İstanbul
trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli
Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 15 Şubat'ta yapılacak
ihalede, 6 firma teknik ve mali tekliflerini sunacak.
İstanbul
trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli
Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 15 Şubat'ta yapılacak
ihalede, 6 firma teknik ve mali tekliflerini sunacak.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3
Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri
için 30 Kasım 2016'da yapılan ihalede, teklif veren 7 firmadan 6'sı ön
yeterlilik aldı. Söz konusu firmalar, 15 Şubat'ta yapılacak ihalede, teknik ve
mali tekliflerini vermek üzere davet edildi.
Projenin
etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için geçen yıl yapılan ilk ihalede,
teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje firmalarının mali
teklifleri 10 Ağustos'ta açılmış ancak şirketlerden birinin teklifindeki maddi
hata nedeniyle ihale geçersiz sayılarak iptal edilmişti.
14 dakikada
geçilecek
Proje bedeli
yaklaşık 30 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira
ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve
denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale
sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması
planlanıyor.
İstanbul
Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de
demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu,
üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer
alacak.
Büyüklüğü ve
kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5
aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında
Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden,
ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından
başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na
bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
Tünel, TEM
otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre
edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl
içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında
İncirli'den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14
istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Avrupa
yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla
yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması
bekleniyor.
Kaynak:
ulasimonline.com