek, demiryoluna yapılan yatırım tutarının ise 60 milyar liraya
ulaştığını söyledi. Bu yıl yedincisi
düzenlenen "Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve
Lojistik Fuarı-Eurasia Rail" İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını
ziyaretçilerine açtı. Fuarın açılışında konuşan Coşkunyürek, son yıllarda
ulaştırmada çok büyük değişimin olduğunu kaydederek, bu değişimden herkesin
yararlandığını söyledi. Son 14 yılda gerçekleştirilen ulaştırma yatırımlarının
304 milyar TL'ye ulaştığını dile getiren Coşkunyürek, "Bu rakam
küçümsenecek bir rakam değildir. Bu yatırım, karayolları, havayolları,
demiryolları, denizcilik ve iletişim sektöründe yaptığımız yatırımların
tamamını içermektedir." diye konuştu. Coşkunyürek, bu yatırımların
içerisinde en büyük payı alan alanlardan birisinin demiryolu olduğunu
belirterek, son 14 yılda bu alana yapılan yatırımın toplam tutarının 60 milyar
lira olduğunu aktardı.
DEMİRYOLU
Demiryolunun
geçmişte bazı dönemlerde ihmal edildiğini belirterek, son 14 yılda çalışmaların
hızlandırıldığını ve fedakarca çalışıldığını bildirdi. Coşkunyürek, son 14
yılda yapılan çalışmaların bir entegre sistem dahilinde yapıldığını belirterek,
bu sayede şu anda hem demiryolu, hem havayolu, hem de karayolunun entegre bir
şekilde ülkeye hizmet ettiğini anlattı.
"MARMARAY'DAN
GÜNDE 219 SEFER, 180 BİN YOLCU"
Coşkunyürek,
bu çalışmaları yürütürken sadece ülkeyi düşünmediklerini, Avrupa'yı Asya'ya
bağlayan Türkiye'yi geçiş konumunun bir tamamlayıcısı olarak gördüklerini
söyledi. Çin'den Londra'ya kesintisiz ulaşım sağlanması için çalışmalarını
sürdürdüklerini ifade eden Coşkuryürek, bu kapsamda hayata geçirilen Marmaray'ın
günde 219 sefer yaptığını ve ortalama 180 bin yolcu taşıdığını, bugüne kadar
taşıdığı yolcu sayısının 185 milyona ulaştığını anlattı. Coşkunyürek,
Kars-Tiflis-Bakü hattının bu yıl tamamlanarak Pekin'den Londra'ya kesintisiz
ulaşımın bu yıl sağlanacağını aktardı. Demiryoluna dair hedeflerden bahseden
Coşkunyürek, milli yüksek hızlı tren, yeni nesil milli elektrikli dizel tren
seti, yeni nesil milli yük vagon çalışmalarının hızlı bir şekilde sürdüğünü
ifade etti. Coşkunyürek, Türkiye'nin 2023 yılı için planladığı 500 milyar
dolarlık ihracat hedefine ulaşmasında demiryolunun sahip olduğu önemden
bahsederek, demiryolunda yük ve yolcu taşımacılığının önünü açtıklarını
bildirdi. Bu yıl yedincisi düzenlenen fuara ulusal ve uluslararası olmak üzere
yaklaşık 200 yatırımcının ve kuruluşun katıldığını dile getiren Coşkunyürek,
fuarın önemini gösteren bu katılım düzeyinin gelecek yıllarda artacağını
sözlerine ekledi.
"14
YILDA 60 MİLYAR TL DEMİRYOLU YATIRIMI"
TCDD Genel
Müdürü İsa Apaydın, demiryolu ulaşımının dünyada her geçen gün daha fazla önem
kazandığını belirterek, Türkiye'nin de Avrupa ve Uzak Asya ülkelerinde olduğu
gibi 2003 yılından beri demiryolunu devlet politikası olarak kabul etmeye
başladığı söyledi. Hükümetlerin verdiği desteklerle 2003 yılından beri
demiryollarında farklı bir dönem başladığını ve demiryolunun öncelikli ulaşım
aracı haline geldiğini kaydeden Apaydın, "Bugüne kadar demiryoluna 60
milyar TL gibi önemli miktarda yatırımlar yapıldı. Mevcut yollar yenilenmeye,
elektrikli ve sinyalli hale getirilmeye başlandı." dedi. Apaydın,
Ankara-İstanbul, Ankara-Konya ve Konya-İstanbul arasına toplam bin 213
kilometre uzunluğunda yüksek teknolojiyle donatılan yüksek hızlı tren hattının
işletmeye açıldığını kaydederek, "Başarıyla işlettiğimiz bu hatlarda
seyahat eden yolcu sayısı 30 milyonu geçti. Yüksek hızlı tren ağını Ankara'dan
İzmir'e, Ankara'dan Sivas'a uzatmak için çalışmalarımızı gece gündüz devam
ettiriyoruz." diye konuştu. Türkiye'nin farklı illerinde çalışmalarını
sürdürdükleri hızlı tren hatlarından da bahseden Apaydın, sanayicilerin
yüklerini en kısa sürede limanlara ve alıcılara ulaştırmaları için organize
sanayi bölgelerini demiryoluna kavuşturduklarını anlattı.
DEMİRYOLUNDA
2023 HEDEFLERİ
Apaydın,
yüksek hızlı, hızlı ve konvansiyonel demiryolu hatlarının toplam uzunluğunun 3
bin 713 kilometreye ulaştığını belirterek, doğu-batı, kuzey-güney kesimlerinde
ülkeyi demir ağlarla ördüklerini vurguladı. Türkiye'yi bölgesinde lojistik üssü
yapabilmek için 20 adet lojistik merkez yapmayı planladıklarını hatırlatan
Apaydın, bunların 7 tanesinin hizmete açıldığını, diğerlerinin ise
çalışmalarının sürdüğünü bildirdi. Apaydın, yerli ve milli demiryolu üretimi
konusunda yaptıkları çalışmalarına değinerek, 2023 yılına kadar 3 bin 500
kilometre yüksek hızlı, 8 bin 500 kilometre hızlı, bin kilometre konvansiyonel
demiryolu inşa etme hedeflerini gerçekleştirme yolunda emin adımlarla
ilerlediklerini vurguladı. Fuara katılan ülke ve firma sayısının her yıl
arttığını dile getiren Apaydın, raylı sistemler alanında dünyanın üçüncü büyük
fuarı olma özelliğini yakalayan Eurasia Rail'in yeni iş birliklerine kapı
açtığını sözlerine ekledi.
Kaynak:
lojiport.com