Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 2017 yılında tamamlanacak olan
Lojistik Master Planı çalışmasıyla bütün ulaştırma koridorlarında
taşımacılıktan lojistiğe geçileceğini söyledi.
Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakanlığının 2016 faaliyetlerini
değerlendirdi, 2017 hedeflerini açıkladı. Bakan Arslan, Türkiye'nin
kalkınmasının, büyümesinin, ülkenin 2023, 2053, 2071 hedeflerine yürümesinin
olmazsa olmazının, ulaşımı, erişimi kolaylaştırmak, ulaştırma altyapı
projelerinden taviz vermeden kalkınmayı sağlamak olduğunu ifade etti. AK Parti
Hükümetleri olarak 14 yılda ulaştırma, denizcilik ve haberleşme alanına 319
milyar 800 milyon TL yatırım yaptıklarını bildiren Arslan, “2016'da da
yatırımlarımıza ara vermeden devam ettik. Bakanlık olarak 26,5 milyar TL’lik
yatırım yaptık. 2017 yılı için ödeneğimiz 25 milyar 600 milyon TL’dir. Bunun
çok üzerine çıkacağımız herkesin malumu" dedi. Bakan Arslan, bütün
ulaştırma projelerini, Türkiye'nin içinde bulunduğu coğrafyanın öneminin
farkında olarak ve bunun hakkını vererek planladıklarını söyledi.
Hazırladıkları Ulaştırma Ana Planı’nın 2017 yılında tamamlanacağının bilgisini
veren Bakan Arslan, “Bundan sonraki çalışmalarımızı gerek bu ana plan, gerek
kalkınma planları çerçevesinde yürütüyor olacağız” dedi. Lojistik Master Planı
çalışmasını da bitirmek üzere olduklarını belirten Bakan Arslan, bu çalışmanın
tamamlanmasıyla, bütün ulaştırma koridorlarında taşımacılıktan lojistiğe
geçileceğini söyledi.
DEMİRYOLUNDA
SERBESTLEŞME DÖNEMİ BAŞLADI
Ulaştırma
modlarına ilişkin yapılan yatırımları tek tek değerlendiren Bakan Arslan,
demiryolu sektörüne 2016 yılında 6 milyar 900 milyon TL yatırım yapıldığını
aktardı. Bu yıl demiryolu sektörüne 2016’da harcanan paranın üzerinde bir
harcama yapılacağını vurgulayan Bakan Arslan, “Toplam demiryolu uzunluğu bugün
itibarıyla 12 bin 532 kilometreye erişmiş durumda. Bu sene 884 kilometre yeni
sinyalli hat yaparak, bu hat uzunluğunu 5 bin 462 kilometreye çıkardık.
Elektrikli hat uzunluğumuzu da 496 kilometre yeni hat yaparak 4 bin 350
kilometreye çıkardık. 10 bin kilometreye yakın demiryolu hattını tamamen
yeniledik" şeklinde konuştu. Arslan, lojistik merkez sayısını 7'ye
çıkardıklarını, 5 lojistik merkezde ise inşa çalışmasının devam ettiğini
belirtti.
Bakü-Tiflis-Kars
Demiryolu Projesi'ni 2017 yılının ilk yarısında hizmete alacaklarını anlatan
Bakan Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bakü-Tiflis-Kars Türkiye'nin çok
önemsediği bir proje. Bu projede %85 seviyelerine gelmiş durumdayız. Anadolu ve
Avrupa yakasındaki banliyö hatlarının metro standartlarına getirilmesi ve
Marmaray ile entegrasyonu çalışmaları da devam ediyor. Ayrıca, İstanbul'da
Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı ve Sabiha Gökçen-Kaynarca hatlarında da
çalışmalarımız sürüyor. Demiryolu sektöründe 2016'da yaptığımız bence en önemli
iş, demiryollarının altyapısının ve taşımacılığın birbirinden ayrılması,
sektörün havacılıkta olduğu gibi serbestleştirilmesi oldu. Rekabetin
oluşturulması ve büyümenin önünün açılması adına yapılması gereken bütün
düzenlemeler yapıldı. Serbest piyasa şartlarında rekabet edilen, yeni taşımacıların
da bu sektörde aktör olabileceği dönem başlatılmıştır. Ben bunu çok
önemsiyorum.”
BÖLÜNMÜŞ
YOLLAR 16,8 MİLYAR TL TASARRUF SAĞLADI
2016 yılında
karayoluna 18 milyar 300 milyon TL yatırım yapıldığını vurgulayan Bakan Arslan,
“2003 yılında 6 bin 100 km olan bölünmüş yol uzunluğunu 25 bin 197 km’ye
çıkardık. 2016'da 917 km bölünmüş yol bitirdik. Bölünmüş yollar sayesinde bir
yılda yakıt, zaman ve dolaylı etkileri anlamında sağladığımız tasarruf 16,8
milyar TL’dir. Neredeyse yaptığımız yatırım kadar bir tasarruf sağlamış
durumdayız. Bölünmüş yolların şu anki mevcut ağımıza oranı %37. Ancak trafik
hareketliliğini düşündüğümüzde bölünmüş yollar toplam trafiğin %80'ini
oluşturuyor. Kaza yerinde ölüm oranına bakıldığında, artan trafik hareketliliği
ve araç sayısı da dikkate alındığında %62 azalma sağlandı. 100 milyon
taşıt/kilometre başına 5,72 olan ölüm oranı 2,17'ye düşmüş durumda. Elbette ki,
hedeflerimiz bunu daha da aşağıya çekmek. Ayrıca bu yıl 2 bin 86 km sıcak
asfalt, 10 bin 159 km de sathi kaplama yaptık” dedi.
Yaklaşık 3,5
milyar dolara mal olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve onun bağlantı yolları da
dahil 215 kilometrelik otoyolu hizmete sunduklarını anımsatan Arslan,
İstanbul-İzmir otoyolunun çok önemli bir parçası olan Osmangazi Köprüsü ve 58,5
kilometre otoyolu da bu sene hizmete açtıklarını dile getirdi. Bakan Arslan,
"Orhangazi'yi Bursa'ya, İzmir'i de Kemalpaşa ayrımına bağlayacak toplam 46
kilometrelik otoyol çalışmalarını da bitirdik. İnşallah Ocak ayında bunu da
hizmete sokmuş olacağız. Avrasya Tüneli'ni de 20 Aralık'ta hizmete soktuk. Bu
da 2016'da bitirilen önemli projelerden biri" dedi. Bakan Ahmet Arslan,
Osman Gazi Köprüsü'nde geçiş ücretlerinde indirim yapıldığını açıkladı. Arslan,
“Osman Gazi Köprüsü'nde yaklaşık 89 TL olan geçiş ücretini %25 indirimle 65,65
TL’ye düşürdük" dedi. Bakan Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde geçiş
ücretinin ise 11.95 TL olduğunu ifade etti.
KUZEY MARMARA
OTOLUYU 3 YILDA TAMAMLANACAK
Arslan,
karayolu sektöründe 346 kilometre tünel uzunluğuna ulaşıldığını ifade etti.
2016'da 82 kilometre uzunluğunda 28 tünel bitirdiklerini, 307 kilometrelik 92
adet tünelin çalışmasının ise sürdüğünü anlatan Arslan, bunlardan en
önemlilerinden birinin kısa bir süre önce açılan Ilgaz Tüneli olduğuna dikkati
çekti. Arslan, bu tünelin 11 kilometrelik uzunluğuyla şu an Türkiye'de hizmette
olan en uzun tünel olduğunu vurguladı. Arslan, Ovit Tüneli'ni de gelecek yılın
sonunda bitirip, hizmete sunacaklarını bildirdi. Türkiye'deki köprü uzunluğunu
520 kilometreye çıkardıklarını dile getiren Arslan, 2016'da 55 kilometre köprü
yaptıklarını, 65 kilometre uzunluğunda 431 köprüde de çalışmaların sürdüğünü
söyledi.
Arslan, 2017
yılında 130 kilometresi otoyol olmak üzere 840 kilometre bölünmüş yol, 860
kilometre tek yol, 12 bin 250 kilometre sathi kaplama bakım onarım, 57
kilometre köprü yapacaklarını, 41 tünelin hizmete gireceğini söyledi. Kuzey
Marmara Otoyolu'nda devam eden çalışmaların 3 yılda tamamlanacağını dile
getiren Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü için 26 Ocak'ta tekliflerin alınacağını,
18 Mart'ta temelinin atılacağını söyledi.
Karayolu
güzergahlarında ağaçlandırma yaptıklarına işaret eden Arslan, "14 yılda
yaptığımız ağaçlandırma 36 milyon adet. Sadece 2016'da 3 milyon 100 bin ağaç
diktik" dedi. Karayolunda 35 milyon aracın denetlendiğini belirten Arslan,
denetim istasyonu sayısını 96'ya çıkardıklarını, bundan sonra denetimleri daha
da artıracaklarını bildirdi.
HAVACILIK
SEKTÖRÜ 5-6 KAT BÜYÜDÜ
Havacılık
sektörünün son 14 yılda neredeyse 5-6 kat büyüdüğünü vurgulayan Arslan, 2016
yılında yap-işlet-devret modeliyle yapılan projeler hariç havayolu sektörüne
654 milyon TL yatırım yapıldığını açıkladı. Arslan, Sinop, Çanakkale ve Van
havalimanlarında yeni terminal binası çalışmalarına başladıklarını, bunların
bitmek üzere olduğunu, Karaman ve Yozgat havalimanlarının etüt proje aşamasında
bulunduğunu, Rize-Artvin bölgesel havalimanında 5 grubun ön yeterlilik aldığını
ve Ocak ayı içinde mali tekliflerin alınacağını, önümüzdeki yıl işe
başlanılacağını söyledi. İstanbul Yeni Havalimanı’nda çalışmaların %42
seviyesine geldiğini anlatan Arslan, “2018'in ilk çeyreğinde birinci fazın
açılması için 23 bin kişi olan çalışan sayısı 30 bin kişiye çıkarılarak
havalimanındaki inşaat tüm hızıyla devam edecek” dedi.
DENİZCİLİK SEKTÖRÜNE
BÜYÜK KATKI VERİYORUZ
2016 yılında
denizcilik sektörüne 174 milyon TL yatırım yapıldığı bilgisini paylaşan Bakan
Arslan, yatırımların büyük oranda özel işletmeler tarafından
gerçekleştirildiğini vurguladı. Bakan Arslan, “İhmal ettiğimizi zannetmeyin,
tam tersine denizcilik sektörüne büyük katkı veriyoruz” dedi. Denizcilik
sektöründe gri listeye düşme yönünde bir tehlikenin olduğuna dikkat çeken Bakan
Arslan şunları ekledi: “Sektörle birlikte son 6 ayda olağanüstü tedbirler
aldık. Beyaz listede devam ettiğimizi bugün itibariyle müjde olarak vermek
istiyorum.” Bakan Arslan, bu yıl kıyılarda toplam 1 milyon metreküp deniz dibi
taraması yapıldığını belirterek, Ankara Gölbaşındaki Mogan Gölü’nün dibinin
taranmasına ilişkin bir projenin başlatıldığını da sözlerine ekledi. Arslan,
Mogan Gölü projesinin Avrupa’nın en büyük, dünyanın ikinci en büyük projesi
durumunda olduğunu vurguladı.
ULAŞTIRMA VE
LOJİSTİK YENİ PLANINA KAVUŞUYOR
Bakan Arslan,
bütün ulaştırma projelerini, Türkiye'nin içinde bulunduğu coğrafyanın öneminin
farkında olarak ve bunun hakkını vererek planladıklarını söyledi.
Hazırladıkları Ulaştırma Ana Planı’nın 2017 yılında tamamlanacağının bilgisini
veren Bakan Arslan, “Bundan sonraki çalışmalarımızı gerek bu ana plan, gerek
kalkınma planları çerçevesinde yürütüyor olacağız” dedi. Lojistik Master Planı
çalışmasını da bitirmek üzere olduklarını belirten Bakan Arslan, bu çalışmanın
tamamlanmasıyla, bütün ulaştırma koridorlarında taşımacılıktan lojistiğe geçmiş
olacaklarını söyledi.
Kaynak:lojistikhatti.com