Yönetim
yapısı yenilenen OMSAN, sektörün lojistik lokomotifi olmayı hedefliyor. Şirket,
yeni depo yatırımları yapacak, ekipmanlarını modernleştirecek, özmal araç
filosunu büyütecek, tedarikçi ekosistemini genişletecek, “Ar-Ge ve İnovasyon
Merkezi” kuracak, Türkiye, Doğu ve Orta Avrupa’da şirket satın alacak ya da
stratejik işbirlikleri kuracak.
OMSAN
Lojistik’in yönetim yapısı yenilendi. Mayıs 2016’da göreve gelen OYAK Genel
Müdürü Süleyman Savaş Erdem, diğer OYAK iştirakleri gibi OMSAN’ın da sektörde
hakkettiği konuma gelmesi için yeniden yapılandırma çalışmalarını
başlattıklarını söyledi. Erdem, lojistik sektörüne nitelikli personel
kazandırmak, istihdamı arttırmak, Türkiye için değer yaratan yenilikçi projeler
geliştirmek ve OMSAN’ın marka değerini arttırmak hedefiyle yola çıktıklarını
belirtti. Bu kapsamda Eylül 2016’da OMSAN’ın yönetiminin değiştiğini ifade eden
Erdem, Doç. Dr. Mehmet Hakan Keskin’in OMSAN’ın yeni Genel Müdürü olarak göreve
başladığını söyledi. Yeni Genel Müdür Doç. Dr. M. Hakan Keskin’in ise, OMSAN’ı
lojistiğin lokomotifi haline getirme için yeni yönetim olarak daha dinamik bir
anlayışla hareket edeceklerini belirtti.
OMSAN’ın yeni
dönemdeki hedefleri nelerdir? Gündeminizde sanayicilere önemli avantajlar
sağlayacak yeni hizmetler ve yatırımlar var mı?
İlk küresel
Türk lojistik şirketi olma vizyonuyla önemli lojistik yatırımları hayata
geçirecek olan OMSAN, müşterilerinin değişen ihtiyaçlarına hızlı uyum
sağlayabilmek için yeni depo yatırımları yapmayı, mevcut depolarında kullanılan
ekipmanları modernleştirmeyi, özmal araç filosunu büyütmeyi, tedarikçi
ekosistemini genişletmeyi ve lojistik sektörüne model olacak örnek bir “Ar-Ge
ve İnovasyon Merkezi” kurmayı planlamaktadır. Sürdürülebilir büyümeyi esas alan
OMSAN; denizyolu ve demiryolu taşımalarının portföyündeki ağırlığını artırmayı,
gemi, lokomotif ve müşterilerinin sektörlerine özel vagon yatırımlarıyla
intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak, Anadolu’nun her köşesindeki
müşterilerini Avrupa’nın tamamına en rekabetçi ve kaliteli koşullarda
ulaştırmayı hedeflemektedir. Yurtiçinde ve yurtdışında yeni satış ve operasyon
merkezleri kurmayı amaçlayan OMSAN, müşteri odaklı yepyeni bir organizasyonel
yapıya geçecektir. Ölçek ekonomisinin avantajlarından faydalanmak için
inorganik büyümeyi de esas alan OMSAN, Türkiye’de, Doğu ve Orta Avrupa’da
şirket satın almayı ya da stratejik işbirlikleri kurmayı hedeflemektedir.
LOJİSTİK
SEKTÖRÜNE ÖNCÜLÜK EDİYOR
Sektöre
ilklere öncülük eden OMSAN’ın özel geliştirdiğiniz çözümlerinden söz eder
misiniz?
OMSAN,
sektöründe öncü konuma ulaşmış ve birçok ilke imza atmış bir lojistik
firmasıdır. 2002 yılında OMSAN
tarafından başlatılan ve karayolu ile taşınan yüklerin demiryoluna kaydırıldığı
intermodal taşımacılık hizmeti, Türkiye lojistik sektörü için bir ilk olmuştur.
Türkiye ve Avrupa arasında intermodal taşımacılığı başlatan ilk özel Türk
firması olarak OMSAN, müşterilerine karayoluna oranla daha az kaza riski,
maksimum yükleme optimizasyonu, sabit fiyat avantajı, olumsuz hava
koşullarından minimum etkilenme ve çevre kirliliği oluşturmayan ekolojik taşıma
olanağı sunmuştur.
OMSAN’ın
sektöre kazandırmış olduğu diğer bir yaratıcı çözüm de OMSAN’la “Arabam
Tatilde” hizmetidir. 2010 yılından bu yana tatil severleri uzun yol
yorgunluğundan kurtaran bu hizmet ile OMSAN, müşterilerinin araçlarını İstanbul
ve Ankara’dan; Bodrum, Antalya, İzmir ve Dalaman’a oto taşıyıcılar ile
taşımaktadır.
2012 yılında
Kalkınma Bakanlığı ve İstanbul Kalkınma Ajansı’nın (İSTKA) mali desteğiyle
OMSAN Lojistik mühendisleri tarafından Emniyetli ve Ekonomi Sürüş Simülatörü
geliştirilmiştir. Türkiye’de lojistik sektöründe bir ilk olan bu simülatör ile
sürücülerin yetkinliği artırılarak yakıt sarfiyatının azaltılması, kazaların/hasarların
(özellikle akaryakıt ve tehlikeli madde taşımacılığında) en aza indirilmesi,
karbon salımının azaltılması ve sürüş hatalarından kaynaklı araç ve
ekipmanlarda (lastik, balata vb.) meydana gelen aşınma ve yıpranmaların minimal
ölçeğe indirilmesi sağlanmıştır.
Sektörde
güvenilirliğin önemli bir rekabet unsuru olduğunun bilincinde olan OMSAN
Lojistik ve bağlı ortağı OMSAN Fransa, AEO (Authorized Economic Operator) yani
Basitleştirilmiş Gümrük İşlemleri Sertifikası’nı ilk alan lojistik firmalarından
biri olmuştur. Bu sertifika ile OMSAN Lojistik tüm Türkiye gümrüklerinde, OMSAN
Fransa ise tüm AB gümrüklerinde güvenilir firma kategorisinde değerlendirilmeye
başlanmıştır. Böylelikle OMSAN ile çalışan firmalar, gümrüklerde bekleme
yapmaksızın, zaman ve maliyet tasarrufu elde ederek ciddi bir rekabet avantajı
kazanmaktadır.
OMSAN,
lojistik bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerine “OMSAN’la Lojistik
Yolculuğu” isimli bir etkinlik düzenlemektedir. OMSAN’ın Cevizli’deki Genel
Müdürlüğü’nde başlayan ve lojistik operasyonların çeşitli bölümlerinin
tanıtıldığı bu etkinlikte; öğrencilere sektör ve sektörün kariyer imkânlarına
yönelik bilgiler verilmektedir. Bilgi güvenliğine yüksek önem veren OMSAN, ISO
27001 Bilgi Güvenliği ve Yönetim Sistemi Belgesi’ni sektörde ilk alan lojistik
firması olmuştur.
Son olarak
OMSAN, 2015 yılında Sürdürülebilirlik Raporunu yayınlayarak lojistik sektöründe
örnek teşkil eden bir Sürdürülebilirlik Modeli oluşturmuştur. Sürdürülebilirlik
konusuna yönelik OMSAN’ın bütünsel bakışını esas alan bu model, 7 stratejik
temadan oluşmaktadır: Sürdürülebilir finansal büyüme, müşteri odaklılık,
operasyonel mükemmellik, inovasyon, paydaşlarla iyi ilişkiler, çevre yönetimi
ve OMSAN DNA’sı. Bu rapor, Türkiye’de lojistik sektöründe, GRI – G4 ilkelerine
göre hazırlanmış ilk Sürdürülebilirlik Raporu olma özelliğini taşımaktadır.
OMSAN
Lojistik, hangi çözümleriyle sanayici ve ihracatçılara destek oluyor?
1978 yılında
bir OYAK iştiraki olarak kurulan OMSAN Lojistik; uluslararası teknik standartlara
sahip, farklı özelliklerde 871 karayolu nakliye filosu; 240 swap body, 82 vagon
ve 180 konteynerdan oluşan demiryolu filosu, 1 helikopteri, 30.000 DWT
büyüklüğünde kuru yük gemisi, 4.500 DWT büyüklüğünde pnömatik tahliye sistemine
haiz çimento gemisi, 1100 onaylı tedarikçisi, yurtiçi ve yurtdışında toplam 1,1
milyon m²’lik kapalı ve açık alandan oluşan lojistik merkezleri ve 2400
çalışanı ile müşterilerine entegre lojistik hizmetler sunmaktadır.
OMSAN,
otomotiv, demir çelik, çimento-inşaat, akaryakıt, tekstil, perakende, gıda ve
iletişim sektörleri başta olmak üzere, birçok sektörün öncü firmalarına yurtiçi
ve yurtdışı karayolu, denizyolu, havayolu, demiryolu taşımacılığı, depolama,
dağıtım, antrepo yönetimi, ev ve ofis lojistiği, gümrükleme ve sigorta
hizmetleri kapsamında lojistik hizmetler sunmaktadır.
OMSAN’ın,
İstanbul'da Genel Müdürlüğü, İç Anadolu, Ege, Akdeniz, Karadeniz ve
Gaziantep’te Bölge Müdürlükleri, Fransa, Rusya, Romanya ve Fas'ta şirketleri,
İspanya'da OMFESA adıyla ortaklığı bulunmaktadır.
KOMBİNE
TAŞIMACILIĞIN ÖNÜ AÇILMALI
Türkiye’de
dış ticaretin gelişmesi için lojistik altyapının iyi planlanması ve
yatırımların aksamadan devam etmesi çok önemli. Bu konuda sanayiciler ve
lojistikçiler hangi ortak adımları atabilir?
Türkiye’de
karayolu taşımacılık sektörü, yük ve yolcu taşımacılığında önemli bir ağırlığa
sahiptir. Dünyada ve Türkiye’de ticaret hacmindeki artışla birlikte, lojistik
sektörünün önemi artarken, farklı taşımacılık türlerinin dengeli ve entegre bir
şekilde kullanılmasını sağlayacak kombine taşımacılık düzenlemelerinin ve
faaliyetlerinin teşvik edilmesi gerektiği değerlendirilmektedir. Bu sebeple,
karayolu taşımacılığının yanı sıra denizyolu, demiryolu ve havayolu
taşımacılığını kapsayacak çok modlu taşımacılığın sürdürülebilir bir şekilde
güçlendirilmesi amacıyla kamu ve özel sektörün birlikte uzun vadeli stratejik
hedeflerini oluşturmaları önem kazanmaktadır. Oluşturulacak hedefler
doğrultusunda altyapı ve operasyona yönelik projelerin hayata geçirilmesi ve yatırımların
yapılabilmesi için öncelikle hukuki altyapının oluşturulması gerekmektedir.
Örneğin, demiryollarının serbestleştirilmesine yönelik Yasanın kabulü sonrası
birçok yönetmelik çıkmış olmakla beraber henüz alt yapı kullanım bedelleri
belirlenmemiştir. Bu yönetmeliğin de çıkması ile birlikte şirketler yatırım
planlarını daha net belirleyebileceklerdir.
Diğer taraftan Kars Lojistik Merkezi’nin yapımı ile yeni liman
yatırımları 2017 yılında öne çıkan konular olacaktır.
OMSAN’A
TOBB’DAN TAKDİR VE TEŞEKKÜR
OMSAN’a
TOBB’dan Takdir ve Teşekkür 23 Kasım 2016 tarihinde İstanbul Shangri - La
Bosphorus Oteli’nde düzenlenen Uluslararası Karayolu Taşımacılık Forumu’nda
“Tır Sistemi Kefaletinde 50. Yıl” isimli etkinlik kapsamında TIR sistemini en
iyi kullanan firmalar Türkiye Odalar Borsalar Birliği (TOBB) tarafından
ödüllendirildi. Son 10 yılın verileri dikkate alınarak yapılan puanlama
sistemine göre 1.600 firma içerisinde TIR sistemini en iyi kullanan ilk 20
firma açıklandı. OMSAN’a, en iyi performansa sahip 4. firma olarak “Takdir ve
Teşekkür Plaketi” verildi. OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem’in de
katıldığı ödül töreninde konuşan OMSAN Lojistik Genel Müdürü Doç. Dr. M. Hakan
Keskin ise TOBB tarafından en iyi performans gösteren 4. firma olarak OMSAN’a plaket
verilmesinden dolayı memnuniyet duyduğunu belirtti. Müşterilerine uçtan uca entegre lojistik
hizmetler sunan bir firma olarak uluslararası taşımacılıkta TIR sistemini en
iyi şekilde kullandıklarını söyleyen Keskin, OMSAN’ın bu yönüyle de sektöre liderlik
eden örnek bir firma olduğunu sözlerine ekledi. Müşterilerine her zaman
lojistikten fazlasını sunmayı hedeflediklerini ifade eden Keskin, aldıkları
ödüllerin doğru yolda olduklarının önemli bir göstergesi olduğunu belirtti.
Kaynak:
lojistikhatti.com