Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara-Samsun hızlı treniyle
ilgili olarak, "Kesin projelerini bitirdikten sonra inşaat sürecini
başlatacağız" dedi.
Türkiye’nin,
Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın 8’inci Yüksek Hızlı Tren (YHT) işletmecisi konumuna
geldiğini belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan,
Edirne’den Karsa kadar YHT ile ulaşım hedeflediklerini söyledi.
SAMSUN’A
HIZLI TREN
Samsun-Çorum-Kırıkkale
Hızlı Demiryolu Projesi’ne ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Bakan Arslan,
yatırım programında etüt-proje olarak yer alan projenin Samsun-Merfizon (95
kilometre), Merzifon-Çorum (96 kilometre), Çorum-Kırıkkale (95 kilometre) olacak
şekilde 3 hat kesiminden oluştuğunu ifade etti. Arslan, her 3 kesimin de etüt
projelerini bu yıl bitirdiklerini, kesin proje ihale süreçlerinin ise devam
ettiğini dile getirdi. Arslan, Ankara-Samsun hızlı tren projesinin kesin
projelerini bitirdikten sonra inşaat sürecinin başlayacağını bildirdi.
SAMSUN
BAĞLANTI NOKTASI
Kars’a kadar
YHT hattını hızlı trenle bütünleştirmeyi hedeflediklerine dikkati çeken Arslan,
“Halkalı’dan Kapıkule’ye yani Avrupa’ya giden YHT’yi de bu yıl içinde ihale
edeceğiz. Edirne’den gelen ve Kars’a kadar uzanan ana omurgayı Samsun’a da
bağlayıp böylece Karadeniz’i de hızlı trenle buluşturmuş olacağız. Onu da
Akdeniz’e kadar indirmiş olacağız. Hem doğu-batı aksında, hem kuzey-güney
aksında YHT projelerimizi devam ettiriyoruz” ifadelerini kullandı.
DEMİR İPEK
YOLU!..
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, “Demir İpek Yolu” olarak da
adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi’nin Doğu ve Güneydoğu
Anadolu’da 23 kenti kapsayan Cazibe Merkezleri arasındaki Kars başta olmak
üzere bölge illerinin ekonomileri için önemli rol oynayacağını ifade etti.
Bölgenin Pekin’den Londra’ya uzanan İpek Yolu’nun önemli merkezlerinden biri
haline geleceğini vurgulayan Arslan, Türkiye ile bütün Orta Asya, Kafkasya ve
Asya ülkelerinin Avrupa’ya daha kolay ulaşmasını sağlayacak bir koridor
oluşturduklarını söyledi. Bakü-Kars-Tiflis bağlantısının tamamlanmasından sonra
Avrupa ve Kafkaslar arasında sağlanacak kesintisiz demiryolu ulaşımı ile yıllık
50 milyon tona ulaşacak bir uluslararası taşıma potansiyeli bulunacağına
dikkati çeken Arslan, hat işletmeye alındığında 1 milyon yolcu ve 6.5 milyon
ton yük taşıma kapasitesine sahip olacağını kaydetti. Arslan, projenin, Kars,
Ardahan, Iğdır, Ağrı, Erzurum, Erzincan, Gümüşhane ve Bayburt gibi cazibe iller
açısından önemine işaret etti.
Kaynak:
lojiport.com