Ulaştırma,
Denizcilik ile Haberleşme Bakanı görevindeki Ahmet Arslan, Kanal İstanbul
Projesi kapsamında 5 güzergahla alakalı çalışmayı son aşamaya getirmiş
olduklarını açıkladı.
Ulaştırma,
Denizcilik ile Haberleşme Bakanı görevindeki Ahmet Arslan, Kanal İstanbul
Projesi kapsamında 5 güzergahla alakalı çalışmayı son aşamaya getirmiş
olduklarını açıkladı. Kanal İstanbul'dan 2.7 milyar metreküp malzeme çıkacağını
ifade eden Arslan, "Bu malzemeyle kömür ocaklarındaki çukurları dolduracağız,
rekreasyon alanları oluşturacağız, bataklıkları tekrardan yeşillendireceğiz,
yapay adalar oluşturacağız" dedi. Anadolu Ajansı Editör Masası'na konuk
olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, gündeme ilişkin
soruları yanıtladı. Kanal İstanbul Projesi'nin, İstanbul ve bölge için çok
önemli olduğuna işaret eden Arslan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da
projeyi çok önemsediğini ve takip ettiğini söyledi. Projede şu ana kadar birçok
güzergahın çalışıldığını ancak 5 güzergahta ayrıntılı çalışma yapma kararı
alındığını ve bu noktada son aşamaya gelindiğini bildiren Arslan, "Kanal
İstanbul Projesi'nde şehircilik anlamında özellikle orman, sulak alanlar, tarım
alanları ve etkileşen alanları da dikkate alarak 5 güzergahla ilgili çalışmayı
son aşamaya getirdik." diye konuştu.
FİNANSMANDA
ALTERNATİF
Arslan,
projenin finansmanıyla ilgili de birçok alternatif çalıştıklarını anlattı.
Yaklaşık 43 kilometrelik, büyük gemilerin geçebileceği çok önemli bir kanal
yapacaklarını vurgulayan Arslan, kanaldan 2,7 milyar metreküp malzeme
çıkacağını ve bunun değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi. Çıkacak
malzemeyle 3. havalimanında olduğu gibi kömür ocaklarındaki çukurları
dolduracaklarını, rekreasyon alanları oluşturacaklarını, bataklıkları tekrardan
yeşillendireceklerini, yapay adalar oluşturacaklarını bildirdi. Malzemeyi
limanlarda dolguda da kullanacaklarını anlatan Arslan, bir kısmının da tarımda
kullanılabilecek verimli toprak olduğunu ve onu da başka yerlerde değerlendireceklerini
dile getirdi. Projede ön etütlerde belli bir noktaya geldiklerine değinen
Arslan, "Bu yıl içinde artık nihai etütleri yapıp, ihale etmeye esas
etütleri yapacağız. Cumhurbaşkanımızın da söyledikleri bu. İstanbul Büyükşehir
Belediyesi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi
Başkanlığı (TOKİ), Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık
Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı gibi birçok kurumla
çalışıyoruz." diye konuştu. Çalışmaların belli bir noktaya geldiğini
söyleyen Arslan, bu yıl projelerin ihale edilmesi aşamasına getirilmesini
sağlayacaklarını belirtti. Bu noktada bilimsel çalışmaların önemli olduğunu
dile getiren Arslan, projede 4 üniversiteden destek aldıklarını da aktardı.
"PROJELERİMİZDE
ETKİLENMİYORUZ, ETKİLENMEYECEĞİZ"
Küresel
ekonomideki yavaşlama ve kur artışının devam eden ve planlanan projelerinin
finansmanını etkileyip etkilemediğine yönelik soru üzerine Arslan,
2009-2010'dan bu yana dünyada Türkiye'nin yaptığı büyüklükte proje yapan ülke
olmadığını söyledi. Arslan, Türkiye'nin, küresel ekonomideki daralmaya rağmen
büyük projeleri devam ettirdiğine işaret ederek, "Elbette kur artışı
olumsuz etki yapan bir şey, yapmaz dersek yanlış bir ifadede bulunmuş oluruz.
Gerek Cumhurbaşkanımız, gerek Başbakanımız dünyadaki her türlü daralmaya ve
krize rağmen özellikle ekonominin ve kalkınmasının olmazsa olmazı olarak,
ulaştırma altyapı projelerini görüyorlar. Çünkü ulaşımı erişimi
kolaylaştırdıkça, ulaştırma projelerini bitirdikçe aslında dolaylı olarak
ekonominin, kalkınmanın lokomotifi ve dinamosu olarak bunu hayata geçirmiş
oluyorsunuz. Her şeye rağmen ulaştırma projelerinde bir aksaklık olmadı, bu yıl
da yaklaşık 37 milyar liralık yatırım yapacağız, yap işlet devret modeliyle
yaptıklarımız hariç." değerlendirmesinde bulundu.
ÇANAKKALE
KÖPRÜSÜ İHALESİ
Çanakkale
Köprüsü ihalesi için yurt dışından 11 güçlü firmanın şartname aldığına işaret
eden Arslan, "Çanakkale Köprüsü'ne olan ilgi de gösteriyor ki dünyada
ekonomik daralma varken, büyük projeler yapılmıyorken, Türkiye'nin büyük
projeleri yapıyor olması, dünyadaki finans sektörünün bakışını da buraya
çeviriyor. Çünkü bu projeler yapıldıktan sonra projelerin oluşturduğu bir katma
değer, kalkınmaya lokomotif olma durumu var. Bence projelerimizde bu anlamda
etkilenmiyoruz, etkilenmeyeceğiz." ifadelerini kullandı.
Kaynak:
lojiport.com