2017’de daha
spesifik pazarlara ve sektörlere yoğunlaşmak üzere çalışma yürüttüklerini
aktaran Sabay Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Aymen, “İlaç, kişisel bakim,
otomotiv yan sanayi ve kritik zaman (time critical) yüklemeleri alanlarında
departman oluşturuyoruz. Bu dönemde konsantre olacağımız pazarlar ise Güney
Amerika ve Orta Afrika olacak” dedi.
Dünyada ve
Türkiye’de yaşanan gelişmeler nedeniyle 2016 yılı için koydukları büyüme
hedefini revize etmek zorunda kaldıklarını belirten Sabay Lojistik Yönetim
Kurulu Başkanı Bülent Aymen, “2016 ortasında revize ettiğimiz %20’lik büyüme
hedefine karşılık iş hacmimizde ancak gibi bir artış sağlayabildik. Açılım
yaptığımız yeni pazarlarda hedeflediğimiz büyümeyi yakalayamadık, ancak var
olduğumuz pazarda konumumuzu korumayı başardık. Havayolunda, Uzakdoğu ve Asya
pazarlarında servisimiz artarak devam etti. Ayrıca Avrupa ve Amerika
taşımalarımızda artış yaşandı. Denizyolu taşımacılığında gerek parsiyel ve
gerekse konteyner yüklemelerimizde potansiyelimizi koruduk. Otomotiv lojistiği
açılım yaptığımız alanlardan biri oldu. 2016 yılında yurtdışı acentemiz aracılığıyla
Honda ve Hyundai’nin yüklemelerine başladık. Ayrıca Temsa’yı da müşteri
portföyümüze ekledik. Bunun dışında güneş enerjisi yatırımlarına yönelik taşımalarımız
devam etti” dedi.
ÖZEL
DEPARTMANLAR OLUŞTURDU
Bülent Aymen,
2017 yılında daha spesifik pazarlara ve sektörlere yoğunlaşmak üzere çalışma
yürüttüklerini söyledi. İlaç, kişisel bakim, otomotiv yan sanayi ve kritik
zaman (time critical) yüklemeleri alanlarında departmanlar oluşturduklarını
vurgulayan Aymen, bu dönemde konsantre olacakları pazarları ise Güney Amerika ve
Orta Afrika olarak sıraladı.
TÜRKİYE’YE
YATIRIM İÇİN ALTYAPI HAZIRLANMALI
Taşımacılık
ve lojistik sektörünün dış ticaretle paralel büyüdüğünü veya küçüldüğünü ifade
eden Bülent Aymen, sözlerini şöyle sürdürdü: “Özellikle geçtiğimiz yıl yoğun
olarak hissettiğimiz yakın ve uzak komşularımızda yaşanan jeopolitik
problemlerin ticaretimize yansıması olumlu olmadı. İhracatta %8’lik ve
ithalatta ise %4’lük bir düşüş yaşandı. Taşımacılık sektörü de bundan nasibini
aldı. Sektör açısından en büyük problem, Avrupa ülkelerine yapılan taşımalarda
yaşanan geçiş ve izin sorunlarının devam etmesi ve sektörün haksız rekabetle
uğraşmasıdır. En büyük beklentimiz sektör oyuncularının uluslararası arenada
rekabet edebilmesi için, Avrupa’daki rakiplerinin sahip olduğu şartlara yakın
olanakların devletimiz tarafından sağlanmasıdır. Ülkemizin lojistikte yatırım
yapılabilir ortama sahip olması için altyapının bir an önce hazırlanmasıdır.
Türk iş insanın en büyük özelliği fazlaca optimist olması ve iş yaparken de,
yatırım yaparken de ülkesine güvenmesidir. Biz, birçok krizin üstesinden
topyekun geldik. Birlik ve beraberliğimizi kimse bozamadı. Bu saatten sonrada
bozamayacaktır. Önümüzde 2017 yılı için büyüme hedeflerimiz var. Biz de
işlerimizi büyütmek için canla başla çalışacağız. 2017’nin ülkemiz ve
sektörümüz için başarılı bir yıl olacağı ümidindeyim.”
Kaynak:
lojistikhatti.com